Don A Skrevet June 8, 2010 Rapporter Skrevet June 8, 2010 Står og vil købe tv. Har bestemt at det skal være plasma.. og har læst og hørt godt om Panasonic V20E eller VT20E. Sidstnævnte er med 3D. Men er 3D de 5K et godt valg. Nogen der har godt kenskab til det tv??
Troejborg Besvaret June 8, 2010 Rapporter Besvaret June 8, 2010 Har ikke forstand på selve det produkt - eller særlig meget forstand på TV egentlig.. Men er du opmærksom på at plasma TV ikke har lige så lang levetid som LCD har f.eks? Ikke at sige, at LCD ikke går i stykker, for det gør det vel på et tidspunkt.. Vi har næsten lige købt et Philips LCD 47" TV med ambilight... Det er vi rigtig glade for, og det er super kvalitet.. Prisen var heller ikke særlig gal, tror vi gav omtrent 13.000 skr.. Har også hørt, at man bliver, så at sige, taget ved røven, hvis man køber 3D nu.. Der vil om et par år være TV, hvor man ikke behøver briller til, hvor det hele er indbygget.. Det ville så derfor være øv at købe et 3D TV nu, efter min mening.. Men kan desværre intet sige om de produkter..
Don A Besvaret June 8, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2010 Ja men om 2 år er det her tv sikkert også klar til en udskiftning, men ja der kommer helt sikkert bedre 3D tv.. og hvor stort er market for 3D endelig P.T, ikke stort. jo der kommer flere og flere Bio film med 3D, men tror også at udvikling på 3D kommer til at gå stærkt over det næste år.. Så derfor jeg ikke rigtig kan finde ud af om det er det værd, for de få film der kommer med 3D.
samson Besvaret June 8, 2010 Rapporter Besvaret June 8, 2010 Plasma-fladskærme er vist nok nogle rigtige energi-svin, da de bygger på samme teknik som et alm billedrørs tv - så ud fra et miljømæssigt aspekt, må enten et LCD eller LED være at foretrække. Personligt syntes jeg de nye Samsung LED 3D ser fede ud - og med et strømforbrug på ca 100w for en 42", virker det også helt rimeligt i disse sparetider ;) Bare til sammenligning så trækker et 50" Panasonic VT20 ca 425W Just my two cents...
Jakriborg Besvaret June 8, 2010 Rapporter Besvaret June 8, 2010 Plasma var tidligere mere energikrævende. Men der er sket meget også på det felt. I dag kan man sagtens købe plasmaskærme der bruger lige så lidt energi som LCD. Men sammenlign da endelig energiforbrug, når du er ude at se på fjernsyn, uanset om det er den ene eller anden type.
samson Besvaret June 8, 2010 Rapporter Besvaret June 8, 2010 Helt okay, jeg kiggede bare lige hurtigt på Panasonics hjemmeside, og deres "nye" model NeoPDP 42" angiver TBD (to-be-determined, tror jeg) i rated power consumption, så det kan da være at de ikke er helt opdaterede på den del endnu... Mener faktisk også at have hørt noget om et EU krav eller ban, ang Plasma tv pga energiforbruget....men men jeg kan også tage fejl. Kan du evt give et eksempel....? Plasma var tidligere mere energikrævende. Men der er sket meget også på det felt. I dag kan man sagtens købe plasmaskærme der bruger lige så lidt energi som LCD. Men sammenlign da endelig energiforbrug' date=' når du er ude at se på fjernsyn, uanset om det er den ene eller anden type.[/quote']
Don A Besvaret June 8, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret June 8, 2010 Jeg er god til at passe på jorden og spare på energien. MEN på tv vil jeg have godt billede og tænker ikke på hvad det forbruger, selvom det bruger mere end LCD, LED. Nogen mener at det stædigvæk er pioneer KURO der er det bedste tv på market, men de laves ikke mere + de er ved at være lidt "gammeldags" med teknik.men perfekt i Sort nivue.
samson Besvaret June 8, 2010 Rapporter Besvaret June 8, 2010 Ja det er jo et holdnings-spørgsmål, om man mener at den marginelle billedforskel der er idag mellem et Plasma og LED, kan forsvare at Plasma bruger 4-5gg så meget energi. Jeg er dog helt enig med dig når det kommer til billedkvalitet... Men igen, med den rigtige billed-engine og LED som baggrunds-belysning, kan man på de nye LCD fladskærme næsten helt slippe for "slør" og dårlig kontrast. LED er fremtiden.... Eller også er "Retinal" skærme fremtiden - de siger de ihvertfald hos Apple.
Pede Besvaret June 9, 2010 Rapporter Besvaret June 9, 2010 Har selv Pana plasma og er glad for det - dog en 08 model. De nye pana skærme skulle være dem der kommer nærmest KURO niveau. Søger du mere info kan jeg anbefale www.recordere.dk. Brugerne er generelt meget glade for alt Pana men der er masser af tests og anbefalinger.
TeleThomsen Besvaret August 30, 2010 Rapporter Besvaret August 30, 2010 Har også hørt, at man bliver, så at sige, taget ved røven, hvis man køber 3D nu.. Der vil om et par år være TV, hvor man ikke behøver briller til, hvor det hele er indbygget.. Det ville så derfor være øv at købe et 3D TV nu, efter min mening.. Men kan desværre intet sige om de produkter.. Det er rigtigt at der bliver brugt mange penge på at forske i det der hedder "Autostereoskopisk visningsformat" hvilket betyder at man kan se 3D, uden at have briller på. Men om teknologien nogensinde udkommer, vides ikke. De resultater der er indtil videre, er slet ikke gode nok. Så der kan nemt gå 5 eller 10 år før det er noget der kommer på markedet. Chancen for at det er der om ½ til 1 år er der også, men sådan er teknologien jo. Jeg kunne også ærgre mig over at jeg lige har købt en HTC, når der kommer en nyere om 2 måneder. Men så kan man jo aldrig købe noget som helst. Hvis jeg skulle ud og købe nyt TV, kunne det meget vel blive med 3D. Eventuelt kunne du kigge på Philips – 40PFL8605H/12, som jeg mener skulle være det billigste 3D-TV i Danmark pt. God jagt.
Don A Besvaret August 30, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret August 30, 2010 Det er rigtigt at der bliver brugt mange penge på at forske i det der hedder "Autostereoskopisk visningsformat" hvilket betyder at man kan se 3D, uden at have briller på. Men om teknologien nogensinde udkommer, vides ikke. De resultater der er indtil videre, er slet ikke gode nok. Så der kan nemt gå 5 eller 10 år før det er noget der kommer på markedet. Chancen for at det er der om ½ til 1 år er der også, men sådan er teknologien jo. Jeg kunne også ærgre mig over at jeg lige har købt en HTC, når der kommer en nyere om 2 måneder. Men så kan man jo aldrig købe noget som helst. Hvis jeg skulle ud og købe nyt TV, kunne det meget vel blive med 3D. Eventuelt kunne du kigge på Philips – 40PFL8605H/12, som jeg mener skulle være det billigste 3D-TV i Danmark pt. God jagt. Det skulle vel ikke tilfældigvis være din egen side ??? Og nej det bliver ikke den model... Endet med at købe en MAC istedet og venter lidt og ser tiden an med 3D TV.. Det går rigtig stærkt lige for tiden, og 3D TV uden briller kommer helt sikkert inden der er gået 4-5 år og ville aldrig købe fra en sådan side der ser så dårlig ud.
Menace Besvaret August 30, 2010 Rapporter Besvaret August 30, 2010 Ligner en anmeldelse-side og så et link til pricerunner hvor man kan sammenligne priser..... synes ikke man kan købe direkte fra den....
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu