Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har en Chrysler som jeg har eftermonteret en Magnaflow udstødning på. Mellem potte, samt 2 bagpotter. Den larmer jo lidt mere end org. udstødningen i decibel. Bilen skal snart til syn, og er ikke helt sikker på reglerne. mht. til lyd-niveau... Har luret på bilprovningen,se og vv.se, men har ikke kunne finde noget om emnet. Ville være nedtur, hvis den org. udstødning skal monteres igen, inden syn :-) Nogen erfaringer ? eller link til evt. lovstof ?

Besvaret

Hov, fandt på mit Tillägsblad til registreringsbesviset følgende : Ljudnivå : 80DB med stillestående. Ved 3950Rpm under kørsel : 73DB Men der er vel lidt plus eller minus tolerance ?

Besvaret
Hov, fandt på mit Tillägsblad til registreringsbesviset følgende : Ljudnivå : 80DB med stillestående. Ved 3950Rpm under kørsel : 73DB Men der er vel lidt plus eller minus tolerance ?
Smart bil. Hvis du giver den nok omdrejninger, så bliver den helt stille til sidst ;) Med andre ord, så må de da ha' skrevet forkert.
Besvaret

Jeg har en chrysler 300c som har fået 2 potter på istedet for 1 originalt De sagde intet på bilprovningen, de målte bare om der kom for meget ud og det var det..... Han spurgte ikke engang til det eller noget Det giver dog ikke rigtigt svar på dit spørgsmål..... kender ikke hvor meget en bil må larme udover "standard"

Besvaret
Smart bil. Hvis du giver den nok omdrejninger, så bliver den helt stille til sidst ;) Med andre ord, så må de da ha' skrevet forkert.
Måske, men samtlige biler jeg har tjekket via https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx?epslanguage=sv gennem tiden (flere end hundrede) har nu altså også haft noteret en højere db ved stilstand end kørende. Her er eksempelvis dataene for min egen: Ljudnivå DB, vid körning: 75 Ljudnivå DB, stillastående: 83
Besvaret

Hei Menace Okay - det jo kun godt. For det er nemlig en Chrysler 300C :D Katalysatorerne er jo stadig de originale som er monteret. Så den burde ikke forurene mere end højest nødvendigt :-) Jeg drøner den bare til syn, og ser hvad der sker. Bare surt hvis den skal omsynes igen med original udstødning. Hvad med sådan noget som åbent luft filter ? ved nemlig synshallerne i DK ikke vil se åbne luft filtre. Tak til dannemare for linket. Smart man kan tjekke bilernes info der :th2:

Besvaret
Måske' date=' men samtlige biler jeg har tjekket via [url']https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx?epslanguage=sv gennem tiden (flere end hundrede) har nu altså også haft noteret en højere db ved stilstand end kørende. Her er eksempelvis dataene for min egen: Ljudnivå DB, vid körning: 75 Ljudnivå DB, stillastående: 83
Ikke desto mindre så giver det ikke mening - medmindre der havde stået -75 og hhv. -83...hvor -83 så ville være lavere end -73. Men disse niveauer er aaaalt for lave, og tilsvarer tæt på stilhed - hvis man skal gå ud fra "normal" lyd/støj-måling. Så hvilken metode de bruger/måler efter må jo stå for opklaring.
Besvaret
Ikke desto mindre så giver det ikke mening - medmindre der havde stået -75 og hhv. -83...hvor -83 så ville være lavere end -73. Men disse niveauer er aaaalt for lave, og tilsvarer tæt på stilhed - hvis man skal gå ud fra "normal" lyd/støj-måling. Så hvilken metode de bruger/måler efter må jo stå for opklaring.
de plejer at bruge den som i andre lande, ved stilstand, er det 50cm fra udstødningen ved en given omdrejning, ved forbikøring er det 3750 omdrejninger i 2.gear.... (bliver målt i begge retninger) deraf den lavere værdi ved kørsel.. omdrejningerne der er opgivet er pure opspind fra min side, men det er i nærheden af dette :)
  • 1 month later...
Besvaret
Hvad med sådan noget som åbent luft filter ? ved nemlig synshallerne i DK ikke vil se åbne luft filtre.
Min Volvo er gået igennem syn to gange uden problemer. I DK er de, så hudt jeg visker, også blevet tilladt, så længe den originale "filterkassebund" ikke er fjernet.
Besvaret
de plejer at bruge den som i andre lande, ved stilstand, er det 50cm fra udstødningen ved en given omdrejning, ved forbikøring er det 3750 omdrejninger i 2.gear.... (bliver målt i begge retninger) deraf den lavere værdi ved kørsel.. omdrejningerne der er opgivet er pure opspind fra min side, men det er i nærheden af dette :)
Disse oplysninger kan ikke bruges til en pind, vi skal vide hvilken slags Db der er tale om ihvertfald hvilken midlingstid de anvende før der kan konkluderes på niveauet. Støj er ikke så enkelt. Hilsener Thage
Besvaret
Disse oplysninger kan ikke bruges til en pind, vi skal vide hvilken slags Db der er tale om ihvertfald hvilken midlingstid de anvende før der kan konkluderes på niveauet. Støj er ikke så enkelt. Hilsener Thage
Det var et svar på GIO's indlæg, Så hvilken metode de bruger/måler efter må jo stå for opklaring. det svarede jeg så på, om den er lyserød eller sort den støj var der ingen der spurgte om?
Besvaret
Måske' date=' men samtlige biler jeg har tjekket via [url']https://www21.vv.se/fordonsfraga/FragaPaAnnatFordon.aspx?epslanguage=sv gennem tiden (flere end hundrede) har nu altså også haft noteret en højere db ved stilstand end kørende. Her er eksempelvis dataene for min egen: Ljudnivå DB, vid körning: 75 Ljudnivå DB, stillastående: 83
Jeg tror ikke at du kan bruge disse DB tal til at fortælle hvad den maximale grænse er - disse DB tal fortæller hvor meget din model som standard larmer.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...