Nicode Skrevet June 28, 2010 Rapporter Skrevet June 28, 2010 Så prøver vi også lige her, og jah jeg har spurgt i diverse joomlafora.. I forbindelse med udvikling af et webshop komponent er jeg stødt på et lille problem. Jeg har lavet et plugin som validerer mod en mssql db og et tilhørende user plugin som håndterer disse brugerne - alt fint so far. Men nu er det sådan at man i joomla får en ny session når man logger ind og en ny igen når man logger ud(=med tom varekurv da den er bundet op på sessionen sammen med ca 1000 andre ting). Dette er sandsynligvis gjort af sikkerhedsmæssige årsager så sessions variable kun er tilgængelige de rette steder. Men hvor f..... kan jeg læse noget om det ??? kom gerne med et link eller en god forklaring :th2:
Gio Besvaret June 28, 2010 Rapporter Besvaret June 28, 2010 I forbindelse med udvikling af et webshop komponent er jeg stødt på et lille problem. Jeg har lavet et plugin som validerer mod en mssql db og et tilhørende user plugin som håndterer disse brugerne - alt fint so far. Men nu er det sådan at man i joomla får en ny session når man logger ind og en ny igen når man logger ud(=med tom varekurv da den er bundet op på sessionen sammen med ca 1000 andre ting). Dette er sandsynligvis gjort af sikkerhedsmæssige årsager så sessions variable kun er tilgængelige de rette steder. Men hvor f..... kan jeg læse noget om det ??? kom gerne med et link eller en god forklaring :th2:Hvad er spørgsmålet? Vil du vide hvordan du får sessionen til at hænge sammen fra login til checkout....eller? (nej, jeg er ikke sql-haj - så udelad de helt tunge variabler i svaret ;))
Nicode Besvaret June 29, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret June 29, 2010 Altså joomla har en række authentication plugins LDAP, OpenID osv. Jeg har lavet mit eget som validerer mod en winfinans mssql db, det kører samtidigt med joomlas authentication pluging, så webshop kunder er registreret i winfinans db'en og web-side brugere, administratorer og redaktører er registreret i joomla db'en. Når en webshop bruger logger på bliver han oprettet i joomlas user tabel, til at kontrollere dette og ryde op i db'en når der logges ud har jeg lavet et user plugin som ligeledes kører side om side med joomlas user plugin. Mit spørgsmål / problem: når en user logger af eller på tildeles denne en ny session.. Kan man undgå dette, uden at lave hack i joomla core.. De billige løsninger: 1) sluk joomlas login modul og kod dit eget - skid på alt den fine kode joomla har til at håndtere brugere, og skab problemer for dig selv ved fremtidige opdateringer. 2) Varekurven er kun tilgængelig når du er logget ind - ikke særlig smart forretningsmæssigt og slet ikke får nye brugere
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu