Marraffay Skrevet August 4, 2010 Rapporter Skrevet August 4, 2010 Her tænker jeg specielt på Audi, Mercedes og BMW. Nogen der har nogen gode bud?
Sali1987 Besvaret August 4, 2010 Rapporter Besvaret August 4, 2010 Her tænker jeg specielt på Audi, Mercedes og BMW. Nogen der har nogen gode bud? W124 Mercedes :o Ingen andre kriterier? :D
Marraffay Besvaret August 5, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret August 5, 2010 jojo, glimrende bil, dog mente jeg nok nærmere end bil fra dette årtusinde, altså en noget nær nybil, der skal pendle en 25000 årligt.
larscph Besvaret August 5, 2010 Rapporter Besvaret August 5, 2010 Jeg tror mærkerne er nogenlunde sammenlignelige. Købt fra ny eller brugt? Hvis du køber den fra ny så køb den i Sverige og i en neutral farve (sort, hvid, grå) og i en motorvariant der sælges mange af. Sørg for at købe "grundpakkerne" til den så den når et passende basisniveau udstyrsmæssigt. Og sørg for at servicere den autoriseret. Benzin bil. Det bør umiddelbart holde prisen bedst tror jeg.
Basse Besvaret August 5, 2010 Rapporter Besvaret August 5, 2010 Køb en et år gammel bil, så det første og største værditab er væk. Vælg en neutral farve som Larscph foreslår, og sørg netop for at få godt med udstyr i bilen - men undgå topudstyrsmodellerne. Se på hvad der er behov for nu. Bluethooth til telefonen, MP3, Navi, læder, fartpilot, p-sensor mv. Undgå nightvision, park-assist og den slags. Det får man ikke penge for når den skal sælges anyway. Jeg ville nok vælge en bil med et godt musikanlæg i, men ikke absolut topmodellen - men bedre end bundmodellen - sån midt i mellem.
Marraffay Besvaret August 5, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret August 5, 2010 Gode bud, men de er jo ret generelle hvilket i sig selv jo også er fint nok. Men hvis nu man brænder en 50-60.000KM af på 2 år i en ny(ere) A4/A5, C-klasse eller 3-serien, hvilke af disse modeller holder værdien bedst så, hvis vi forestiller os at alle modeller er basis, samme motor og farve og udstyr osv.
Basse Besvaret August 5, 2010 Rapporter Besvaret August 5, 2010 Pas - men prøv at lave en søgning på bytbil.com. Vælg en bil der er 3 år gammel og har kørt 75.000 km hvis man siger 25.000 km om året, eller en bil der er 2 år gammel med 50.000 km på tælleren. Og sammenlign de priser med hinanden. Giver vel et ok prisbillede til dig ?
Auxois Besvaret August 5, 2010 Rapporter Besvaret August 5, 2010 Der er et par (forholdsvis) ubekendte faktorer med... Dels er det en ubekendt faktor hvornår afløseren for den pågældende bil kommer (som utvivlsomt vil påvirke gensalgsprisen), og dels, så vil vedligeholdsomkostningerne også spille ind. Mercedes er dog billige i reservedele og er kendt for at holde, så en sådan er nok ikke helt ved siden af :-)
Auxois Besvaret August 5, 2010 Rapporter Besvaret August 5, 2010 Tilmed er C-klassen (forholdsvis) ny, 08 mener jeg den nye kom :-)
larscph Besvaret August 5, 2010 Rapporter Besvaret August 5, 2010 Pointen med når der kommer en ny model er god - det vil klart betyde noget for gensalgsprisen... Med hensyn til reservedele syntes jeg bestemt også at BMW generelt er til at komme i nærheden af og i det hele taget rimelig at servicere...
thomas_lund Besvaret August 6, 2010 Rapporter Besvaret August 6, 2010 Hvilket man ikke nødvendigvis kan sige om Audi. Har godt nok (tidligere) fået nogle grumme regninger fra dem som langt oversteg min Porsche regninger for service (som jeg indtil videre har syntes har været meget meget billige i forhold til de andre biler vi har haft - Seat, Audi).
Gio Besvaret August 6, 2010 Rapporter Besvaret August 6, 2010 Hvilket man ikke nødvendigvis kan sige om Audi. Har godt nok (tidligere) fået nogle grumme regninger fra dem som langt oversteg min Porsche regninger for service (som jeg indtil videre har syntes har været meget meget billige i forhold til de andre biler vi har haft - Seat' date=' Audi).[/quote']Kan kun stemme i. Audi er piv-dyrt at servicere/reparere på!
Juff Besvaret August 6, 2010 Rapporter Besvaret August 6, 2010 Ellers køber du bare en Accord. De siger jo det er en mekanikerens mareridt da de aldrig fejler noget :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu