jacobe Skrevet August 31, 2010 Rapporter Skrevet August 31, 2010 Ja altså... forstået på den måde, at jeg ikke kan skille lortet ad pga. rust! En lille forklaring: Min bil skal til service, og jeg fik et tilbud på skift af et hjulleje, bremseklodser/skiver, skift af motorolie osv... knap 15.000:- SEK hos Mekonomen! Så jeg fik blod på tanden, og for at spare hvor der spares kan købte jeg selv klodser og skiver og gik idag igang med at skifte selv. Egentlig ikke så svært, selv for en nybegynder... men: Den ene bolt til en af kaliperne er ikke til at rokke! Så det ene hjul måtte jeg opgive at gøre noget ved. Det andet hjul gik bedre, jeg fik skiftet klodserne, men da jeg skulle have resten af "kaliperdimsen" af for at kunne skifte skiven var møtrikkerne også rustet fast! Æhm... hvad gør man så?
Menace Besvaret August 31, 2010 Rapporter Besvaret August 31, 2010 Jeg købte en kompressor og et møtrikspændersæt :-) Det var godt nok til min cykel hvor krankboksen var rustet fast (igennem 11 år), men effektiv det var den sku
Basse Besvaret August 31, 2010 Rapporter Besvaret August 31, 2010 Du kan få noget rustløsner på spray - det plejer at virke.
Lollikken Besvaret August 31, 2010 Rapporter Besvaret August 31, 2010 WD40, en hammer, tålmodighed og en god fastnøgle :) WD40, rok lidt med fastnøglen, vent, Slå lidt med hammer, rok lidt mere, gentag indtil den er løs.
jacobe Besvaret September 1, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret September 1, 2010 Damn... det er sgu mere eller mindre præcist hvad jeg har gjort: masser af lige dele WD40 og vold! Hmmm... jeg må bare gøre et nyt forsøg - tak for alle svar!
Menace Besvaret September 1, 2010 Rapporter Besvaret September 1, 2010 Når du har givet op, kan du låne kompressoren, men den vejer godt til :-)
jacobe Besvaret September 1, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret September 1, 2010 TAK :th2: Håber ikke det bliver nødvendigt, men tak!
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu