Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har fået en bøde fra Europark for at parkere ved hovedindgangen ved Bella Centeret. Det er den lige ved busholdepladserne, og metro stationen. Vi har et "Bella Center 2010" parkeringskort i forruden, og det har de da også sendt foto med af, så vi har naturligvis protesteret over bøden. De svarede derefter, at det ikke er alle dele af Bella Centerets parkeringsplads der er Bella Centerets!! :surprise: ... og at de ville sende os til inkasso. Det svar protesterede vi også imod, og bad dem dokumentere hvilke dele af Bella Centerets parkering der ikke tilhørte Bella Centeret - men til dette svarede de blot at de "havde behandlet klagen, og ikke gav os medhold"...og at de ville sende os til inkasso. :sick: Er der nogen af jer der kender Bella Centerets parkeringsplads? Er der nogen steder angivet, at her er du uden for BC's parkeringsområde? Foran HOVEDINDGANGEN til konferenceområdet? Jeg har seriøst lyst til at sende Europark en regning på irritationsgebyr! Jeg har til den 29. før vi ... ryger til inkasso :scared:, så jeg hører rigtigt gerne input fra jer hurtigt.

Besvaret

Husk at inkassefirmaet IKKE må tilægge rykkergebyrer eller andre former for omkostninger hvis du bestrider kravet. Og du har krav på en individuel sagsbehandling der tager udgangspunkt i den konkrete sag. En standard afvisning hvor man ikke tager stilling til dit krav om dokumentation / forklaring kan næppe kaldes for en individuel sagsbehandling. Hvis det viser sig Europark har ret, så betalt med det samme. Ellers lad være. I Danmark findes stadig et retssamfund der sammenlignet med det svenske er noget man kan råbe hurra for.

Besvaret

Såfremt du bestrider kravet må den ikke overgives til inkasso... Så skal de gå i retten med den... Så når de smider den til inkasso sender du bare inkasso firmaet et brev hvor du bestrider kravet samt vedlægger dine tidligere fremsendte breve... Så sender de det retur til p-firmaet som så må håndtere den igen...

Besvaret

Det er det "skønne" ved Europarks 'kundesystem'. Man kan ikke skrive til dem - man kan ikke e-maile dem - man kan kun klage via en formular på deres hjemmeside. Ergo er det helt og holdent kun dem der har dokumentationen. Kan man forlange den udleveret?

Besvaret

De har da en adresse på deres hjemmeside man kan sende til? EuroPark A/S - Lanciavej 1A - 7100 Vejle - tel: 70231331 - fax: 75728466 - CVR: 19055108 Men har du brugt kontakt-formularen på deres hjemmeside har du nok pænt svært ved at løfte en bevisbyrde... Så afsted med et anbefalet brev hvor du afviser deres krav...

Besvaret

Yup, det får de. Er skrevet. Og jeg henviser naturligvis til de to klager der er fremsendt via deres klagesystem. Og at der er server-error på den side Bella Centeret henviser til hos Europark, hvis man vil læse nærmere om p-området. Fandt i øvrigt også en adresse på et kontor på Frederiksberg, men nu sender vi til Vejle. Det må være hovedkontoret. Og så angiver jeg lige et modkrav på 210 kr. pr. yderligere henvendelser der kræver respons pr. rekommanderet brev.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...