Hugo Skrevet October 20, 2010 Rapporter Skrevet October 20, 2010 Hej, Har nu ventet 3 måneder på en Iphone 4 fra 3-mobil, og det ser ud til at jeg kommer til at vente mindst 4-6 uger mere. Er godt nok træt af deres slappe stil.:thumbdown Kender i nogle alternativer til 3 mobil, dvs. et abonnement som man kan bruge i DK og i SE til danske priser?
larscph Besvaret October 20, 2010 Rapporter Besvaret October 20, 2010 Hmm - de er nok løbet tør igen - jeg købte og fik leveret på 3 dage. Du skal i øvrigt nok nærmere skyde din irritation på Apple end 3... Det tætteste der kommer er Telia som har et eller andet tillægsabonnement som gør cirka det samme som 3's DK/SE abonnement. Alt andet lige tror jeg dog nok du får den billigste løsning ved at væbne dig med tålmodighed til de kan levere igen. Alternativt har Apple vist kun 2 ugers leveringstid hvis du bestiller direkte hos dem ude abonnement/binding.
briped Besvaret October 20, 2010 Rapporter Besvaret October 20, 2010 Som larscph skriver, bedste bud er Telia. http://telia.dk/omtelia/presserum/pressemeddelelser/sepressemeddelse/?id=173 Telenor har desværre ikke fået snøvlet sig færdig og lavet en lignende service, selvom de dækker lidt flere lande sådan verden over end hvad jeg ved 3 eller Telia gør.
larscph Besvaret October 20, 2010 Rapporter Besvaret October 20, 2010 Men vær OBS på prisen for en iPhone 4 hos Telia - måske derfor de stadig er lagerførende: Min.pris i 6 mdr. 5.836 for et abonnement uden forbrug inkluderet - eller iON 8.200 som er med mere eller mindre frit forbrug Den koster 5.842 hos 3 med 3 Ideal abonnementet som cirka svarer til iON så vidt jeg kan se.. Og altså også inkluderer dk/se fordelen. Så er det vel lige ved at det bedre kan betale sig at købe en kontant og så bare beholde abonnement hos 3??
larscph Besvaret October 21, 2010 Rapporter Besvaret October 21, 2010 Det ser da ud til at de har 32 GB udgaven på lager i den danske webshop nu?
Hugo Besvaret October 21, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret October 21, 2010 Lars, Ja.. ringede til 3, og de har Iphone 4 32 GB på lager. Det er ret så utroligt, at der ikke er andre end Telia og 3 der udbyder disse dansk-svenske abonnementer. Man skulle tro at det var god forretning. Og det vil ikke skade med lidt konkurrence. ;)
larscph Besvaret October 21, 2010 Rapporter Besvaret October 21, 2010 Ja jeg forstår det heller ikke - men det må være en god forretning for 3 hvis man ser isoleret på de kunder der har brug for præcist dén feature!
Pede Besvaret October 21, 2010 Rapporter Besvaret October 21, 2010 Har skrevet til TDC om netop dette for præcis 14 dage siden ude at få noget svar. Har mulighed for gratis telefon og telefoni men udnytter det ikke pt. da det kun er gratis i DK. Mærkværdigt at 3 i så lang tid har fået lov at køre solo på det marked.
briped Besvaret October 22, 2010 Rapporter Besvaret October 22, 2010 Mener at jeg mindes at have læst, at 3 router alt trafik gennem Sverige, derfor valgte 3 at tilbyde samme pris uanset om man befandt sig på dansk eller svensk 3-net.
larscph Besvaret October 22, 2010 Rapporter Besvaret October 22, 2010 Det kan godt være det er derfor 3 gør det... Der var dog engang at det var gældende i alle lande hvor 3 var til stede - men det afskaffede de for et par år siden!
hpn Besvaret October 22, 2010 Rapporter Besvaret October 22, 2010 Et lille sidespörgsmål, som jeg ikke umiddelbart kunen finde svar på i forummet; Hvad er det for et abonnement hos 3, I taler om? og hvad koster det pr/md?
larscph Besvaret October 23, 2010 Rapporter Besvaret October 23, 2010 Alle abonnementerne hos 3 har den egenskab at du ikke betaler ekstra for at være på det svenske "3" net med din danske telefon - og omvendt. Med andre ord opfører din telefon sig takstmæssigt ens uanset om du bruger den i Danmark eller Sverige - du skal blot sikre at du er på 3's netværk. Det billigste abonnement hos dansk 3 koster så vidt jeg husker 49 kr/md... Du skal være OBS på at det bedst kan betale sig at have en telefon med abonnement i det land hvor du oftest ringer / SMS'er til.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu