Jump to content

"OBS! Kolla att 15" är möjligt som tillval i reg.beviset." - Hvad menes der?

Recommended Posts

Skrevet

Hejsa Jeg skal til at købe nogle vinterdæk og vil have dem på stålfælge og ikke alu. Nu står der på nogle hjemmesider "OBS! Kolla att 15" är möjligt som tillval i reg.beviset.", hvad menes der med dette? I mig reg. attest der står 165/65R15 (81) T, bilen er dog leveret med 185/60R15 (88) H. Må jeg så ikke have stålfælge på min bil? Og et andet lille spørgsmål som jeg ikke kan finde svaret på i min instruktionsbog, skal man gå erdet de 165/65 eller 185/60 i størrelse? Den er lille clio 1.2 III der er tale om her. På forhånd tak Nenad

Besvaret

Selvfølgelig må du have stålfælge på bilen :) Der SKAL sgu stå i din instruktionsbog, hvilken dæk/fælgstr. bilen kan køre med (der kan stå flere str.) Hvis bilen er leveret og kører fint på 185/60-15, ET 88 ville jeg nok holde mig til det. De 165/65-15 kan være standardstørrelsen iflg. fabrikanten. Det vill sikkert også fungere. Den kan sikkert også køre på andre størrelser, husk blot på at fælgmål og dækdimension (profil) skal følge forholdet som angives i instruktionsbogen, ellers vil dit speedometer vise forkert. Samt, at ET-målet har betydning for om dækket vil skrabe på dine skærmkasser, og/eller om dækket vil rage udenfor - begge dele vil formodentlig betyde ballade ved besiktning.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...