Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Brugte http://www.rydsglas.se sidste gang - kanon service, gratis låne bil - og en ganske fornuftig pris. du skal ikke engang tanke bilen, hvis du kun kører 50 km i den totalt - når de siger gratis låne bil, er det gratis låne bil. Og resultatet blev rigtig flot - Fedt fingre på bil og rude var pudset væk, da jeg hentede bilen - hvor jeg har ringe erfaring med carglass i fosie f.eks - fedtede fingre over alt på bil og rude, ingen mulighed for låne bil og prisen er ikke noget at råbe hurra for heller. Sparede 800 sek hos ryds :-)

Besvaret
Brugte http://www.rydsglas.se sidste gang - kanon service, gratis låne bil - og en ganske fornuftig pris. du skal ikke engang tanke bilen, hvis du kun kører 50 km i den totalt - når de siger gratis låne bil, er det gratis låne bil. Og resultatet blev rigtig flot - Fedt fingre på bil og rude var pudset væk, da jeg hentede bilen - hvor jeg har ringe erfaring med carglass i fosie f.eks - fedtede fingre over alt på bil og rude, ingen mulighed for låne bil og prisen er ikke noget at råbe hurra for heller. Sparede 800 sek hos ryds :-)
Hov dem kendte jeg ikke. Tak for tippet, de ryger lige ind på nethinden, hvis det skulle blive aktuelt en gang.
Besvaret
Oki lækkert. Hvilken af deres afdelinger var du hos basse ?
Der er kun eet sted i Malmö, Ystadvägen 17 :-) De har også en forsikring for 269 kr. så er du dækket for din selvrisiko på din forsikring i 12 måneder af gangen. Derudover erstatter de ruden eller laver stenslag, hvis din nye rude kommer ud for et uheld inden for 60 dage efter montering - uden beregning. Jeg var også selv ekstrem overrasket over deres service - jeg havde kørt 90 km i bilen, som jeg kun måtte køre 50 km i uden betaling. Normalt skal man så betale ekstra kr. pr. km - men da jeg havde tanket bilen, så sagde den flinke person dernede - jamen så er vi da kvit, for det er ikke meningen du skal tanke bilen :-) Så ialt kostede det mig 100 sek at låne bilen en hel dag hehe.
  • 3 months later...
Besvaret

Jeg tager lige denne tråd op igen.. Vi skal have skiftet ruden på vores Golf 6 R - som vi så kører over forsikringen.. Der er regncensor i.. Forsikringen foreslår rydsglas eller samsglas... Hælder til rydsglas efter omtalen her - men bryds mig bare ikke rigtig om at man afleverer bilen om morgenen og kommer igen om eftermiddagen... Ville helst gerne sidde og vente på det faktisk... Mere pga. det ikke bare er en alm. bil.. Men har i nogen anelse om hvad pris er på sådan en rude? og har i hørt/prøvet samsglas?

Besvaret
Jeg tager lige denne tråd op igen.. Vi skal have skiftet ruden på vores Golf 6 R - som vi så kører over forsikringen.. Der er regncensor i.. Forsikringen foreslår rydsglas eller samsglas... Hælder til rydsglas efter omtalen her - men bryds mig bare ikke rigtig om at man afleverer bilen om morgenen og kommer igen om eftermiddagen... Ville helst gerne sidde og vente på det faktisk... Mere pga. det ikke bare er en alm. bil.. Men har i nogen anelse om hvad pris er på sådan en rude? og har i hørt/prøvet samsglas?
Ryds kunne ikke finde ud af at lave et ordentligt stykke arbejde, da vi fik skiftet forruden i vores tidligere BMW. Jeg ved ærligt talt ikke, hvem jeg turde stole på, når det gælder kvalitetsarbejde. Samtidig ville jeg helt afgjort tage min laptop med og arbejde remote i venteværelset hos dem, der skifter ruden.
Besvaret
Forsikringen foreslår rydsglas eller samsglas... Hælder til rydsglas efter omtalen her - men bryds mig bare ikke rigtig om at man afleverer bilen om morgenen og kommer igen om eftermiddagen... Ville helst gerne sidde og vente på det faktisk... Mere pga. det ikke bare er en alm. bil.. Men har i nogen anelse om hvad pris er på sådan en rude? og har i hørt/prøvet samsglas?
Jeg var hos Carglass, Agnesfridsvägen 185 A, 213 75 MALMÖ for et par uger siden, og fik skiftet hele forruden på et par timer. Det kostede selvrisikoen på forsikringen.
Samtidig ville jeg helt afgjort tage min laptop med og arbejde remote i venteværelset hos dem' date=' der skifter ruden.[/quote']Præcis det samme jeg gjorde. Der var sågar også gratis kaffe og en lille siddeafdeling, hvor der var udsyn ud til værkstedet og de folk der arbejdede på bilen. Jeg synes det gik som det skulle, og kan ikke pege fingre af noget umiddelbart (udover et par fedtfingre på solskygger hist og her).
Besvaret

T, kæresten, siger også at han har hørt man kan sidde og vente ved Carglass.. At det skulle tage 1-1½ time.. Overvejer carglass også.. men bryder mig bare heller ikke om, at forsikringen ikke anbefaler dem.. Har lige ringet til rydsglas... en rude kostede omkring 4600 kr.. vores selvrisiko er så omkring 1600 kr... svenske... det er til at overkomme... Men i og med det som sagt ikke bare er en alm. bil, tør jeg ikke overlade den til hvem som helst :S Flere der har lidt erfaringer og inputs?? Kunne virkelig godt bruge det..

Besvaret

Altså jeg smed porschen hos Ryds - ingen problemer der, den havde gået under en kilometer eller noget da jeg hentede den. Svarende til ind på værkstedet og ud på p-pladsen inkl en lille tur rundt for at sikre ruden sider som den skal. Bilen var pæn og ren og uden fedtfingre diverse steder. Intet snavs efter arbejdet. Sjovt at i ikke tør overlade bilen til et værksted, men i tør godt lade bilen stå uden for parkeret 50% af tiden uden opsyn, og for de fleste, i alt slags vejr - lidt hyklerisk syns jeg griner.

Besvaret
Sjovt at i ikke tør overlade bilen til et værksted' date=' men i tør godt lade bilen stå uden for parkeret 50% af tiden uden opsyn, og for de fleste, i alt slags vejr - lidt hyklerisk syns jeg griner.[/quote'] Ja det tænkte jeg også på et tidspunkt... Med mindre det er ét eller andet ekstremt sjældent (og dyrt) køretøj man har... Men så parkerer man den nok heller ikke på hverken gaden eller i det hele taget udendørs...
Besvaret
Sjovt at i ikke tør overlade bilen til et værksted' date=' men i tør godt lade bilen stå uden for parkeret 50% af tiden uden opsyn, og for de fleste, i alt slags vejr - lidt hyklerisk syns jeg griner.[/quote'] 1) Jeg kan slet ikke se sammenligningen. 2) Min egen bil står enten altid i min carport (lige op ad huset, ud for vores hoveddør) eller i en lukket privat garage under bygningen på mit arbejde.
Besvaret

Det er squ ikke så meget det at der er noget der skulle blive stjålet.. Det er mere det, at der har folk direkte adgang til bare at kunne køre i den.. Jeg har sådan set ikke brug for jeres mening om dét - i kan mener hvad i vil - jeg vil blot gerne have nogle erfaringer med de forskellige glasfirmaer..

Besvaret
Det er squ ikke så meget det at der er noget der skulle blive stjålet.. Det er mere det, at der har folk direkte adgang til bare at kunne køre i den.. Jeg har sådan set ikke brug for jeres mening om dét - i kan mener hvad i vil - jeg vil blot gerne have nogle erfaringer med de forskellige glasfirmaer..
Som jeg også skrev, så har du hele tiden bilen under opsyn hos Carglass - hvis du vælger at blive siddende mens de arbejder på den. Og så kan du jo mene hvad du vil om dén udmelding :tongue2:
Besvaret
Som jeg også skrev, så har du hele tiden bilen under opsyn hos Carglass - hvis du vælger at blive siddende mens de arbejder på den. Og så kan du jo mene hvad du vil om dén udmelding :tongue2:
såså ikke drille ;)... Jeg ringede faktisk til carglass - hun sagde det tog mindst 3 timer og ville ikke anbefale mig at sidde og vente.. men det skal hun selvfølgelig ikke bestemme... men mindst 3 timer synes jeg da lige er i overkanten..
Besvaret
Jeg ringede faktisk til carglass - hun sagde det tog mindst 3 timer og ville ikke anbefale mig at sidde og vente.. men det skal hun selvfølgelig ikke bestemme... men mindst 3 timer synes jeg da lige er i overkanten..
Jeg ventede to timer og et kvarter, mens de skiftede min forrude (med regnsensor). Havde den bærbare med, og slurpede tre-fire kopper kaffe...og så var bilen klar.
Besvaret

Jep jep nemlig - tag en computer med... Drik deres kaffe og brug deres internet - så går 3 timer såmænd da hurtigt :) Hvis det endelig er, så er der da også nogen (mener CarGlass bl.a.) som kommer ud til dig og skifter ruden. Det har jeg haft benyttet mig af på et tidspunkt i Danmark - og så bliver det da ikke meget lettere!

Besvaret
Jep jep nemlig - tag en computer med... Drik deres kaffe og brug deres internet - så går 3 timer såmænd da hurtigt :) Hvis det endelig er, så er der da også nogen (mener CarGlass bl.a.) som kommer ud til dig og skifter ruden. Det har jeg haft benyttet mig af på et tidspunkt i Danmark - og så bliver det da ikke meget lettere!
Jeg vidste ikke lige at de havde internet - men ja så går det stærkt... Men overordnet set så var varen de leverede helt i orden?!
Besvaret

Jeg ved heller ikke om de gør skal så siges!! Men altså - hvis der er nervøsitet ved at bruge de her "udenom" værksteder så rul da bilen forbi mærkeforhandleren og vent dér? Ikke at det er nogen garanti, men på den anden side så kan du om ikke andet tillade dig at forvente at de kan finde ud af at servicere netop dit mærke i bil...

Besvaret
Men altså - hvis der er nervøsitet ved at bruge de her "udenom" værksteder så rul da bilen forbi mærkeforhandleren og vent dér? Ikke at det er nogen garanti' date=' men på den anden side så kan du om ikke andet tillade dig at forvente at de kan finde ud af at servicere netop dit mærke i bil...[/quote']Jeg synes det var rart man kunne sidde og se dem jobbe på bilen. Det er jo den diamentrale modsætning til eks. Audi Malmö, hvor man næsten bliver lagt i benlås hvis man nærmer sig værkstedet (og heller ikke kan sidde og se hvad de laver).
Besvaret

Jeg har ikke tænkt mig og køre den til VW... Vil gerne køre den til en af disse firmaer, da de forhåbentligt kan sit rude arbejde bedre end et alment værksted.. Det er bare lige hvad for en jeg skal vælge :).. Men altså det ser umiddelbart ud til at det bliver carglass - når nu man ligefrem kan se dem arbejde - giver en hvis tryghed :).. og jaja i kan mene hvad i vil - men jeg har ikke tænkt mig bare lige og overlade min bil til hvem som helst..

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...