Gio Skrevet November 25, 2010 Rapporter Skrevet November 25, 2010 Spaden (læs: MIG) skulle lige slette de dæk-relaterede indlæg i min tidligere tråd vedr. indkøb af dæk, som så udviklede sig til en BMW-snak - for at flytte den over i Bil, MC & Båd-afdelingen. Hvad der lige smuttede i det for-chromede overblik var, at når første indlæg slettes, så ryger hele tråden! Så...det er altså ikke fordi der var noget galt med indholdet. Der var kun en mindre kortslutning hér! *meh* Nå, men jeg har jo været ude og kigge på tidligere nævnte bimmer hos Seat, og bemærkede en bunke kosmetik-fejl (som også nævnt i anden nylig tråd vedr. rabat på indkøb af brugt bil) - og er p.t. afventende/i tænkeboks vedr. objektet. Især når sælger ikke ville gi' sig mere end 10k og et sæt brugte vinterdæk på stålfælge. That's the state of the world lige hér og nu. Andre forslag i samme genre er velkomne, hvis i skulle falde over noget (som ikke er langpokkerivold væk, og er muligt at køre til og kigge på, uden der skal tankes flere gange :th2:)
larscph Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 *GGGGGGGGGG* Brugte dæk på stålfælge... Sikke en foræring...
Gio Besvaret November 25, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret November 25, 2010 *GGGGGGGGGG* Brugte dæk på stålfælge... Sikke en foræring...Ja - tænkte det samme
thn Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 Nu du siger BMW... Er lige kommet hjem fra arbejde som går via M3 forbi gladsaxe. Det stod helt stille da der stod en BMW i venstre spor og ikke kunne trække op af "bakken" og en BMW i midterste spor der heller ikke kunne trække op... Nu var de nok på sommerdæk, men nok også baghjulstrækket der gav problemer Men hold kæft hvor var/er det glat!!!!
Gio Besvaret November 25, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret November 25, 2010 Nu du siger BMW... Er lige kommet hjem fra arbejde som går via M3 forbi gladsaxe. Det stod helt stille da der stod en BMW i venstre spor og ikke kunne trække op af "bakken" og en BMW i midterste spor der heller ikke kunne trække op... Nu var de nok på sommerdæk, men nok også baghjulstrækket der gav problemer Men hold kæft hvor var/er det glat!!!!Sikkert sommerdæk. Jeg var nede og få sat vinterdæk på tidligere i dag - og bare den korte tur derned var ikke sjov! Med deciderede sommer-dæk, så er det som at køre i sæbe.
EBL Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 Jeg diskuterede lidt med konen idag om det med 20 cm nyfalden sne er det sikreste at tage 4-hjusltrækkeren på sommerdæk eller forhjulstrækkeren (Volvoen) med helt nye vinterdæk. Hvad siger i?
Gio Besvaret November 25, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret November 25, 2010 Jeg diskuterede lidt med konen idag om det med 20 cm nyfalden sne er det sikreste at tage 4-hjusltrækkeren på sommerdæk eller forhjulstrækkeren (Volvoen) med helt nye vinterdæk. Hvad siger i?Volvoen - uden tvivl. Omend 20 cm jo er en del sne at skulle møve sig igennem kontinuerligt. Men på de større veje bør der jo være ryddet - og så nytter 4x4 på sommerdæk endnu mindre, så længe der bare er en smule glat.
leon Besvaret November 25, 2010 Rapporter Besvaret November 25, 2010 Man bremser jo ikke bedre med firehjuls træk.....
Gio Besvaret November 25, 2010 Forfatter Rapporter Besvaret November 25, 2010 Man bremser jo ikke bedre med firehjuls træk.........eller styrer...osv osv ;)
Don A Besvaret November 26, 2010 Rapporter Besvaret November 26, 2010 Det er ikke baghjulstrækket. Har de sidste 2 dage kørt i 530 med vinterdæk. No problemo.
larscph Besvaret November 26, 2010 Rapporter Besvaret November 26, 2010 Jeg har kørt i BMW med baghjulstræk i en del vintre og det er altså ikke noget større problem - udover at det ER meget væsentligt at få vinterdæk på den ellers er man helt lost. Dog kan det godt være en smule tricky at komme igang igen hvis man er nødt til at standse midt på bakker - også de mindre af slagsen - hvis belægningen består af is/smeltevand. Men det er nok ligeså tit fordi man typisk glemmer at slå ESC fra og så dæmper den jo trækkraften ganske betydeligt så snart hjulene begynder at spinne det mindste.
dannemare Besvaret November 26, 2010 Rapporter Besvaret November 26, 2010 Det er ikke baghjulstrækket. Har de sidste 2 dage kørt i 530 med vinterdæk. No problemo. Jeg har kørt i BMW med baghjulstræk i en del vintre og det er altså ikke noget større problem Ditto her. Med vinterdæk var vores e39 530d også ganske fin at køre i om vinteren. Kein problem.
Basse Besvaret November 26, 2010 Rapporter Besvaret November 26, 2010 Mmm slog også ESC fra sidste vinter ved igangsætninger mv. i M3'eren, ellers så stoppede det ellers meget smarte system alt kraft til hjulene, og man kom ingen vegne hehe. Især i BMW er systemet liiiiiiidt for ekstremt fint følende syns jeg. Kørte tit med M-dynamic på, så den kun greb ind når der var skred i bilen og ikke før bilen overhovedet tænkte på det :D
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu