Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Vi har köbt en extern hard disk, men når vi nu vil overföre filer, får vi beskeden "The file xxx is too large for the destination file system". Hvad skal vi göre?

Besvaret

Hvis det er filer omkring 4GB, er din HD i fat32 format og skal omformateres til NTFS. Den process kræver du sletter alt på disken... Er dine filer ikke omkring 4GB, kan den have det skidt din disk... Find et program fra din harddisk fabrikant som kan teste den. Søg via google...

Besvaret

Du behøver ikke slette noget på din disk... du kan lave en convert drevbogstav: /fs:ntfs (i en dos promt - gå i start - kør og skriv cmd) Jeg har aldrig prøvet at der er sket noget med dataen på disken, men backup er altid en god ide

• 4 weeks later...
Besvaret

Jeg fortsætter lige tråden af ren dovenskab. Jeg har en extern harddisk der er begyndt at lave ildevaslende "klonk" lyde. Der er garanti på den, men er der nogen der ved om den skal være helt død før man kan kræve en ny?

Besvaret
Jeg fortsætter lige tråden af ren dovenskab. Jeg har en extern harddisk der er begyndt at lave ildevaslende "klonk" lyde. Der er garanti på den, men er der nogen der ved om den skal være helt død før man kan kræve en ny?
Burde ikke være et problem at få byttet, såfremt fejlen kan påvises på foranledning.
Besvaret
Cheers Gio Tror du at lydene vil være nok?
Medmindre ekspedienten er tabt bag en vogn, så burde det være nok. Det er jo en klassisk fejl, og efterhånden én som (bør) være velkendt. En harddisk skal ikke sige klonk-lyde ;) Hvor har du købt den?
Besvaret
jeg mener at det enter var Siba' date=' eller OnOff så faren for at ekspedienten er tabt bag en vogn er jo tilstede :-)[/quote']Point taken...*hmm* Nå, men der er jo ikke andet at gøre end at prøve.
Besvaret
Ikke lige sikker på om man kan kontrollere for S.M.A.R.T. fejl på en ekstern disk' date= men ellers kan du jo prøve med GSmartControl (FOSS) til lige at lave et tjek på disken, den læser diskens fejlstatus som de normalt melder gennem S.M.A.R.T.. Det er i hvert fald sikker dokumentation, sikkert ikke noget ekspedienten fatter, men det er stadig sikker :)
Thanks, jeg prøver lige med de indbyggede tools in win 7, og hvis det ikke hjælper så prøver jeg dit forslags

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...