Jump to content

Til dem der savner prioritetskonto i de svenske banker.

Recommended Posts

Skrevet

Ja der findes måske et par stykker af jer, men der er jo faktisk meget bedre muligheder herovre for "os" En 3 måneders rörlig ligger på ca 2,95% lige for tiden. Det giver efter skat ca. 2,0% Tricket er jo at vi også kan trække renterne fra i SE. Derved kan vi modregne i renteindtægterne og derved få f.eks. 2,6% hos hoistspar skattefrit - altså 0,6% fortjeneste. Jeg kører i hvert fald afdragsfrit og sætter pengene i banken i stedet. Man skal dog selvfølgelig holde øje med hele tiden at have pengene på en konto der giver mere end man giver i rente. Hvis dette er alt for old news så beklager jeg Edit: og nå ja, så er der jo den sidegevinst at pengene er fuldt tilgenlige og kan benyttes som buffer

Besvaret

Jeg kører samme stunt. Da jeg startede kunne man få højere indlåndsrente før skat i nogen internetbanker end man skulle betale på bolånet - sådan er det desværre ikke mere. Danske bank har noget som de kalder for Duoflex, hvor reklamen på deres hjemmeside siger at de giver samme rente på lønkontoen som på bolånet: http://www.danskebank.se/sv-se/privat/Bostad/Kopa-bostad/Produkter/Pages/Duoflex.aspx Men jeg har det ikke selv, og jeg kan ikke lige gennemskue deres system omkring rørlig rente.

Besvaret
ja men kun i SE' date=' og der har jeg (og de fleste andre går jeg ud fra) negativ kapitalindkomst. Deraf fordelen[/quote'] Men bliver du ikke trukket pengene (skatten af indestående renter) direkte fra din konto, det gør vi.
Besvaret
Men bliver du ikke trukket pengene (skatten af indestående renter) direkte fra din konto' date=' det gør vi.[/quote'] Jojo - men man får dem jo tilbage igen engang i Juni måned, når Skatteverket regner ud, hvad man skal have tilbage i restskat.
Besvaret
Jojo - men man får dem jo tilbage igen engang i Juni måned' date=' når Skatteverket regner ud, hvad man skal have tilbage i restskat.[/quote']Ja jeg får sådan et fint brev fra skatteverket hvert år, med at jeg skal have x.xxx sek tilbage i skat og beløbet vil blive overført til min konto som skatteverket kender.... Jeg har ALDRIG set en krone af de beløb jeg gennem årene har fået at vide fra skatteverket at jeg får tilbage i skat...
Besvaret
Ja jeg får sådan et fint brev fra skatteverket hvert år' date=' med at jeg skal have x.xxx sek tilbage i skat og beløbet vil blive overført til min konto som skatteverket kender.... Jeg har ALDRIG set en krone af de beløb jeg gennem årene har fået at vide fra skatteverket at jeg får tilbage i skat...[/quote'] æh - lyder sgu mystisk - man kan logge ind på skatteverkets side med fx. et BankId og angive hvilken konto man vil have overført penge til. Har fungeret fint for mig. Hvis det er et væsentligt beløb må du jo prøve at kontakte dem og sige at de skylder dig penge!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...