Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Det ser jo alt sammen meget fint ud, men det ser ud til, at pendlerne skal straffes (igen) ved at parkeringspladserne fjernes. Men jeg er ikke videre imponeret. Det ligner lidt en kopi af Ørestad med samme mulighed for at blive et spøgelsesområde. Spørgsmålet er også om, der ikke kommer nedgang i nybyggeriet generelt, hvor renten er på vej op og dermed bliver det dyrere at købe og bygge (medmindre byggefirmaerne har pengene på kistebunden).

Besvaret

Du har absolut en pointe med parkeringspladserne! Der skal være gode parkeringsforhold, så man kan få lokket bilisterne over i den offentlige transport. Jeg er fortrøstningfuld optimist på det punkt. For det første fordi svenskerne virker som om de har mod på at forsøge at skabe positive incitamenter. For det andet fordi Emporia snart står færdig og kan tilbyde en hel del ekstra p-pladser. Under alle omstændigheder, jo flere der parkerer omkring Emporia, jo flere potentielle kunder? Jeg er også lidt nervøs for at Hyllie kunne blive en ny Ørestad. Dog har stadsarkitekten valgt at forsætte med samme strategi i Hyllie som man i dag benytter i Västra Hamnen. Nemlig, ikke at bygge alt for stort og i stedet fremme en masse mindre projekter. På den måde undgår man måske noget af den ensformighed, der er en del af Ørestadens udtryk. I modsætning til Ørestaden er Hyllie arealmæssigt et noget mindre projekt og man satser på at bygge tæt. Det burde derfor blive noget mere hyggeligt derude. Man har også forsøgt at undgå at Emporia bliver en sakofag, som Fields, ved at integrere boliger med indkøbscentret, så området får en mere blandet karakter. Hyllie har allerede nu en China Box, en kiosk og en Subway, lige ved siden af stationen. Det er ret udemærket, når man tænker på hvor nyt området er. Anywayz, Malmø går ihvertfald ikke galt i byen ved at studere Ørestaden intenst, så man kan undgå nogen af de oplagte fejl, som f.eks. den absolut tossede parkeringspolitik i Ørestaden!!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...