Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hey derude. Vi har som mange andre, problemmer med transporten mellen Dk og SE med toget (til tiden og inden for rimelig transporttid) :mad: .Jeg pendler mellen Svedala & KBH H. og det fungede fint inden de lavede det om med den nye tunnel, men det er fortid nu og kommer til at tage 17 - 30 min længere tid end før, hvor det kunne gøres på en time :mad: .Er der nogen der ved om det er sandt at Svågertorp bliver åbnet igen til august ? og at øresundstoget kommer til at køre direkte mellen Svedala - Kbh H ? ellers giver jeg op med de urimelig rejsetider ! og må finde en anden løsning, måske flytte :( .

Besvaret

Toget kører til hyllie hvor man skal skifte til øresundstoget, så vidt jeg er informeret (har læst)

Svågertorp öppnar som Pågatågsstation i augusti När Pågatågen mot Ystad börjar köra genom Citytunneln den 15 augusti 2011 kommer Svågertorp att öppnas igen, men som renodlad Pågatågsstation. Där kommer endast tågen mot Ystad att stanna och så småningom även tågen mot Trelleborg och Malmöringen
Besvaret

Mange tak Michael Det var lige denne info jeg søgte, glemte at skrive at jeg har selvfølgelig skrevet til skånetrafik lang tid før jul, men de har ikke svaret mig endnu. Så skal jeg bare finde mig en midlertidlig løsning til august. Tak for hurtig svar. Mvh Kenneth

• 4 weeks later...
Besvaret

Forbedringer ..... suk hmm ...... det blev jeg ikke meget klogere af, har fået svar på min mail fra skånetrafikken om hvordan fremtiden bliver mellen Kbh H og Svedala, togene på denne stærkning bliver åbenbart ringere og ringere med tiden, så kan jeg godt se hvor det bære hen .... suk :flov: Se vedhæftet mailsvar .... Hej! Tågen som körs på Ystadbanan körs med Pågatåg och dessa kör inte över bron. När tågen kommer att köra via Hyllie och Svågertorp kan du byta tåg på Hyllie Station. Köpenhamnstågen kör endast via Hyllie så det är där du har möjlighet att byta, ej på Svågertorp. Tågen från Ystad kommer inte att köra oftare idag (inte mer än 2 tåg i timmen alltså) dock bör du tjäna in tid på att byta tidigare än Malmö C och att vi i rusningstid kör 10 minuterstrafik till Köpenhamn. Information kommer att finnas tillgänglig på vår hemsida någon gång under sommaren men vi ser till att dina önskemål når ansvarig trafikutvecklare angående information om detta på hemsidan. Ber om ursäkt för att du fått vänta på vårt svar och önskar dig en trevlig helg. :sick:

Besvaret

Er det ikke det samme som før? Men istedet for skift på malmø C, kan du skifte på Hyllie, altså 10 min før, så vil da sige det er en forbedring hvism an skulle videre til svedala

Besvaret
hmm ...... det blev jeg ikke meget klogere af' date=' har fået svar på min mail fra skånetrafikken om hvordan fremtiden bliver mellen Kbh H og Svedala, togene på denne stærkning bliver åbenbart ringere og ringere med tiden, så kan jeg godt se hvor det bære hen .... suk :flov:[/quote']hvordan kommer du frem til at det blir ringere og ringere med tiden? Det er da kanon at man kun ska til Hyllie for at skifte tog til DK og at ystadtoget bliver ved med at køre max 2 gange i timen er da ikke en forringelse? Jeg synes da de kom med et meget udførligt svar til dig faktisk, du har da haft alle muligheder i verden til selv at ha fundet den info! Hvad havde du forventet at et lokaltog skulle køre over broen? (det KAN jo godt være ystadtoget kommer til at køre oftere hvis behovet er der i fremtiden...)
Besvaret

for mig lyder det også som om at det er det samme som nu.. Og at det tog køre 2 gange i timer er yderes fint af et lokal tog syntes jeg.. Bare taxa'en ikke biler dyere fra Hyllige til svedala end fra Svågertorp :)

Besvaret

Jeg tror nok at nogen af togene fra Danmark tidligere kørte denne strækning? Kan da i hvert fald huske et tog jeg stod på i Københavns Lufthavn, som viste sig hverken at standse i Svågertorp eller Malmø C. Kan bare ikke huske hvor det kørte hen :D

Besvaret

Ystad

Jeg tror nok at nogen af togene fra Danmark tidligere kørte denne strækning? Kan da i hvert fald huske et tog jeg stod på i Københavns Lufthavn' date=' som viste sig hverken at standse i Svågertorp eller Malmø C. Kan bare ikke huske hvor det kørte hen :D[/quote'] De körer skam stadig- Men det er ikke noget at satse på. For hvis färgerne ikke sejler körer det tog heller ikke.
Besvaret
Bornholmertoget (fra København til Ystad) standser i øvrigt ikke i Hyllie' date=' men kører forbi Svågertorp, dog uden stop. Det standser vist ikke før Svedala.[/quote'] men når de genåbner svågertorp stopper det vel måske også der ??
Besvaret

Det tror jeg ikke

men når de genåbner svågertorp stopper det vel måske også der ??
Jeg kan ikke forestille mig at det skal begynde at stoppe der. Det har det aldrig gjort. Det stopper bare i Svedala og Skurup som en slags service. Men kan ikke gå på det for at f.eks tage det fra Svedala til Ystad. Ikke officielt, men nogen gange er de flinke.
Besvaret

De snakker da om at bruge svågertorp til en ringbane, og jeg er da sikker på at butikkerne omkring svågertorp gerne så at også Ystad toget stoppede ved Svågertorp. Men lad os se hvad der sker til august.

Besvaret
De snakker da om at bruge svågertorp til en ringbane' date=' og jeg er da sikker på at butikkerne omkring svågertorp gerne så at også Ystad toget stoppede ved Svågertorp. Men lad os se hvad der sker til august.[/quote']Jamen, ystadtoget kommer skam til at stoppe på Svågertorp -men skal man til DK skal man jo til Hyllie eftersom Øresundstoget jo stopper der. (der blev i tråden snakket om bornholmertoget...) Og så kan vi vidst lige så godt skære det helt ud i pap: (jeg har også skrevet dette i en anden tråd). Ystadtoget kommer fra august 2011 til at stoppe således fra Skurup mod Malmö (kan sgu ikke huske stationerne ystad-Skurup): Skurup-Svedala-Oxie-Svågertorp-Hyllie-Trianglen-Centralen. Ringbanen kommer til at køre ved de gamle stationer efter Oxie som ystadbanen kørte på i østre del af malmö; altså Persborg og (bom bom var der flere?)-centralen-trianglen-hyllie-Svågertorp-og tilbage til Persborg (kan ikke huske om jeg mangler en station her. Men i ser vel princippet:-)
Besvaret
[...] Ringbanen kommer til at køre ved de gamle stationer efter Oxie som ystadbanen kørte på i østre del af malmö; altså Persborg og (bom bom var der flere?)-centralen-trianglen-hyllie-Svågertorp-og tilbage til Persborg (kan ikke huske om jeg mangler en station her. Men i ser vel princippet:-)
Der var også Östervärn indtil de lukkede den allerede 1. halvår 2010 (så vidt jeg husker) ... derudover kommer der en (ny?) pågatåg-station ved Rosengård. Citat Skånetrafiken: "Svågertorp öppnar igen när Ystadbanan kopplas in till Citytunneln i augusti 2011. Tågen från Ystad och så småningom även tågen från Trelleborg, kommer då att göra uppehåll på Svågertorp innan de fortsätter till Hyllie, Triangeln och Malmö C. Svågertorp kommer även att vara en av stationerna på den så kallade ringlinjen i Malmö, som öppnar i slutet av 2011: Malmö C-Triangeln-Hyllie-Svågertorp-Persborg -Rosengård-Östervärn-Malmö C."

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...