Jump to content

Hvorfor ligger mange svenskere flisegulv i det meste af huset?

Recommended Posts

Besvaret

Øhhh.. Jeg syntes nu mest problemet er at der ligger plastmatta der skal ligne fliser alle vegne :) Det kan da nok være noget af et projekt at skifte, specielt i køkken / bryggers osv hvor du vel skal have alt inventaret ud hvis det skal gøres ordentligt.... Hvad er der i øvrigt galt med fliser?

Besvaret
Øhhh.. Jeg syntes nu mest problemet er at der ligger plastmatta der skal ligne fliser alle vegne :) Det kan da nok være noget af et projekt at skifte, specielt i køkken / bryggers osv hvor du vel skal have alt inventaret ud hvis det skal gøres ordentligt.... Hvad er der i øvrigt galt med fliser?
Jeg sad og tænkte det samme, de smider fandme de der laminat &%¤(/%"%#¤%#"&%¤% golve i overalt... Og lortet er et helvede at få af når de har fået den fikse idé at bruge en type klæber som sikkert kunne forankre Øresundsbroen til havbunden såfremt den var vandfast... (og ja, jeg har lige fjernet det fra min lejlighed til fordel for et flisegulv) ;)
Besvaret

I Sverige er træhuse (og ditto gulv) jo nok noget der hænger Svensken langt ud af halsen, eftersom de jo vader(!) i træhuse og ditto gulve. Ergo kaster de deres kærlighed på laminat/vinyl og fliser. Dansken, derimod, synes det er piv-hyggeligt med trægulv, da det er synonym med hygge og sjæl. Måske fordi vi er vokset op med vinyl, væg-til-væg tæpper og terrazzogulv *brrr*. Jeg havde sten/fliser i min entre og køkken i min gamle lejlighed i Malmö, og var glad og tilfreds. Nu bor jeg så i hus, og er blevet "beæret" med laminat en-masse, og vinyl på badeværelset. Det er jo svensk standard. Så jeg drømmer mig til flisegulv og duften af træ, og kigger sultent på mit ensomme parketgulv i stuen anno 1972. Sådan er der så meget... :D

Besvaret

At liggge et "trægulv" oven på et klinkegulv....ja,man kan jo sige at så længe underlaget ligger "fast",skulle det ikke være et problem ! det skal så lige være højden...men at "skrælle" klinkerne af først...er måske nok at foretrække...det er jo helt op til en selv,hvor meget energi/penge man vil ligge i arbejdet. Ang.at man er begyndt at ligge klinker i mange rum.....ja,fliser & klinker er blevet meget populær i sverige de sidste 10 år...og man sælger flere fliser & klinker en nogensinde....og er der nogle der skal have lavet noget murer,tømrer,maler,vvs eller el-arbejde...ja,så er det bare at kontakte mig !!! i er velkommen til at se på min hjemmeside : www.ceramiche.se mvh.Jim (Den danske murer)

Besvaret
At liggge et "trægulv" oven på et klinkegulv....ja' date='man kan jo sige at så længe underlaget ligger "fast",skulle det ikke være et problem ! [/quote']Du ved da ikke hvordan konstruktionen under klinkerne ser ud, så du kan da ikke umiddelbart sige at det ikke er noget problem! :) Hvis fundamentet ikke er beskyttet mod fugt nedefra, så kan man da hurtigt få sig en god omgang fugtskade, hvis man lægger trægulve direkte på klinkerne. Så PJKB: hvordan er gulvkonstruktionen på dit hus (/hvor gammelt er det)? P.S. Ja det er et stort projekt (definér stort projekt...;))
Besvaret
For den gode ordens skyld! Er der slet ikke forskel på LIGGE og LÆGGE mere? Bare en af mine kæpheste, så jeg ku ikke lade være. Undskyld og hilsener fra Thage
Sådan en hest har jeg også :th2:
Besvaret

Vi har trägulv i et 5 år gammelt funkishus, men vi kigger efter nyt hus og undre os over at huse til 5-6-7 millioner ofte har fliser - endda i sovevärelset!! (Hvor koldt!!) F.eks undre jeg mig meget over at selv huse i den dyre ende med en dyr beliggenhed har fliser (og for den sags skyld Ikea-indretning:-)) http://www.hemnet.se/beskrivning/1180975?r=3 Fint hus ik´??...............MEN hvad sker der med gulvene¤#"%¤#%¤!!?!

Besvaret
Hvad er der nu galt med IKEA-køkkener?
Intet - De er skam ganske glimrende,,,,,,,,,,,,,,,,,,,men det er bare sjovt at se at mange villaer i den prisklasse er indrettet med Ikea fra top til tå. (Täpper, senge, billeder, stole, borde).......Det ville väre utänkeligt i DK:-)
Besvaret
Vi har trägulv i et 5 år gammelt funkishus' date=' men vi kigger efter nyt hus og undre os over at huse til 5-6-7 millioner ofte har fliser - endda i sovevärelset!! (Hvor koldt!!)[/quote'] Hvis man har gulvvarme i hele huset så er behøver det vel ikke være specielt koldt med fliser altså... Selv om jeg ville nu nok også vælge noget andet end fliser i soveværelset!

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...