Ann-Maria Christensen Skrevet February 14, 2011 Rapporter Skrevet February 14, 2011 hey. er der nogle som kan fortælle mig hvordan financeringen tager det her? en person flytter tilbage til dk efter skilsmisse, personen efterlader sin bil i sverige, som jeg nu har sat til salg og med fuldmagt på jeg må sælge den, men nu vil personen ikke betale afdrag mere på bilen trods den ikk er solgt, hvordan så? kan man ringe til financeringen og så tager de bilen tilbage og gælden er slettet, bilen er mere værd end hva der skyldes. for jeg kan ikke selv betale afdragene osv. eller kan man gøre noget andet? bilen har været sat til salg i over et måned nu og der er ikk sket noget desværre
tReaX Besvaret February 14, 2011 Rapporter Besvaret February 14, 2011 Hvad med at hive bilen til en forhandler?
Homer Besvaret February 14, 2011 Rapporter Besvaret February 14, 2011 Ring til finansieringsselskabet og bed dem arrangere afhentning af bilen. De vil så sætte den til salg (på auktion), og evt. overskud/underskud ved dette vil så "tilfalde" den som oprindeligt har lånt til bilen.
Menace Besvaret February 14, 2011 Rapporter Besvaret February 14, 2011 hvor er den sat til salg henne? kunne være du skulle poste den herinde f.eks :-)
Gio Besvaret February 14, 2011 Rapporter Besvaret February 14, 2011 hvor er den sat til salg henne? kunne være du skulle poste den herinde f.eks :-)Her bl.a. :p
Menace Besvaret February 14, 2011 Rapporter Besvaret February 14, 2011 kan ikke se et link til bilen ,-)
Kvalm Besvaret February 14, 2011 Rapporter Besvaret February 14, 2011 Ring til finansieringsselskabet og bed dem arrangere afhentning af bilen. De vil så sætte den til salg (på auktion), og evt. overskud/underskud ved dette vil så "tilfalde" den som oprindeligt har lånt til bilen. ...og en "dyr" løsning (stort tab / afskrivning). Sælg den hellere gennem en brugtvognshandler som f.eks. www.haggenas-auto.se (ska naturligvis sikre sig muligheden ift. lånet)
Basse Besvaret February 14, 2011 Rapporter Besvaret February 14, 2011 Med mindre du også er medhæfter på lånet - for så får du bare regningen for afdragene indbil bilen er solgt. Men man kan altid leverer bilen retur til finansieringsselskabet, da de har taget ejendomsforbehold i den. Dog vil jeg være meget påpasselig med det, hvis du selv står som låntager eller kautionist etc. Det kan skade dit navn voldsomt, hvis du en dag vil låne hos dem eller andre til en bil f.eks. Notater om den slags har det med at give et afslag på lån, rigtig hurtigt. Uanset om bilen kan blive solgt til en bedre pris end lånet lyder på. Kør ned til en forhandler, få en pris på bilen - og så kan forhandleren altid løse gælden for dig, og udbetale evt. restsum direkte til dig ifm. salg.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu