Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hep... Vi er ved at konsolidere lidt server herhjemme - og jeg har brug for at kopiere alt indholdet fra en komto på en IMAP server til en anden IMAP server - hvordan i alverden gør man smartest det hvis man ikke gider sidde og kopiere mapper én ad gangen i AppleMail? Findes der ikke et eller andet script-værk, som kan gøre det?

Besvaret

Nu siger du "hive" - men med hvad? Begge mail servere er en hosted service hvor jeg ikke har adgang til andet end login til mailboxen på samme måde som mail klienten tilgår den....

Besvaret
Nu siger du "hive" - men med hvad? Begge mail servere er en hosted service hvor jeg ikke har adgang til andet end login til mailboxen på samme måde som mail klienten tilgår den....
Lars, efter hvad jeg lige kan læse mig til på http://migrationtool.sourceforge.net/, burde værktøjet her kunne anvendes i dit tilfælde (blot du har adgang til en Linux-maskine, hvor værktøjet kan arbejde fra, så at sige).
Besvaret

Jeg troede det var på dem derhjemme :)

Besvaret

Rene - det virker netop ikke... Årsagen (tror jeg) er at mapperne der skal flyttes ligger på samme niveau som INBOX, SENT og de andre standard mapper - og dermed ikke under INBOX. Det gør at man i Apple Mail ser dem nede under kontoen på samme niveau som INBOX, SENT osv - hvilket i og for sig fungerer fint. Men man kan ikke få lov til at vælge flere mapper og så trække dem over på den nye konto - men skal tage dem én ad gangen - og da der vel er 40 mapper der skal flyttes tænkte jeg at "dét må kunne gøres lettere". I øvrigt er det sjovt at hvis man så trækker én af mapperne fra den gamle konto op på den nye - så kopierer den fint mappe og mails over. Men den tænker samtidig "naaah - han vil gerne have dem ind under INBOX ja han vil så" og kopierer dem ind som undermapper til INBOX. Det er egentlig OK - så lægger de sig pænt under "Indbakke" for kontoen oppe i toppen under postkasser - men alligevel lidt sjovt at man på Apple manér ikke kan få lov at placere sine mapper hvor man vil ;)

Besvaret

Hvis jeg opretter en ekstra mail konto under min Google Apps, og så sætter den op i Apple Mail, får jeg min Inbox til at folde ud, således at der under den nu findes mine to Inbox'er. Jeg kan så vælge alle mails under min ene mailbox og vælge enten "Move To" eller "Copy To" og så vælge den anden (eller en anden mappe) som distination. Hvad angår dine egne mapper, så Nej, de kommer ikke til at ligge direkte under Inbox, men under den konto de tilhører (under det navn du har giver din konto "Description"). Man kan makere alle mapper i venstre menuen (brug "Shift" eller "Cmd ⌘" for at vælge den/de mapper du vil kopiere) under en konto og så trække dem over på den nye konto - du kan altid flytte rundt på dem efterfølgende hvis ikke de kommer til at ligge rigtigt. Du kan under ~/Library/Mail se hvordan dine mails er organiseret - hos mig ligger alle mine mails i mappen "IMAP-@imap.gmail.com" og for min nye test konto i mappen "IMAP-@imap.gmail.com". Inbox ligger i roden, og så under en [Gmail] mappe resten - inkl. "Drafts", "Sent", "Spam" og "Trash"

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...