Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej debat. Jeg er ny her, men håber i kan hjælpe. Jeg har "købt" brugt bil, og skal hente den næste uge. Var ude og se på den, bilen virkede fin osv, så jeg tænke jeg slår til. Jeg blev enig med sælgeren om at lægge 10.000 SEK i handpennig, indtil mit lån kom på plads (i næste uge). Jeg går og glæder mig rigtig meget. Nu har jeg så imellemtiden fået stelnummer på bilen, og det tænkte jeg lige jeg ville slå op, og se om det hele passede.. Det gør det ikke :( Det ligner der er blevet fusket med km tal.. Hvordan står jeg i sådan en situation? Er ny i Sverige, og aner ikke hvad jeg skal foretage mig nu. Har heldigvis ikke betalt det fulde beløb endnu. Mvh.

Besvaret

Det er hos en forhandler. Jeg har underskrevet en kontrakt med pris osv, men der står ikke miltal på. Er den bindende? Hvis den er, hvordan står jeg så? Puha, er helt ude af den efter jeg har fundet ud af det med miltallet :(

Besvaret
Det er hos en forhandler. Jeg har underskrevet en kontrakt med pris osv, men der står ikke miltal på. Er den bindende? Hvis den er, hvordan står jeg så? Puha, er helt ude af den efter jeg har fundet ud af det med miltallet :(
Vil mene hvis du har en annonce eller et andet sted hvor forhandleren tydeligvis har oplyst et forkert miltal har han et problem, ikke dig. Forhold ham problemet så vil jeg mene at enhver forhandler (med bare lidt respekt for kunderne) vil acceptere at du "trækker dig"....og give dig dine 10kg igen. Hvilken forhandler er det?
Besvaret

I Sverige har man langt flere muligheder for at lade bilhandlen gå tilbage, end man har det i DK. På konsumentverkets web står alt om, hvordan man griber dette an, ligesom man kan få personlig hjælp på deres kontor. Dette har jeg prøvet, og det er rigtig god hjælp og rådgivning ! www.konsumentverket.se/bilar

Besvaret
Vil du ikke være venlig at smid orhandlernes navn, så vi andre ved hvem vi skal holde øje med. Mvh. Mr. Kubik
Hørby Cars. Det ser ud til han ikke har nogle biler til salg mere, så han var måske allerede på vej mod et konkurs, og prøvede lige at rede nogle penge ud til sidst. Han blev ikke overrasket da jeg sagde jeg ikke ville købe alligevel :)

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...