Jump to content

Recommended Posts

Besvaret

Det er da noget mærkeligt noget. På den ene side stilles der krav om, at biler kører længere og længere på literen og samtidigt udleder mindre og mindre. På den anden side finder staterne ud af, at "ups" nu mister vi skatteindtægter - så derfor pålægges der større afgifter...

Besvaret

Er det ikke gået op for jer at staten malker jer ´kun i en sådan grad at i lige kan overleve og føle i har lidt tilovers.....havde i meget ville i jo ikke kunne styre det selv. Derfor dette. Der er jo nogen der skal betale for Ziminos nye kontorstol....

Besvaret
Det er da noget mærkeligt noget. På den ene side stilles der krav om' date=' at biler kører længere og længere på literen og samtidigt udleder mindre og mindre. På den anden side finder staterne ud af, at "ups" nu mister vi skatteindtægter - så derfor pålægges der større afgifter...[/quote'] Nu er diesel så ikke specielt miljøvenligt - eneste grund til det har vundet indpas er, en hidtil lavere pris end benzin og man kunne køre længere. Men diesel forurener så vidt jeg husker en del mere end benzin, og de partikler der ryger ud efter forbrænding er en hel del mere farligt end hvad benzin smider ud :-) Der er en grund til at diesel beskattes mere i SE end benzin. Det er ikke miljøvenligt. Og hvis man ser på bilfabrikanterne, så blir der spøjtet en stor mængde at "miljø rigtige" benzin biler ud efterhånden, kontra dieselbiler. Dvs. småmotorer med lavt forbrug, tæt på matchende diesel tal.
Besvaret
Nu er diesel så ikke specielt miljøvenligt - eneste grund til det har vundet indpas er, en hidtil lavere pris end benzin og man kunne køre længere. Men diesel forurener så vidt jeg husker en del mere end benzin, og de partikler der ryger ud efter forbrænding er en hel del mere farligt end hvad benzin smider ud :-) Der er en grund til at diesel beskattes mere i SE end benzin. Det er ikke miljøvenligt. Og hvis man ser på bilfabrikanterne, så blir der spøjtet en stor mængde at "miljø rigtige" benzin biler ud efterhånden, kontra dieselbiler. Dvs. småmotorer med lavt forbrug, tæt på matchende diesel tal.
Ja diesel forurener af helvede til, hvis ikke der er monteret partikelfilter. Når dieselmotorer har fundet indpas, skyldes det nu også det høje moment, maskinen leverer...
Besvaret
Ja diesel forurener af helvede til, hvis ikke der er monteret partikelfilter. Når dieselmotorer har fundet indpas, skyldes det nu også det høje moment, maskinen leverer...
En effekt som i høj grad også skyldes turbolader. En turboladet benziner kan jo også sagtens levere et ganske pænt omdrejningsmoment ved lave omdrejninger (hvis man er til den slags).
Besvaret
En effekt som i høj grad også skyldes turbolader. En turboladet benziner kan jo også sagtens levere et ganske pænt omdrejningsmoment ved lave omdrejninger (hvis man er til den slags).
Præcis, kigger man på de gamle dieselmotorer er forholdet mellem HK og moment slet ikke i samme stil som hvis man kigger på en moderne diesel med turbo...
Besvaret
Præcis' date=' kigger man på de gamle dieselmotorer er forholdet mellem HK og moment slet ikke i samme stil som hvis man kigger på en moderne diesel med turbo...[/quote'] Det ændrer jo ikke det faktum, at "Europa" generelt elsker dieselbiler :)
Besvaret
Det ændrer jo ikke det faktum' date=' at "Europa" generelt elsker dieselbiler :)[/quote'] Det er der heller ikke nogen der modsiger, vi forklarer blot hvorfor dieselbiler er så populære... Og så er diesel også hypet en del som værende miljøvenligt qua bilerne kører langt på literen...
  • 4 weeks later...
Besvaret
Og så er diesel også hypet en del som værende miljøvenligt qua bilerne kører langt på literen...
Nu blev det så aktuel med en firmabil, og Da jeg selv ka vælge benzin eller diesel, bliver det intet problem. Nu skal jeg blot ha fundet ud af, hva jeg gør med udgiften til Øresundsbroen - den betaler firmaet ikke. Udgiften må kunne trækkes fra i form af brofradraget...
Besvaret
Nu blev det så aktuel med en firmabil, og Da jeg selv ka vælge benzin eller diesel, bliver det intet problem. Nu skal jeg blot ha fundet ud af, hva jeg gør med udgiften til Øresundsbroen - den betaler firmaet ikke. Udgiften må kunne trækkes fra i form af brofradraget...
Ellers lav en bruttoløns ordning med dem omkring broen?
Besvaret
Ellers lav en bruttoløns ordning med dem omkring broen?
Ja jeg har før kørt med den ordning...
Hmm den ordning kendte de sgu ikke på Øresundsbroens kundecenter idag!
  • 2 weeks later...
Besvaret
Bruttotrækket svarer til hvad du netto inkl moms og alt regner med at køre for per måned.
Sidst jeg havde sådan en ordning, blev der sendt en faktura til firmaet hver måned, hvor beløbet blev trukket af min løn inden skat. Du indikerer med dit skriv, at det er anderledes nu og med et fast beløb istedet?
Besvaret

Jeg er helt sikker på at for at man må lave det som en bruttoløns ordning skal du aftale det for 12 mdr ad gangen med samme beløb hver måned i 12 måneder.... Det er jo bare at regne lidt på hvor meget du kører hvert år og så sprede det ud over 12 måneder. Hvis du så har kørt over/under et år kan det justeres i det følgende år...

Besvaret
Jeg er helt sikker på at for at man må lave det som en bruttoløns ordning skal du aftale det for 12 mdr ad gangen med samme beløb hver måned i 12 måneder.... Det er jo bare at regne lidt på hvor meget du kører hvert år og så sprede det ud over 12 måneder. Hvis du så har kørt over/under et år kan det justeres i det følgende år...
Der står i aftalebetingelserne, at der afregnes månedsvis bagud pr faktura. Og den udgift trækkes så i medarbejderens løn. Sådan kørte det også sidst, jeg havde en ordning - måske nogle firmaer ønsker at trække et fast beløb pr mdr, fordi det er mere enkelt at administrere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...