Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal til Le Mans for første gang i år, og der er sikkert mange herinde der har været dernede. Så tænkte om der var nogen der kunne komme med nogle gode tips om hvad der er rigtig praktisk at have med?

Besvaret
Jeg skal til Le Mans for første gang i år' date=' og der er sikkert mange herinde der har været dernede. Så tænkte om der var nogen der kunne komme med nogle gode tips om hvad der er rigtig praktisk at have med?[/quote'] En start: http://www.24h-le-mans.dk/index.asp?get=info&sprog=dk Løbet ligger tidligt i år, hvorfor der er alt mulig grund til at huske varmt tøj - ikke mindst hvis du skal ligge i telt. Det kan blive rædsomt koldt om natten - selvom det er i Frankrig. Og så undgår man sjældent regn så derfor husk en paraply og regntøj / gummistøvler (pløre overalt ifm. regnvejr)
Besvaret
Jeg skal til Le Mans for første gang i år, og der er sikkert mange herinde der har været dernede. Så tænkte om der var nogen der kunne komme med nogle gode tips om hvad der er rigtig praktisk at have med?
I år bliver min 5. gang, jeg skal derned, og mht. vejret plejer jeg løbende at checke diverse 5-døgns vejrudsigter op til afgangen til Le Mans. Det giver et lille hint om, hvorvidt gummistøvlerne skal med i rygsækken og hvor meget varmt tøj, jeg skal have med :-) Indtil nu har der kun været en gang ud af de fire, jeg har været afsted, hvor regnen for alvor har stået ned i stænger, og hvor gummistøvler har været virkelig nødvendige. Hvor meget pløre der er, kommer nok også lidt an på, hvor man er. Ellers vil jeg sige, at en lille radio med høretelefoner er rigtig nyttig, da Radio Le Mans sender (på engelsk) under hele løbet. På den måde kan man hele tiden være opdateret med placeringer mv. Hvis du ikke får én med, kan du købe én dernede. Jeg mener, at de koster omkring 5-10 euro. En foldestol er også rigtig nyttig (kan købes i Clas Ohlson for 79 sek.) Hvem skal du i øvrigt med derned? K-rejser, FDM el. lign.?
Besvaret

Det kan i øvrigt være en god ide med et par høreværn med indbygget radio. En radio med alm høretelefoner kan være svær at høre, da det jo heldigvis larmer en del :-) Hvis man insisterer på, at sove lørdag nat, er det nyttigt med et par ørepropper. Udover at bilerne jo larmer, er der en del støj fra omgivende fester, fyrværkeri osv. Glem ikke at tage ind til Le Mans fredag aften og se kørerparaden. Der er virkelig gang i den. Museet er bestemt også et besøg værd. Rigtig god fornøjelse!!!

• 2 weeks later...
Besvaret
Jeg skal til Le Mans for første gang i år' date=' og der er sikkert mange herinde der har været dernede. Så tænkte om der var nogen der kunne komme med nogle gode tips om hvad der er rigtig praktisk at have med?[/quote'] Det bliver vist et langt for-løb for danskerne i år, når Tom K allerede er ude...
Besvaret

Jeg tager mig stadig til hovedet over McNish's 'manøvre'... Det er noget ged - men godt ingen kom til skade. Der kunne meget let være røget en del menneskeliv i det sving :(

Besvaret
Her viser Eurosport så Tennis :(
Jeg huskede forkert, fordi det siden i morges har været et mix mellem Europasport 2 og Eursport HD, sorry. Comhem har en ganske udemærket side, hvor man sammensætte TV-oversigten ift. det kanalvalg, man personligt har udvalgt sig at købe. Desuden kan man sammensætte dagens program til en "favoritside", så det er nemt at få overblikket - især i det her tilfælde, hvor der idag er Formel 1 qual, Speedway og Le Mans...
Besvaret
Eurosport HD' date=' Eurosport 2 og TV 2. Eurosport giver bare lidt lange løg med alle de reklame-breaks. Men det er jo hvad man kan forvente :-/[/quote'] TV2 viser da bare lidt klip imellem alle de andre ting der kommer...? Eurosport HD viser hos mig Tennis, ligesom den normale Eurosport :(
Besvaret
TV2 viser da bare lidt klip imellem alle de andre ting der kommer...? Eurosport HD viser hos mig Tennis' date=' ligesom den normale Eurosport :([/quote'] Kl. 23:10 starter TV2 full time igen - og indtil da ser jeg det først på Eurosport HD og lidt senere på aftenen vha. Eurosport 2 :)
Besvaret
Jeg må tilstå jeg synes rent faktisk det er ved at blive kedeligt..... Synes bestemt 24h på Nordschleife er noget mere action præget!
Føj for pokker en ulykke med Audi 1 !
Besvaret
Jeg må tilstå jeg synes rent faktisk det er ved at blive kedeligt..... Synes bestemt 24h på Nordschleife er noget mere action præget!
Du kan lige kalde det kedeligt igen. Jo, kedeligt for Audi og de kørere der nu er involveret i to smadrede Audi'er. :(
Det var vel Audi 3..........
Prøv at tjekke igen.
Besvaret
Jeg sidder med updates på lemans.org og der er ikke andet en Audi nr 3 der er gået ud....
http://www.lemans.org/en/races/24h/update.html
Rockenfeller in #1Audi has huge accident..At 22:50 hrs the #1Audi was driving at full speed down the fast stretch leading upto Indianapolis.He caught up a slower #71 AF Corse Ferrari 458 which moved fractionally into the path of the Audi. They touched and the Audi snapped left and hit the Armco head on and then veered over to the right hitting the Armco on the right incredibly hard. Rockenfeller extricated himself from the car and climbed over the barriers.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...