lorup Skrevet July 19, 2011 Rapporter Skrevet July 19, 2011 Hej alle, Er der nogen der har erfaring med etablering af powerline netværk via loft lys stik kontakten? Min plan er at flytte min Timecapsule til en mere central placering i huset, men til et sted hvor det nærmeste stik af ovennævnte type. Findes der evt en slags omformer der gør at en powerline kan anvendes i disse stik, kontra et normalt strømudtag? Er disse forskellige stik typer normalt forbundet til samme el "net", således at powerline overhovedet kan bruges? Da jeg også skal bruge strøm til selve min TC, vil jeg evt bare kunne lave en alm stikdåse fra stikket, hvorfra Powerline så sættes i det ene stik? Pft, Slorup
larsk Besvaret July 19, 2011 Rapporter Besvaret July 19, 2011 Jeg har en flere hpomeplugs, som bare sidder i et trippelstik sammen med andre strømbrugende ting. Det væsenlige er at du ikke må slukke for strømmen/lyset til det stik.
larscph Besvaret July 19, 2011 Rapporter Besvaret July 19, 2011 Hvis du ikke VED de virker - så prøv før køb. Jeg fik nærmest ingen throughput da jeg forsøgte med et sæt. Det kan sikkert fikses, men bl.a. hvis to homeplugs sidder på hver deres fase *kan* der være problemer. Så her er jeg endt med wifi dualband 2.4 Ghz + 5 Ghz i huset og så lige én ekstra 2.4 Ghz bridge der dækker haven.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu