Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har været så dum at forudbetale for en vare som jeg nu ikke har fået hos en privat på blocket. Jeg ved ikke lige hvad jeg tænkte på, men da varen var lige det jeg sku bruge og til en rigtig go pris slog jeg til. Det drejer sig om en macbook pro til 4000sek. Hele forløbet gik fint til at starte med, jeg skrev en mail til vedkommende og han skrev så tilbage, det førte så til at vi snakkede i tlf og der var ikke rigti noget at lugte lige der. Vi aftalte at han ville ta et billede af hans kørekort og sende det i en mail sammen med hans adresse og bank oplysninger, jeg tjekkede det så op på eniro og det hele stemmede. Men nu hvor han så har fået pengene kan jeg selvfølgelig ikke få fat på ham mere, rigtig skod! Jeg har selvfølgelig tænkt mig at politi anmelde ham og har desuden også anmeldt ham på blocket, men nu tænker jeg hvad er chancerne for at jeg får mine penge tilbage :/ små går jeg udfra. Nogen der har været ud for noget lignende? Og til andre tænk jer virkelig om før i handler på denne måde, aldrig betal på forskud! Jeg har fået min lærestreg! På forhånd tak

Besvaret

Ville han ikke handle med dig før han havde fået pengene? Lille alarmklokke skulle nok være gået af dér, hvis det var tilfældet. Var der ikke mulighed for at mødes og handle personligt? Hvis det er småbeløb, så er man vel tilbøjelig til at tage chancen - men med 4000 SEK, så burde du jo nok have brugt en tjeneste som eks. Payson. Hvis sælger så ikke ville gå med til det...tja, så er den store alarmklokke jo ikke til at tage fejl af (læs: bye-bye). Hvad chancen er for at få dine penge tilbage? Tja...kommer an på hvor skaldet fyren er. GL med sagen - og fremtidige (sikre) handler :)

Besvaret

Hans bopæl ligger i gotland og der er jo lidt fra malmø, så det var jo egentlig mig selv der gerne vil have det sendt. Han ville jo helst gerne se pengene på hans konto direkte, og ja jeg burde selvfølgeli li ha undersøgt mulighederne, det gjorde jeg først bagefter og dem var der jo en masse af, så jo jeg ærger mig da helt klart. Men som sagt ville rigti gerne have den vare og tænkte til den pris bliver den jo hurtig solgt. Men det burde da ikke være så nemt, jeg har jo et billede af hans kørekort med hans personnummer, hans kontooplysninger og hans navn efternavn og adresse, så kan alle jo svindle for der findes jo altid naive mennesker.

Besvaret

Evt. en advarsel mod manden ville være på sin plads også - men selvfølgelig når du først har udtømt alle muligheder og evt. misforståelser. (kan jo være manden er syg e.l., siden han ikke er vendt tilbage til dig - over hvor lang tid har du forsøgt at få fat på ham, efter at have overført pengene?)

Besvaret

Hvis jeg var sælger havde jeg da heller ikke sendt noget før der stod mønt på min konto. Jeg havde dog så valgt at sende varen når mønten var modtaget.

Besvaret

Svar til Gio: Jeg har virkelig prøvet alt. Alt gik jo også helt fint indtil pengene sad på hans konto, derefter var det umuligt at få fat på ham, hans svarer ikke på mails og heller ikke på tlf opkald. Så det siger vel lidt sig selv at han ikke gider at tale med mig.

Besvaret
Det er bare at anmelde ham' date=' hvis han altså har haft chancen nogen dage. Politiet er hvad jeg kan forstå på min veninde vant til sådan nogen...[/quote'] Jeg vil helst ikke have at der skal gå for lang tid imellem anmeldelsen og handlingen. Talte med ham i mandags, vi aftalte at tirsdag morgen ville jeg indsætte penge på hans konto, og da vi begge har swedbank er de der med det samme jo. Skrev så en sms efter at de var sat ind og der svarede han så at han ville tjekke op på det, der gik li nogen timer uden svar og da jeg så ringer for at høre hvor langt han var fortæller han at jamen inden 16 der ville det hele være ordnet og at jeg ville modtage min track n trace nummer med mailen. Og nu 24 efter har jeg intet modtaget og som sagt svarer han ikke på mine opkald eller mails, har ringet MANGE gange og et par af gangene har der været optaget så han været i røret med en anden, men med mig absolut ikke!
Besvaret
Jeg har virkelig prøvet alt. Alt gik jo også helt fint indtil pengene sad på hans konto' date=' derefter var det umuligt at få fat på ham, hans svarer ikke på mails og heller ikke på tlf opkald. Så det siger vel lidt sig selv at han ikke gider at tale med mig.[/quote']Snakker vi en måned eller? Har du prøvet at ringe til ham fra en anden telefon, evt. udelade vis-nummer? Er nummeret registreret i hans navn? (sikkert et taletidskort, hvis han er lidt smart) Hvordan med hans adresse - andre numre registreret dertil? Alternativet støve ham op på social-sites, eftersom du jo ved hvad han hedder og hvordan han ser ud. (Du kan jo starte med at udgive dig for at være en anden, og så stille og rolig blive klogere på hvor dine penge befinder sig) Hvad med bank. Kan de ikke tilbageføre/indefryse beløbet?
Besvaret
Hvis jeg var sælger havde jeg da heller ikke sendt noget før der stod mønt på min konto. Jeg havde dog så valgt at sende varen når mønten var modtaget.
Nej det er der nok mange af os der ikke havde, der er bare idag en masse gode alternativer der gøre at både sælger og køber ikke går forgæves, men det tænkte jeg selvfølgelig ikke på der. Og ja det havde de fleste af os gjort men der er desværre nogen røvhuller iblandt!
Besvaret
Jeg vil helst ikke have at der skal gå for lang tid imellem anmeldelsen og handlingen. Talte med ham i mandags, vi aftalte at tirsdag morgen ville jeg indsætte penge på hans konto, og da vi begge har swedbank er de der med det samme jo. Skrev så en sms efter at de var sat ind og der svarede han så at han ville tjekke op på det, der gik li nogen timer uden svar og da jeg så ringer for at høre hvor langt han var fortæller han at jamen inden 16 der ville det hele være ordnet og at jeg ville modtage min track n trace nummer med mailen. Og nu 24 efter har jeg intet modtaget og som sagt svarer han ikke på mine opkald eller mails, har ringet MANGE gange og et par af gangene har der været optaget så han været i røret med en anden, men med mig absolut ikke!
Ok...jamen så er der jo ikke andet at gøre end at politi-anmelde ham, hvis du mener han bevidst tørrer dig. Nu ér det jo ikke mere end en ekstra dag der er gået - og det kan tænkes han er klaphamrende ligeglad med dig, nu han har fået pengene og afsendt varen. Vent dog et par dage, og se om posten dukker op med noget - t&t eller ej.
Besvaret
Snakker vi en måned eller? Har du prøvet at ringe til ham fra en anden telefon, evt. udelade vis-nummer? Er nummeret registreret i hans navn? (sikkert et taletidskort, hvis han er lidt smart) Hvordan med hans adresse - andre numre registreret dertil? Alternativet støve ham op på social-sites, eftersom du jo ved hvad han hedder og hvordan han ser ud. (Du kan jo starte med at udgive dig for at være en anden, og så stille og rolig blive klogere på hvor dine penge befinder sig) Hvad med bank. Kan de ikke tilbageføre/indefryse beløbet?
En måned slet ikke, det skal da bare gå så snabt som muligt sån noget her. Som jeg skrev tidligere oppe smed jeg pengene ind på hans konto igår. Har prøvet alt, jeg tjekker altid op på det hvis jeg der er noget der undrer mig. Skrev hans personnummer ind på google og fandt så en yderligere adresse (i stockholm) og et andet nr på ham, har kimet begge numre ned hele dagen igår og idag uden held både med og uden synligt nummer. Har tjekket facebook men der er mange med det navn rigti mange og har ikke ku finde ham der. Hans nummer er registreret i hans navn så det fatter jeg slet ikke. Og ja banken kan nok ikke gøre så meget, men imorgen går jeg lige derned og snakker med dem, men ellers ja politistation der er desværre ikke så meget andet jeg kan gøre!
Besvaret
Ok...jamen så er der jo ikke andet at gøre end at politi-anmelde ham' date=' hvis du mener han bevidst tørrer dig. Nu ér det jo ikke mere end en ekstra dag der er gået - og det kan tænkes han er klaphamrende ligeglad med dig, nu han har fået pengene og afsendt varen. Vent dog et par dage, og se om posten dukker op med noget - t&t eller ej.[/quote'] det er da noget underligt noget at være klaphamrende ligeglad med en, det er jo ikke så svært at ta tlf og sige at den er sendt og evt gi mig en track n trace nummer, der er da sådan at en handel bliver ordnet, den måde knægten her gør det på er jo bare ren bedrageri. det er 4000 jeg lige har mistet så du må også forstå at jeg gerne vil høre et eller andet.
Besvaret
det er da noget underligt noget at være klaphamrende ligeglad med en' date=' det er jo ikke så svært at ta tlf og sige at den er sendt og evt gi mig en track n trace nummer, der er da sådan at en handel bliver ordnet, den måde knægten her gør det på er jo bare ren bedrageri. det er 4000 jeg lige har mistet så du må også forstå at jeg gerne vil høre et eller andet.[/quote']Teknisk set har du ikke mistet noget endnu, da pakken jo ikke kunne nå at dukke op så hurtigt alligevel. At sælger så er en kvajpande er en anden sag.
Besvaret

Jeg læste en artikel i en af gratisaviserne om de her Blocket svindlere hvor Kling og Klang blev interviewet om sagen. Polisen mener at: 1) De gider ikke bruge særlig mange resourcer på sådan nogle sager her. De er besværlige, tidskrævende og fører til meget lidt. 2) De finder det utroligt at nogen kan være så dumme og naive at sende penge til komplet fremmede 3) Der findes et handel-sikkert system på Blocket. Det synes de folk skal tage at bruge. Beklager at det er 4.000 og ikke bare 500 du kom til at betale i lærepenge her. Du kan selvfølgelig vælge at gå efter det, men så komme du til at betale med din tid i stedet. Så er spørgsmålet hvad der er mest værd for dig. Tid eller penge.

Besvaret
Teknisk set har du ikke mistet noget endnu' date=' da pakken jo ikke kunne nå at dukke op så hurtigt alligevel. At sælger så er en kvajpande er en anden sag.[/quote'] nej men det kommer jeg højst sandsynlig til!
Besvaret
Enig... Sådan har jeg også altid handlet... Er der nogen form for nervøsitet så findes der mange fine betalingsystemer hvor både sælger og køber har en relativ god sikkerhed.... Paypal fungerer fx ved jeg af egen erfaring med snydt-som-køber-brillerne på. Men det her - ja jeg vil også sige.. Vent til mandag.. Er der stadig intet kommet og har sælger stadig ikke kontaktet dig - ja så anmeld ham for bedrageri - men du må hellere afskrive pengene ved samme lejlighed....
Besvaret
Jeg læste en artikel i en af gratisaviserne om de her Blocket svindlere hvor Kling og Klang blev interviewet om sagen. Polisen mener at: 1) De gider ikke bruge særlig mange resourcer på sådan nogle sager her. De er besværlige, tidskrævende og fører til meget lidt. 2) De finder det utroligt at nogen kan være så dumme og naive at sende penge til komplet fremmede 3) Der findes et handel-sikkert system på Blocket. Det synes de folk skal tage at bruge. Beklager at det er 4.000 og ikke bare 500 du kom til at betale i lærepenge her. Du kan selvfølgelig vælge at gå efter det, men så komme du til at betale med din tid i stedet. Så er spørgsmålet hvad der er mest værd for dig. Tid eller penge.
jamen når et sted som blocket har arkiver med alt som folk sætter ind på deres hjemmeside, og køber har konto oplysningerne på personen, hvori er det lige besværet ligger, kan da forstå hvis vedkommende slet ikke bor i landet fair nok, men man må da gå ind i sagen og enten lukke vedkommendes konto ned eller gøre et eller andet. Vi lever jo i et samfund hvor naivitet er hverdag for mange, alene af den grund skal man da ikke opgive at finde svindleren. Jeg ved at politiet ikke sætter hele mandskabet ind for det her men måske kan mandes konto fryses ned eller manden kan blacklistet så det ikke sker for andre.
Besvaret
Enig... Sådan har jeg også altid handlet... Er der nogen form for nervøsitet så findes der mange fine betalingsystemer hvor både sælger og køber har en relativ god sikkerhed.... Paypal fungerer fx ved jeg af egen erfaring med snydt-som-køber-brillerne på. Men det her - ja jeg vil også sige.. Vent til mandag.. Er der stadig intet kommet og har sælger stadig ikke kontaktet dig - ja så anmeld ham for bedrageri - men du må hellere afskrive pengene ved samme lejlighed....
pengene er allerede afskrevet :( men du har nok ret i at det bedst at vente til på mandag, ikke fordi jeg tror at jeg får varen men mere fordi politiet nok siger det samme.
Besvaret
jamen når et sted som blocket har arkiver med alt som folk sætter ind på deres hjemmeside' date=' og køber har konto oplysningerne på personen, hvori er det lige besværet ligger, kan da forstå hvis vedkommende slet ikke bor i landet fair nok, men man må da gå ind i sagen og enten lukke vedkommendes konto ned eller gøre et eller andet. Vi lever jo i et samfund hvor naivitet er hverdag for mange, alene af den grund skal man da ikke opgive at finde svindleren. Jeg ved at politiet ikke sætter hele mandskabet ind for det her men måske kan mandes konto fryses ned eller manden kan blacklistet så det ikke sker for andre.[/quote'] Problemet er at plukke hår af en skaldet... De typer som laver den slags ting her har kun pengene i kort tid inden de er brændt af, og de har sjældent nogen officiel indkomst som myndighederne kan gøre udlæg i... Derfor skal polisen fange dem med penge på lommen som ikke stammer fra et igangværende bedrageri før der bliver penge til dig (og alle de mange andre som er blevet snydt)... Var jeg dig havde jeg solgt gælden til nogle ubehagelige typer, der er nok størst chance for at se de penge...
Besvaret
Problemet er at plukke hår af en skaldet... De typer som laver den slags ting her har kun pengene i kort tid inden de er brændt af, og de har sjældent nogen officiel indkomst som myndighederne kan gøre udlæg i... Derfor skal polisen fange dem med penge på lommen som ikke stammer fra et igangværende bedrageri før der bliver penge til dig (og alle de mange andre som er blevet snydt)... Var jeg dig havde jeg solgt gælden til nogle ubehagelige typer, der er nok størst chance for at se de penge...
Det har du nok ret i, de er nok hævet præcis som de er sat ind. Men nu melder jeg ham til politiet alligevel og kører nok også en tur forbi banken også må vi se hvad der kommer ud af det. Jeg tror ikke disse ubehagelige typer gør den slags for "kun" 4000 sek, så der er nok ikke så meget at hente der (hvis jeg nu forstår dit kommentar korrekt). Havde han så boet lidt tættere på og ikke i gotland, havde jeg da bestemt selv kørt en tur forbi, men det koster jo det halve af hvad jeg er blevet taget i røven for så det kan vist ikke helt betale sig og jeg er jo heller ikke helt sikker på om hans adresse så passer, fandt jo to adresse på ham.
Besvaret

Smid ham en sms, hvor du fortæller ham at du er i færd med at politi-anmelde ham. Hvis han stadig ikke svarer, så véd du med sikkerhed hvad klokken er slået. (læs: så han forstår alvoren i at han ikke har sendt t&t, samt besvaret dine opkald - og du får vished om at du ikke bare har at gøre med en doven sælger) ...og så kunne det jo være 'sjovt' hvis pakken pludselig dukkede op på mandag ;) Posten har det med at tage sin tid herovre, desværre.

Besvaret

Det der med at true kan alene også gøre at pakken bliver sendt... ;) Det har jeg oplevet med en tysk sælger på ebay... Han havde sendt det bestilte sagde han - efter 14 dage stadig ingenting. Så reklamerede jeg over ham på ebay og han for i blækhuset og truede med advokat (hvorfor gør de altid det?!) og alverdens ulykker for jeg HAVDE da modtaget pakken. Så går der 3 dage hvorefter pakken ankommer. I pakken ligger mine varer pakket pænt i aviser - dateret den dato jeg reklamerede over ham på ebay... :D Flot, ven...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...