Kvalm Skrevet January 19, 2012 Rapporter Skrevet January 19, 2012 Efter at ha solgt min BMW 335i kigger jeg i øjeblikket efter en erstatning - måske med dieselmotor. Dette tilbud frem til apirl 2012 fra BMW bliver vist svært at komme uden om (husk på den yderligere rabat u/indbytningsbil): (muligvis den gl. model, hvilket i mine øjne ikke gør tilbuddet ringere) www.bmw.se/se/sv/general/erbjudanden/3-serie_Touring/320d_touring_exclusive_edition.html BMW 320d Exclusive Edition Touring Just nu kan du spara mer än 100.000 kr genom att köpa en BMW 320d Touring. Du sparar faktiskt mer, ju mer utrustning du väljer. Så här enkelt fungerar det: Bilen har redan från början ett lågt pris: 299.000 kr. Väljer du till Advantagepaketet får du det för bara 9.900 kr. Och då får du dessutom välja ytterligare två av tre tillval för 9.900 kr: xDrive och Servotronic, Navigationspaket Business eller automatisk växellåda. Innehåll Advantage Edition: Takrails, Automatiskt avbländande backspegel, Armstöd fram, PDC bak, Regnsensor, Klimatautomatik, Farthållare, Radio Professional, Lädersportratt, Lättmetallfälg V-eker 285, Sportstol fram, Xenonstrålkastare, Belysningspaket, Förvaringspaket, Interiörklädsel tyg/läder Impuls. Innehåll Navigationspaket Business: Navigation Business, Röststyrning, Förberedelse för Bluetooth-telefon, USB-anslutning. Modell/Tillval..................................Erbjudande...............................Ordinare pris BMW 320d Touring.......................299.000 kr.................................329.500 kr Advantage Edition............................9.900 kr...................................59.400 kr Om du väljer Advantage Edition får du även välja två av dessa tre tillval Tillval..............................................Erbjudande...............................Ordinare pris 1. xDrive och servotronic..................9.900 kr...................................22.600 kr 2. Navigationspaket Business............9.900 kr...................................23.000 kr 3. Automatisk växellåda.....................9.900 kr...................................21.700 kr
Swan Besvaret January 19, 2012 Rapporter Besvaret January 19, 2012 Godt tilbud.. omend jeg ikke havde kunnet leve med den gamle model når den nye kommer snart :) men SUK! i DK koster den 520.000 DKK!! det er endda "specialpris" som BMW selv skriver.. for pokker, det er da fuldstændigt sindssygt..
Kvalm Besvaret January 19, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2012 Godt tilbud.. omend jeg ikke havde kunnet leve med den gamle model når den nye kommer snart :) Dét vil jeg være ligeglad med - faktisk tværtimod. Jeg har før købt den gl. model ifm. den nye blev introduceret, fordi man på den måde fik en gennemprøvet, opdateret og fuldt udrustet vogn til lav pris. En 184 hk's 320d er jo ikke en ringe vogn - det er et fantastisk og ikke mindst økonomisk køretøj :) men SUK! i DK koster den 520.000 DKK!! det er endda "specialpris" som BMW selv skriver Den er billigere endnu: www.bmw.dk/dk/da/_teaserpool_2010/_shared/_pdf/BMW_prisliste_modelaar_2012_automatgear_291211.pdf Kæft da - man er jo helt i vildrede over alle de tilbud, der florerer :)
Evil Besvaret January 19, 2012 Rapporter Besvaret January 19, 2012 Den NYE model 320d koster 309.000 ifølge BMWs hjemmeside, så hvordan de får det til at man sparer 100.000 er lidt svært at se ? Man får jo lidt lir med når man køber den gamle model, men kan det opveje de 7-8 års nyere udvikling der er lagt i den nye ? Man skal også huske at det alt andet lige bliver langt dyre at kører over kantstenen fra forhandleren i den gamle model - når den skal sælges om 3-4 år er der ingen der kikker på om den har "læderret og pro radio" så vil alle have den nye model !
Kvalm Besvaret January 19, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2012 Den NYE model 320d koster 309.000 ifølge BMWs hjemmeside' date= så hvordan de får det til at man sparer 100.000 er lidt svært at se ? Du glemmer rabat på pakkerne mv. - iøvrigt ka du jo ikke købe en Touring i den nye model.
PJKB Besvaret January 19, 2012 Rapporter Besvaret January 19, 2012 Fin fin bil, MEN som de andre skriver det er den gamle model og det tænker man ikke helt over nu og er måske derfor tiltrukket af tilbuddet!! Derimod om 3-5 år vil værdien være kraftigt forringet. BMW er måske dét Premium mærke som rammes hårdest af "yesterday news" effekten når en ny model tager over. Her er der en lidt mere glidende overgang fra Audi´s modeller hvis opdateringer er lidt mere konservative. Se nu bare 5-serien E60/61 som holder prisen ok endnu, men der er MANGE til salg og forestil dig så hvad den koster i 2013/14!! Et andet eksempel er MB B-klassen. Vi købte den første model lige da den introduceredes og solgte den 4 år/60.000km efter og tabte "kun" 90.000kr og købte samme model igen (bare en NGT). Den har vi haft i 1,5 år/25000km nu, men fordi der er kommet en helt ny som er LANGT mere moderne mv. vil vi tabe 70-80.000kr hvis vi solgte den nu. Så en ny model betyde rigtig meget! Beholder du den i lang tid og er ligeglad med det ikke er nyeste udgave er det helt sikkert en fin deal. PS: Love BMW!!
Evil Besvaret January 19, 2012 Rapporter Besvaret January 19, 2012 Du ka ha en pointe dér, men den udvandes dog med årene...
Kvalm Besvaret January 19, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2012 Se nu bare 5-serien E60/61 som holder prisen ok endnu' date=' men der er MANGE til salg og forestil dig så hvad den koster i 2013/14!![/quote'] Den model er blevet importeret i voldsomt omfang, hvorfor markedet er eksploderet og dermed udvandet IMO Interessant. Jeg kommer at beholde den i en række år - det blir ikke med et hurtigt gensalg for øje... At hente en venstrestyret (LHD) bil i UK og importere den til S skulle være det helt rigtige at gøre. Dels er priserne lave i UK og dels er en LHD i lavere kurs derovre. Jeg har gjort øvelsen een gang, og tolden gik helt amok, da vi sku ud af landet med bilen (kanal-toget)
Gio Besvaret January 19, 2012 Rapporter Besvaret January 19, 2012 tolden gik helt amok' date=' da vi sku ud af landet med bilen (kanal-toget)[/quote']Lyder interessant :) Del gerne detaljerne :th2:
Evil Besvaret January 19, 2012 Rapporter Besvaret January 19, 2012 Det var nu ikke så meget mht. (LHD) og priserne i UK generelt, mere for at understrege pris forskellen imellem en ny og gammel model nogle år efter introduktionen. Jeg ville tænke mig meget godt om, og prøve dem begge, inden jeg ville købe en gammel model som "jan Rea". Problemet med at bilen hurtigt ser gammel ud er også stører for 3 serien end Feks. 5 og 7erne da der kommer langt flere 3ere på gaden hurtigt pga. den lavere pris og jo flere af den nye man ser, jo ælder, ser den gamle ud, syntes jeg.
Kvalm Besvaret January 19, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret January 19, 2012 Lyder interessant :) - del gerne detaljerne :th2: Overdrivelse fremmer forståelsen :) Jeg tror, det var kombinationen af en ung "svensker" med dansk pas bag rattet af en 200 hk engelsk BMW, hvor myndigheden var ret sikre på, at bilen var stjålet i landet og nu under udførsel. I alt fald blev knægten meget grundigt undersøgt, og der udspillede sig en hel del debat. Jeg var ikke med i bilen, men kørte dog længere bag ham, så derfor kunne jeg supplere ham i form af "min høje alder" og måske med min "voksenhed" gøre dem forståeligt, at alt nok var, som dét skulle være (jeg er 2 m høj). Det hele endte med, at de lod os slippe - men vendte dog alligevel efter afskeden tilbage en ekstra gang med spørgsmålet: "En privat sag, men hvorfor fan kører I fra Malmö til London for at hente en "bil"?? (LOL - manden ku jo ikke vide, at det var en særeles speciel een af slagsen, og desuden interesserede biler ham ikke et hak) Det var nu ikke så meget mht. (LHD) og priserne i UK generelt' date=' mere for at understrege pris forskellen imellem en ny og gammel model nogle år efter introduktionen.[/quote'] I know Ikke helt enig - E46 spiller stadig max i det rette trim IMO :)
Kvalm Besvaret January 20, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret January 20, 2012 Efter at ha solgt min BMW 335i kigger jeg i øjeblikket efter en erstatning - måske med dieselmotor. Dette tilbud frem til apirl 2012 fra BMW bliver vist svært at komme uden om (husk på den yderligere rabat u/indbytningsbil): www.bmw.se/se/sv/general/erbjudanden/3-serie_Touring/320d_touring_exclusive_edition.html Så fik vi set på bilen IRL og prøvet den - og jeg må sige, at den lever op til sit navn. Man får meget BMW for pengene - ingen tvivl om det. En detalje er det faktum, at man kan bygge den fuldt ud, som man vil. Vil man ha navi prof istedet for navi business, betaler man blot den dif., der står nævnt i prislisten - det er sgu i orden da. Imidlertid stikker prisen af, hvis man falder for fristelsen, og hver en ekstra krone der anvendes, vil forringe det samlede regnestykke kva bemærkningerne om den højere afskrivning grundet den nye kommende model (kommer i handlen som sedan om 14 dage). Samtidigt fik vi også konstateret, at konkurrencen er jernhård. Man ka købe sig en Citroén C5 HDI240 V6 for de samme penge, og så er der langt mere udstyr og motor for pengene. Mange vil rynke på næsen, men det er fordi de ikke har prøvet at køre i den. Den er fuldkommen lydløs, og så svæver man over vejen. At der er alt muligt udstyr med i prisen (læderindtræk, kurvelys, P-hjælp mv.) er blot en kuriøsitet. Det er sgu svært...
credde Besvaret January 20, 2012 Rapporter Besvaret January 20, 2012 Citroénen har vel ikke 4x4? Ellers er der også en Passat 170 hk TDI DSG 4motion (bare 6 ugers ventetid tilbage på min), men der er desværre bare ufattelig lang ventetid i øjeblikket ved bestillinger. VW har nogle gode pakker med ekstra udstyr til rimelig penge (fx. Premium pakke med blandt andet bi-xenon, LED lygter og lædersæder). Jeg har jo fornøjelsen af at have både en BMW 320d og en Passat TDI 140 hk (ganske vist kun låne indtil min kommer). BMW-en er mindre end Passaten, men man sidder rigtig godt i begge biler (har læderkabine med sportstole i BMW-en, var heldig at finde én af dem til salg!), Passaten's instrumentering ser lidt mere moderne ud specielt det store stereoanlæg med både kortlæser og touch screen. Jeg er vild med både LED-lygterne på Passaten og angel eyes på bimmeren. BMW-en kører suverænt, bedre end Passaten - men begge biler er en fornøjelse på motorvejen - meget stille i kabinen. Men hvis du står med valget mellem BMW og Citroén, så havde jeg taget BMW-en. Hvis du alligevel er i Citroén segmentet, så kan du da også begynde at kigge på Opel Insignia, Ford Mondeo, Peugot eller Hyundai I40...
Kvalm Besvaret January 20, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret January 20, 2012 Citroénen har vel ikke 4x4? Ellers er der også en Passat 170 hk TDI DSG 4motion (bare 6 ugers ventetid tilbage på min), men der er desværre bare ufattelig lang ventetid i øjeblikket ved bestillinger. VW har nogle gode pakker med ekstra udstyr til rimelig penge (fx. Premium pakke med blandt andet bi-xenon, LED lygter og lædersæder). Jeg har jo fornøjelsen af at have både en BMW 320d og en Passat TDI 140 hk (ganske vist kun låne indtil min kommer). BMW-en er mindre end Passaten, men man sidder rigtig godt i begge biler (har læderkabine med sportstole i BMW-en, var heldig at finde én af dem til salg!), Passaten's instrumentering ser lidt mere moderne ud specielt det store stereoanlæg med både kortlæser og touch screen. Jeg er vild med både LED-lygterne på Passaten og angel eyes på bimmeren. BMW-en kører suverænt, bedre end Passaten - men begge biler er en fornøjelse på motorvejen - meget stille i kabinen. Men hvis du står med valget mellem BMW og Citroén, så havde jeg taget BMW-en. Hvis du alligevel er i Citroén segmentet, så kan du da også begynde at kigge på Opel Insignia, Ford Mondeo, Peugot eller Hyundai I40... Vi skal ud til VW og Audi i week-end'en, så de står på listen :) - de andre biler du nævner (Opel, Peugeot og Hyundai), er ikke noget for os. At bilen ska være udstyret med 4x4, er ikke en option hos os, så det dropper vi - Citroén'en er uden 4x4. Jeg har tidligere afsøgt markedet for biler i mellemklassen, og dér valgte vi C5 HDI 160. At man just nu har kampagne på C5'erne, er et scoop a la BMW 320d Touring, tråden startede ud med. HDI 160 kører fremragende, og jeg tør slet ikke tænke på, hvorledes HDI 240 (450 nm) må være - dét finder jeg imidlertid snart ud af :)
dannemare Besvaret January 20, 2012 Rapporter Besvaret January 20, 2012 Dét vil jeg være ligeglad med - faktisk tværtimod. Jeg har før købt den gl. model ifm. den nye blev introduceret, fordi man på den måde fik en gennemprøvet, opdateret og fuldt udrustet vogn til lav pris. +1
Evil Besvaret January 22, 2012 Rapporter Besvaret January 22, 2012 Hvis du alligevel er helt over hos Citroén må du virkelig være helt lige glad med afskrivning og køreregenskaber hvis vejen drejer bare lidt :-) Jeg kører i øjeblikket i en Volvo S60 D5 aut, dejlige faste kører egenskaber, den føles som langt bedre kvalitet i kabinen end en passat, men efter ca. 6000 km gik kurvelys i stykker. Jeg kørte en Passat fra 0 til 18.500 i sommer og syntes det er så som så med den højt besungne VW kvalitet – i løbet af den første uge faldt knappen på enden af højder stilk til kører computeren af, og jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har samlet det lille røde lampe glas i døren til udstignings lys på fra jorden, når det faldt af ! Meget langt fra BMW, Audi og MB Hvad med den nye Audi A6 3,0 TDI multitronic ? Den fås i DK uden afgift for 278.985 DKK. og der kommer helt sikkert flere af dem tilbage ved et salg end for en Citroén :-)
Kvalm Besvaret January 22, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2012 Hvad med den nye Audi A6 3' date='0 TDI multitronic ?- Den fås i DK uden afgift for 278.985 kr[/quote'] Men hva ska der betales for at få den på svenske plader? Jeg har desværre ingen erfaring med import af spritnye biler til Sverige. Iøvrigt køber jeg den ikke uden et stort musikanlæg og original navigation...
Evil Besvaret January 22, 2012 Rapporter Besvaret January 22, 2012 Så vidt jeg ved, skal der ikke betales andet end: syn, plader osv. Men den danske pris kan jo også bruges til at få en svensk forhandler til at prøve at matche/gøre bedre :-) Hvad du skal have ud over aut. kommer jo oven i, men en A6 3.0 skulle nok komme med en del.
Kvalm Besvaret January 22, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2012 Så vidt jeg ved, skal der ikke betales andet end: syn, plader osv. Men den danske pris kan jo også bruges til at få en svensk forhandler til at prøve at matche/gøre bedre :-) Min svenske nabo siger, at der ska betales moms af beløbet. www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordonsimport-och-ursprungskontroll/Fordonsimport-fran-borjan-till-slut/ Enig i det med pressemiddel :)
Evil Besvaret January 22, 2012 Rapporter Besvaret January 22, 2012 Nej - når der er betalt moms i et EU land, skal der ikke betales moms igen ved indførsel - varernes fri bevægelighed i EU. Det er det samme hvis man køber en brugt bil i tyskland, så skal der heller ikke betales moms ved indførsel. Ellers kunne det jo slet ikke betale sig for tyskere at købe bil, uden afgift i DK.
Kvalm Besvaret January 22, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret January 22, 2012 Nej - når der er betalt moms i et EU land, skal der ikke betales moms igen ved indførsel - varernes fri bevægelighed i EU. Det er det samme hvis man køber en brugt bil i tyskland, så skal der heller ikke betales moms ved indførsel. Ellers kunne det jo slet ikke betale sig for tyskere at købe bil, uden afgift i DK. Vi bor i Sverige - ikke Tyskland :) Prøv at læse linket, jeg vedhæftede: www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordonsimport-och-ursprungskontroll/Fordonsimport-fran-borjan-till-slut/Steg-2-Betala-mervardesskatt/ Samt www.skatteverket.se/foretagorganisationer/moms/momsvidhandelmedeulander/kopanybilbatmotorcykelflygplan.4.3a7aab801183dd6bfd380005738.html
Kim H Besvaret January 22, 2012 Rapporter Besvaret January 22, 2012 Nej - når der er betalt moms i et EU land, skal der ikke betales moms igen ved indførsel - varernes fri bevægelighed i EU. Det er det samme hvis man køber en brugt bil i tyskland, så skal der heller ikke betales moms ved indførsel. Ellers kunne det jo slet ikke betale sig for tyskere at købe bil, uden afgift i DK. Et kortfattet svar på dette kunne være, at der altså er forskel på afgift og moms:rolleye:
credde Besvaret January 27, 2012 Rapporter Besvaret January 27, 2012 Efter at ha solgt min BMW 335i kigger jeg i øjeblikket efter en erstatning - måske med dieselmotor. Har du besluttet dig, eller tager du én af hver
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu