Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej, Min bmw 335iC fra 2008 smed den elektroniske vandpumpe i dag (120.000 km). Fik hentet bilen til BMW på amager (dejligt med gratis vejhjælp fra BMW) som fandt den omtalte fejl. De skal have 1000 kr for at diagnosticeringen, og 9000 kr for at skifte den inkl alt. Jeg har mulighed for at få kørt slæden til malmø på forsikringens regning. Jeg har et rabatkort på 30% hos Mechanum på service i oktober, og vil i den forbindelse høre om nogen har benyttet dem? http://www.mechanum.com/anlaggningar/malmo/ Det er jo en offentlig hemmelighed at BMW i Fosie er nogle røvhuller (egne og andres bitre erfaringer), men ok hvis jeg sparer en bondegård så er det jo også en mulighed. Forsikringen vil dog kun køre til nærmeste bmw værksted fra broen. Er der nogen med en ladvogn der vil tjene en skilling hvis nu jeg skal have den flyttet? På forhånd tak for gode råd og anbefalinger. PS: Kan i øvrigt IKKE anbefale at købe BMW!!! Update: Pris hos BMW Fosie 8200 SEK Update 2: Pris hos Mechanum inkl mine 30% rabat 8600 sek. Så det ser ud til at det bliver hos BMW malmø. Dér har jeg så også været så heldig at få et 15 % rabat kort med posten.

Besvaret
det kan kun være en e90 du har prøv se her! http://www.schmiedmann.dk/3er_serien/e90/Reservedele-motor_og_drivlinie/Koelings-systemet_motor.htm Hvor holder din bil henne nu?
Ja det ser jo ud til at jeg bliver tørret godt og grundigt! Det lyder som om du har forstand på det!? Men alle tre værksteder har sagt at en ny elvandpumpe koster ca 5000 kr!? Den holder i Malmø - Fik den hentet på forsikringens regning.
Besvaret
Ja det ser jo ud til at jeg bliver tørret godt og grundigt! Det lyder som om du har forstand på det!? Men alle tre værksteder har sagt at en ny elvandpumpe koster ca 5000 kr!? Den holder i Malmø - Fik den hentet på forsikringens regning.
Svenske reservedelspriser lige p.t. er helt væk... Skulle have skiftet nogle stumper på min Mercedes, her var det under halv pris for delene i DK (fra MB København that is)... Så fremover når jeg skal have skiftet noget større, så henter jeg sku selv delen i KBH...
Besvaret
Prøv evt. at høre Tobbe fra NeedForSpeed http://nfs.nu/ De ligger i Fosie (tæt på synshallen). Jeg har gode oplevelser med ham og han / de kunne måske godt finde på at sætte en del i fra Schmiedmann som du medbringer/får leveret?
Besvaret
Prøv evt. at høre Tobbe fra NeedForSpeed http://nfs.nu/ De ligger i Fosie (tæt på synshallen). Jeg har gode oplevelser med ham og han / de kunne måske godt finde på at sætte en del i fra Schmiedmann som du medbringer/får leveret?
De er så flyttet fra deres sædvanlige værksted lige ved synshallen, kan sku ikke lige huske hvorhen... Men en anden mulighed er Niklas fra Autobahn Svedala...
Besvaret

Skriv den pris du får herinde Jeg fik skiftet mine bærearme på alfaen 700 for begge 2(næsten 95% af mek. som jeg snakkede med, ville have 2500 til 3000 KUN FOR UDSKIFTNING) Hvad er dine symptoner. Jeg er ikke mek. men vil altid gerne hjælpe folk!

Besvaret
Hej, Min bmw 335iC fra 2008 smed den elektroniske vandpumpe i dag (120.000 km). Fik hentet bilen til BMW på amager (dejligt med gratis vejhjælp fra BMW) som fandt den omtalte fejl. De skal have 1000 kr for at diagnosticeringen, og 9000 kr for at skifte den inkl alt. Jeg har mulighed for at få kørt slæden til malmø på forsikringens regning. Jeg har et rabatkort på 30% hos Mechanum på service i oktober, og vil i den forbindelse høre om nogen har benyttet dem? http://www.mechanum.com/anlaggningar/malmo/ Det er jo en offentlig hemmelighed at BMW i Fosie er nogle røvhuller (egne og andres bitre erfaringer), men ok hvis jeg sparer en bondegård så er det jo også en mulighed. Forsikringen vil dog kun køre til nærmeste bmw værksted fra broen. Er der nogen med en ladvogn der vil tjene en skilling hvis nu jeg skal have den flyttet? På forhånd tak for gode råd og anbefalinger. PS: Kan i øvrigt IKKE anbefale at købe BMW!!! Update: Pris hos BMW Fosie 8200 SEK Update 2: Pris hos Mechanum inkl mine 30% rabat 8600 sek. Så det ser ud til at det bliver hos BMW malmø. Dér har jeg så også været så heldig at få et 15 % rabat kort med posten.
Fra en gammel tråd.
Jeg var hos Mechanum i mandags. Fint sted. Flinke mennesker. Billig lånebil (Opel Corsa hatteæske). Samlebåndsservice. De har misset flere ting ved bilen (G40-sensor ødelagt, så motorstyring faktisk kører på nødprogram, samt fejl på niveauregulering til xenon), og kun koncentreret sig om at servicere den efter bogen påmonteret skyklapper. For de havde også glemt at udlæse evt. fejl og nulstille. Dog havde de slukket service-indikator. Der var også griset med olie i motorrum/på motorskjold - og dieselfilter var ikke rengjort efter skift = fiskekutterhørm fra motorrum. Bottom line = jeg mangler stadig et godt værksted der kan stemple en servicebog autoriseret! *suk* P.t. afventer jeg pris på rep af ovenstående hos Ängadal Bil / Morten Duus.
Ignorerede advarselslamperne ang. Mechanum, og fik booket en tid via mail. Skrev i mandags, fik svar med det samme, vi har tid kl. 10:20 eller 13:10. Jeg skrev tilbage at 13:10 passede perfekt. Bookning fuldført. I dag møder jeg så op hos dem - bilen skal nu til sit første service. Flot sted, får et nummer, og bliver kaldt over med det samme. Jeg siger at jeg har booket 3000mils service. KLIK KLIK KLIK KLIK. Næh det har du ikke - øhhhh JO jeg har. Åbenbart er der kun lavet et 'offert' og ikke en bookning, og de har ikke tid. Men han kunne jo booke mig ind i næste uge? Viser ham Mailkorrespondencen via min smartphone , og han skyder så skylden på bookningen i Göteborg, men hvad kan jeg bruge det til? Nej tak jeg finder et andet sted der vil ha' mine penge. 2 dejlige oplevelser med værksteder på 1 dag. Først mit ex-yndlingsværksted YSTA og nu Mechanum.
Besvaret
Svenske reservedelspriser lige p.t. er helt væk... Skulle have skiftet nogle stumper på min Mercedes, her var det under halv pris for delene i DK (fra MB København that is)... Så fremover når jeg skal have skiftet noget større, så henter jeg sku selv delen i KBH...
Selv på mindre ting som f.eks. motorolie, er prisen i DK meget bedre end i SE. En dunk olie (5 liter) til min Mazda koster hos Mekonomen.se DKK 770 (kurs 0,86), mens prisen hos Mekonomen.dk blot er DKK 570. Det er sgu en %-besparelse, der er til at føle på.
  • 2 weeks later...
Besvaret
Selv på mindre ting som f.eks. motorolie, er prisen i DK meget bedre end i SE. En dunk olie (5 liter) til min Mazda koster hos Mekonomen.se DKK 770 (kurs 0,86), mens prisen hos Mekonomen.dk blot er DKK 570. Det er sgu en %-besparelse, der er til at føle på.
Der findes billigere olie hos thansen og biltema : )
Besvaret

Man kan også bare hælde vand på :-p Besparelsen man henter på motorolie er da ærlig talt forsvindende lille sammenlignet med hvad det ellers koster at køre i en ny(ere) BMW. Jeg ved godt at penge aldrig er "gratis" men jeg foretrækker nu at have et værksted som kan det hele, inklusive levere olien til olieservice. Men jeg ER heller ikke prototypen på en perlegrus-mekaniker, hvis jeg selv skiftede olien så købte jeg den nu nok også hvor den var billigst i den kvalitet jeg skulle bruge :)

Besvaret

Besparelser på samme mærke DK kontra S er der god fornuft i. Men at begynde at hælde discount-olie i sin bil, endsige blande de to ting, er at bede om problemer. Det er, i min beskedne optik, det helt forkerte sted at spare!

Besvaret

Hvad med de specifikationer billig vs dyr. FX. giver jeg ikke mere en 2-300 kr for 4 liter mobil eller noget andet olie. ALT andet er hul i hoved i mine øjne. Kender en som tager ca 500kr. pr L. Longlife olie.

Besvaret
Hvad med de specifikationer billig vs dyr. FX. giver jeg ikke mere en 2-300 kr for 4 liter mobil eller noget andet olie. ALT andet er hul i hoved i mine øjne. Kender en som tager ca 500kr. pr L. Longlife olie.
Hvis du kan finde en billigere olie af et andet mærke end originalolien, der lever 100% op til de olie-specifikationer, som originalolien foreskriver, ser jeg ikke noget problem. Husk blot på, at 10W40 brand A ikke nødvendigvis er ækvivalent med 10W40 brand B, og ligesom Gio undlader jeg at hælde hvad som helst på lavet af alskens discount/noname-brands - selv til min lille blikspand af en Mazda 323F '02. Til min 420 hestes Focus RS er der kun to olier i verden, som lever op til specifikationerne (én fra Castrol (originalolien, så at sige) og én fra Motul), og selv om jeg formentligt ikke slår bæstet ihjel ved at vælge en anden højkvalitetsolie, kunne jeg ikke drømme om at fravige fra de officielle anbefalinger fra Ford omkring de eksakte specifikationer bare for at spare nogle ubetydelige håndører.
Besvaret
4 l longlife Castrol olie 600 kr hos Thansen

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...