Nomad Skrevet October 25, 2012 Rapporter Skrevet October 25, 2012 Vores bostadsrättsforening vil gerne have lidt flere danskere ind i foreningsarbejdet, og de har derfor bedt mig om at blive suppleant i bestyrelsen. I denne sammenhæng får man så SEK 250 som kompensation: Som styrelse suppleant har man närvaroplikt på styrelsemötena för att man skall lära sig uppdraget och föreningen och man erhåller ersättning om 250 kr / gång Får jeg problemer med de danske eller svenske skattemyndigheder ved at modtage dette? da jeg flyttede her til sverige for 6 år siden, var der grumme historier om, at hvis man blot modtog 1 krone i indtægt på den svenske side, så ville de svenske myndigheder kræve en masse ekstra skatter. Gælder sådan noget også for sådan en kompensation her? for så kan det hurtigt blive dyre 250 kr...
Gio Besvaret October 25, 2012 Rapporter Besvaret October 25, 2012 Jeg valgte at takke nej til honerering for foreningsarbejde, af præcis samme grund. Det var dog i 2007. Jeg undersøgte ikke tingene til bunds, men havde ikke lyst til at få håret i klemme i skatte-kassen for sådanne bas-ører. De nye regler der er kommet til siden, omkring max 25% indkomst i Sverige (75% i Danmark) har vist gjort det hele en del mere forståeligt og medgørligt. Der er skrevet en del om det herinde allerede.
Nomad Besvaret October 25, 2012 Forfatter Rapporter Besvaret October 25, 2012 takker, så har jeg da en ide om hvad jeg skal søge på!
Gio Besvaret October 25, 2012 Rapporter Besvaret October 25, 2012 takker' date=' så har jeg da en ide om hvad jeg skal søge på![/quote']Husk at bruge Google-søgeren, og ikke debattens "indbyggede" søgefunktion. --> http://www.sunddebat.com/announcement.php?f=15
skallstorp Besvaret October 25, 2012 Rapporter Besvaret October 25, 2012 Ifölge en af min mands kollegaer er det skattefrit op til 1000 kr om året. Men man kan sge om fritagelse hvis det er forenings arbejde.
Gio Besvaret October 25, 2012 Rapporter Besvaret October 25, 2012 For en god ordens skyld, Nomad - så tjek lige din evt. ansættelseskontrakt. Mange har en klausul i dem mod at tage andet arbejde udenlands. Men det er jo bare at høre din HR-afdeling ad, hvis har en sådan - og hvis du da overhovedet er i job p.t. Lad os gerne høre om dine fund, hvis du undersøger sagen yderligere. :)
skallstorp Besvaret October 26, 2012 Rapporter Besvaret October 26, 2012 Min mands kollega har fået et papir fra skatteverket på at hans firma er fritaget. Han har netop en kontrakt hvor der står at han ikke må arbejde i Sverige.
skallstorp Besvaret October 27, 2012 Rapporter Besvaret October 27, 2012 Det er forsikringskassen man skal kontakte. Min mand får "opskriften" på mandag. Og det gälder ikke den gränse på 1000 kr, det er åbenbart uden tag.
bananas Besvaret March 12, 2013 Rapporter Besvaret March 12, 2013 Det er forøvrigt blevet muligt at få kompensation uden videre besvær: http://www.sunddebat.com/showthread.php/23325-Nu-er-det-officielt-blevet-tilladt-at-bijobbe-i-Sverige-UDEN-at-blive-quot-fl%C3%A5et-quot
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu