Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej med jer. Jeg arbejder på en skole som holder ferielukket. i påsken. Spørgsmålet lyder: Jeg blev fritstillet i November pga sygdom og har min sidste tilknytnings dag på arbejdspladsen den 31.3.2013 Må min arbejdsgiver bruge min rastferie den uge eller skal jeg have fuld løn. Jeg håber der er en som kender reglerne og kan henvise til div § mm VH kim

Besvaret
Hej med jer. Jeg arbejder på en skole som holder ferielukket. i påsken. Spørgsmålet lyder: Jeg blev fritstillet i November pga sygdom og har min sidste tilknytnings dag på arbejdspladsen den 31.3.2013 Må min arbejdsgiver bruge min rastferie den uge eller skal jeg have fuld løn. Jeg håber der er en som kender reglerne og kan henvise til div § mm VH kim
Det har din fagforening 100% styr på så mon ikke det er bedst at spørge dem
Besvaret

Din egen fagforening skulle gerne kunne svare dig på hvad som gælder for dig. Det kommer også an på hvordan du var ansat, og hvor meget ferie du havde tilbage. Som funktionær på fast løn? timebetalt? overenskomst? Jeg har fundet et link til, hvad der typisk gælder for mange akademikere: https://www.ja.dk/loenogansaettelse/ophoer/fritstilling/Sider/default.aspx For funktionærer vil man anse ferien for afholdt i fritstillingsperioden ved en 4 måneders opsigelse og fritstilling.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...