larscph Skrevet April 10, 2013 Rapporter Skrevet April 10, 2013 Det er nogen år siden jeg rigtig rodede med det sidst - og jeg har haft levet med et filbaseret ID fra Nordea på min Mac til login på Skatteverket og andre myndigheder i Sverige. Nu udløber mit filcertifikat og derfor tænkte jeg egentlig at NU må de da for pokker ha' fået BankID til at fungere korrekt på en Mac. Men nej, både på Nordea's webside og andre websider får jeg den super fine fejlbesked Fejlkode: ssl_error_token_insertion_removal Når jeg forsøger login via PIN kode og mit VISA kort sluttet til PC'en via USB. Jeg taster pinkode og derefter(!) beder den mig så vælge certifikatet som jeg lige har tastet koden til. Herefter får jeg fejlen. Er der nogen som har fået det til at fungere eller er løsningen stadig at lave et filbaseret certifikat i Windows og importere det ind i Mac Bank ID?
larscph Besvaret April 10, 2013 Forfatter Rapporter Besvaret April 10, 2013 Hvis jeg tester det her https://test.bankid.com/Desktop Så fungerer det til gengæld fremragende... Hmmm!
Camilla Julie Frederiksen Besvaret April 10, 2013 Rapporter Besvaret April 10, 2013 Kan du ikke bruge din kodedims uden at tilslutte den med USB, jeg kan bruge den uden ledning både på min alm bærbare og iPad uden problemer, jeg har også nordea
Gio Besvaret April 10, 2013 Rapporter Besvaret April 10, 2013 Præcis. Du behøver ikke have dåsen tilsluttet via USB for at logge ind hos Nordea. Så knapper du bare challenge/response-koder på dåsen istedet - og vupti, så er du inde.
larscph Besvaret April 11, 2013 Forfatter Rapporter Besvaret April 11, 2013 I har ret når det drejer sig om login til banken. Det er også sådan jeg gør og det fungerer fint nok. Men dén metodet fungerer bare ikke som ID på de offentlige sider som kræver elektronisk ID (Skatteverket, Lantmäteriet, Försäkringskassan, etc). Der har jeg så indtil nu haft anvendt et filbaseret ID (certifikat installeret på maskinen med password) i stedet - det kan man danne med BankID programmet i Windows og importere ind i BankID på Mac. Det certifikat jeg har udløber nu her, men jeg kan jo bare lave et nyt og så kører det igen. Jeg tænkte bare at det måske faktisk virkede nu med ID på kortet og kortlæser via USB på Mac. Men det tyder ikke på det.
rasmusrene Besvaret April 11, 2013 Rapporter Besvaret April 11, 2013 Kan ikke huske hvad jeg havde af problem, men her fungerer det ikke med safari men fungerer helt fint i firefox
larscph Besvaret April 11, 2013 Forfatter Rapporter Besvaret April 11, 2013 Jeg prøvede lige at installere drive til Todos æsken og BankID på min iMac som ikke har haft noget af det installeret tidligere - bare fordi det jo KUNNE være et eller andet lusket på min MacBook. Same shit - det virker ikke :( Så nu blev løsningen bare at jeg har dannet e-leg på på fil på en Windows 7 maskine med mit svenske Nordea VISA kort. Export ud på en USB stick og så import på Mac'en. Så virker fil certifikatet igen i de 2 år det er gyldigt. Altså lige bortset fra til Nordea Netbanken - der skal Todos dåsen bruges i "offline" mode uden kabel. Det er altså ret uforståeligt at de ikke laver en løsning som bare fungerer. Der er NemID faktisk bedre, hvis man altså ser bort fra alle hullerne i JRE :p
larscph Besvaret April 11, 2013 Forfatter Rapporter Besvaret April 11, 2013 Haha.. Og så ville jeg lige på den danske Netbank.. Som om det var bedre...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu