jolin Skrevet November 10, 2015 Rapporter Skrevet November 10, 2015 Ser månedsfradraget skræmmende småt ud på forskudsopgørelsen til næste år? Så husk at det skyldes at beregningerne som udgangspunkt ikke er lavet efter reglerne for grænsegængere. Selv om der står diverse fradrag på opgørelsen (befordring, rentetudgifter, a-kasse osv.) så bliver flere af dem ikke regnet med. Man skal selv kontakte SKAT (ringe) og bede om at blive beskattet efter "Grænsegængerreglen". Dette kan man selvfølgelig kun blive hvis man opfylder kriterierne herfor men det vil jeg skyde på at de fleste der arbejder i DK og bor i S gør. Siden sidste eller forrige år, er dette noget man skal gøre HVERT år ifølge de oplysninger jeg har fået af SKAT. Læs mere om Grænsegængerreglen her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1720115
ronny85 Besvaret November 20, 2015 Rapporter Besvaret November 20, 2015 Tak. Ved du hvonår vi kan ringe?
jolin Besvaret November 21, 2015 Forfatter Rapporter Besvaret November 21, 2015 SKAT Øresund Tlf. 7222 2892 eller 7222 1818 Mandag: 9.00 - 17.00 Tirsdag-torsdag: 9.00 - 16.00 Fredag: 9.00 - 14.00
eingin Besvaret December 5, 2015 Rapporter Besvaret December 5, 2015 Skal man også ringe til SKAT, selvom der står begrænset skattepligtig på forskudsopgørelsen?
skallstorp Besvaret December 22, 2015 Rapporter Besvaret December 22, 2015 Hej. Jeg har for en gangs skyld sovet i timen og ikke fået lavet mandens forskud. Han er registreret som Begrænset skattepligtig. Hvor sætter jeg fradraget på renteudgifterne ind? Under udland: Nej, vel? Underskudsreduktion, ligningsmæssige fradrag Feltet omfatter: Fradrag, som du har i udlandet, når beløbet samtidig er dansk ligningsmæssigt fradrag. Beløbet vil i visse situationer reducere underskud, der kan overføres mellem ægtefæller. Fradraget er kun for gifte personer
jolin Besvaret December 22, 2015 Forfatter Rapporter Besvaret December 22, 2015 On 5/12/2015 at 11:57 PM, eingin said: Skal man også ringe til SKAT, selvom der står begrænset skattepligtig på forskudsopgørelsen? Uanset hvad er du altid "begrænset skattepligtig" i Danmark, såfremt du bor i S og arbejder i DK. Hvis din primære indkomst kommer fra Danmark snyder du dig selv ved ikke at blive beskattet efter reglerne for grænsegængere.
jolin Besvaret December 22, 2015 Forfatter Rapporter Besvaret December 22, 2015 36 minutes ago, skallstorp said: Hej. Jeg har for en gangs skyld sovet i timen og ikke fået lavet mandens forskud. Han er registreret som Begrænset skattepligtig. Hvor sætter jeg fradraget på renteudgifterne ind? Under udland: Nej, vel? Underskudsreduktion, ligningsmæssige fradrag Feltet omfatter: Fradrag, som du har i udlandet, når beløbet samtidig er dansk ligningsmæssigt fradrag. Beløbet vil i visse situationer reducere underskud, der kan overføres mellem ægtefæller. Fradraget er kun for gifte personer Jeg kunne heller ikke finde feltet nogen steder. Feltet hedder "Renteudgifter vedr. udenlandsk ejendom". Jeg spurgte efter det samtidigt med at jeg ringede omkring grænsegængerreglen. SKAT oplyste at feltet var låst og at man ikke selv kan skrive det på så man skal bede dem om at gøre det.
skallstorp Besvaret December 22, 2015 Rapporter Besvaret December 22, 2015 Ok, mange tak for info. Må se om der er nogen på arbejde i morgen! Men det er jo virkelig idiotisk lavet. Jeg så at man også skal oplyse om man er medlem af folkekirken...
skallstorp Besvaret December 23, 2015 Rapporter Besvaret December 23, 2015 Det var meget let komme igennem til skat, alt ok nu.
Igelkottar Besvaret February 1, 2016 Rapporter Besvaret February 1, 2016 Ja ! Idiotisk lavet [emoji53] Sent from my iPhone using Tapatalk
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu