Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Ser månedsfradraget skræmmende småt ud på forskudsopgørelsen til næste år? Så husk at det skyldes at beregningerne som udgangspunkt ikke er lavet efter reglerne for grænsegængere. Selv om der står diverse fradrag på opgørelsen (befordring, rentetudgifter, a-kasse osv.) så bliver flere af dem ikke regnet med.

Man skal selv kontakte SKAT (ringe) og bede om at blive beskattet efter "Grænsegængerreglen". Dette kan man selvfølgelig kun blive hvis man opfylder kriterierne herfor men det vil jeg skyde på at de fleste der arbejder i DK og bor i S gør. Siden sidste eller forrige år, er dette noget man skal gøre HVERT år ifølge de oplysninger jeg har fået af SKAT.

Læs mere om Grænsegængerreglen her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1720115

• 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
Besvaret

Hej. Jeg har for en gangs skyld sovet i timen og ikke fået lavet mandens forskud. Han er registreret som  Begrænset skattepligtig. Hvor sætter jeg fradraget på renteudgifterne ind?

Under udland: Nej, vel? 

Underskudsreduktion, ligningsmæssige fradrag

Feltet omfatter:

Fradrag, som du har i udlandet, når beløbet samtidig er dansk ligningsmæssigt fradrag.

Beløbet vil i visse situationer reducere underskud, der kan overføres mellem ægtefæller.

Fradraget er kun for gifte personer

Besvaret
On 5/12/2015 at 11:57 PM, eingin said:

Skal man også ringe til SKAT, selvom der står begrænset skattepligtig på forskudsopgørelsen?

Uanset hvad er du altid "begrænset skattepligtig" i Danmark, såfremt du bor i S og arbejder i DK. Hvis din primære indkomst kommer fra Danmark snyder du dig selv ved ikke at blive beskattet efter reglerne for grænsegængere.

Besvaret
36 minutes ago, skallstorp said:

Hej. Jeg har for en gangs skyld sovet i timen og ikke fået lavet mandens forskud. Han er registreret som  Begrænset skattepligtig. Hvor sætter jeg fradraget på renteudgifterne ind?

Under udland: Nej, vel? 

Underskudsreduktion, ligningsmæssige fradrag

Feltet omfatter:

Fradrag, som du har i udlandet, når beløbet samtidig er dansk ligningsmæssigt fradrag.

Beløbet vil i visse situationer reducere underskud, der kan overføres mellem ægtefæller.

Fradraget er kun for gifte personer

Jeg kunne heller ikke finde feltet nogen steder. Feltet hedder "Renteudgifter vedr. udenlandsk ejendom". Jeg spurgte efter det samtidigt med at jeg ringede omkring grænsegængerreglen. SKAT oplyste at feltet var låst og at man ikke selv kan skrive det på så man skal bede dem om at gøre det.

• 1 month later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...