Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej alle,

Jeg er i den situation at jeg arbejder i Roskilde og bor i Malmø. Jeg er efter flere måneder med grænsekontrol nu så træt af det offentlige, at jeg overvejer at køre i bil på arbejde. Før jeg kan tage den endelige beslutning kunne jeg godt tænke mig svaret på spørgsmålet om hvor meget det egentlig koster at køre i bil til og fra arbejde om måneden (ved godt at det et trist spørgsmål, men i skal ikke tænke på benzinforbrug)? Jeg kan oplyse at jeg arbejder i Roskilde og har ca. 75 km hver vej. Så er der også det med skat og befordringsfradrag. Jeg ved nemlig heller ikke hvor mange penge man får tilbage i skat hvis man oplyser eksempelvis oplyser x kr i sin årsopgørelse for befordring. Jeg ved meget lidt om det her hvilket nok også fremgår af måden jeg stiller spørgsmålet på og det beklager jeg

Mvh

Martin

Besvaret

Hvis du betaler topskat, så hør din arbejdsgiver om du kan få en ordning hvor brobizzen betales over bruttolønnen.

Og ja, den ID kontrol er meget frustrerende. Jeg har en svensk kollega, der siger at turen til Malmø er blevet mellem 20 og 30 minutter længere pga. kontrollen. Men, jeg tænker at fjernelsen af 10 minutters drift i myldretiden også må have gjort transporten mindre fleksibel.

Personligt, så synes jeg at det er grænsende til en heltegerning at du pendler med det offentlige til Roskilde hver dag. På den strækning er bilen bare et suverænt alternativ og ID kontrollen tager ofte kun 1-2 minutter ekstra. Jeg har aldrig oplevet en kæmpe kø på Lernacken.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...