Jump to content
Gio

Hvilken kaffe...

Recommended Posts

Inspireret af en kæk kommentar (carspar) andetsteds i debatten, så blev jeg nysgerrig efter at høre om folks kaffesmag. Danskere og svenskere drikker jo en del kaffe, må man sige. (underdrivelse! red.) Så...hvad er din favoritkaffe herovre? Brygget på hvilken måde? ...og hvad har du ellers af eventuelle kommentarer om svenskernes kaffevaner. Og til sidst: Er der nogle af jer der har spottet Senseo-kaffe herovre? Det er ikke lykkedes mig endnu - så jeg skal huske at tanke kaffe-puder når jeg er i et større supermarked i DK. (...og så afslørede jeg også hvad jeg selv foretrækker - indtil videre. Og til skeptikerne: det smager fantastisk!!) :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest carspar

De drikker meget frysetörret kaffe (instant Coffe) Det gjorde vi også en tid men man bliver trät af det. Zoega her i skåne er vist det mest almindelige og smager da udmärket. Men vi er gået over til Senseo og der fås kaffen ikke i Sverige, så det tager vi hjem fra DK. Men Zoega som almindelig kaffe er udmärket men slår ikke Gevalia efter min mening. Men normalt får kanongod kaffe når vi Fiker.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Supermule

Jeg drikker Red Bull istedet for... Har prøvet grøn Zoega og det har gjort mig overfølsom overfor kaffe... Jeg skal ganske enkelt på lokum meget kort tid efter jeg har fået en kop mocca...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm.. Køber som regel Café Noir eller Blå Irma kaffe i hele bønner, der ryger i vores Saeco Vienna kaffebrygger: http://products.saeco.com/articolo.asp?id_linea=1&id_articolo=741420 Fantastisk maskine, brygger i kopper og mestrer både espresso og almindelig kaffestyrke. Fuldautomatisk bortset fra at man skal tømme spanden for brugte bønner, fylde vand på - og kaffebønner selvsagt. Syn's det er lidt svært at finde hele bønner i SE?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Irish Coffee er det eneste der dur (helst half/half til at tage den grimme kaffe smag).. Ren kaffe er noget skod, og det stinker for sygt når man pisser kaffen ud senere :eek: The styrer :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

BKI Guld... både i Danmark og i Sverige... Heldigvis kan man få det i NETTO Sverige og det er billigere end det svenske "sprøjt" :D Vi laver kaffe på gammeldaws maner, med kogende vand, gemmen filter og direkte i thermokanden.. Det smager bedre end kaffemaskiner der kun varmer vandet til 70 grader :rolleye: IRMA's blå kaffe er også god... hele bønner og så malet i en gammel cafax kaffekværn, fra dengang de kørte rundt og leverede kaffe ved døren ( mon nogen husker det) Hele bønner kan man godt få i Sverige men de koster en del i forhold til i Danmark. Pulverkaffe.... :sick: det kan gå, men i meget snæver vending.. Hilsen Heidi, snart bosat i skåne

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmmm Jeg drikker slet ikke kaffe og dog...... Hvis Cafe Latte overhovedt kan kaldes kaffe så gør jeg. Det er jo egentlig noget mærkværdigt noget, for jeg syntes duften af kaffe er fantastisk....Men smagen er simpelthen for "stærk". Og så syntes jeg nu alligevel at kaffe i spiselige ting som fx. desserter osv. er helt iorden :D Smil fra Christina

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Det smager bedre end kaffemaskiner der kun varmer vandet til 70 grader :rolleye:
Hvorfor udsætter du også dig selv for dét, når du ved den er heeeeelt gal hvis din brygger kun varmer vandet op til 70 grader. Næ...imellem 92-94 grader, og KORT kontakt med bønnerne. Så får du alt det gode ud af bønnen, og undgår den bitre smag.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Senseo.............Redbull..............Gevalia når der kommer gæster.
Hva´eh, Johan....gemmer du den gode kaffe til dig selv? ;) ....eller er det bare for meget at stå og bruge så mange puder, og bruge en rum tid på kaffebrygningen.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Senseo her:) Men Gio næste gang byder jeg dig på nescafee;)
Jeg kan også sagtens drikke Nescafé og anden instant-snask. Når jeg kan drikke dén kaffe vi får her på jobbet, så kan jeg drikke afløbsrens...næsten ;) Men min Senseo *umm*...dén nyder jeg al´så, når jeg kommer hjem :th2:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Stempelkande all the way!!! Kan godt se at vi skal købe stort ind på både bønner og grej, da man ikke kan få friskmalet kaffe deroppe hvor vi kigger på hus... Har prøvet den hæslige Zoega, og nej det er ikke kaffe, men må være et biprodukt fra en polsk kaffemølle!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Hvorfor udsætter du også dig selv for dét' date=' når du ved den er heeeeelt gal hvis din brygger kun varmer vandet op til 70 grader. Næ...imellem 92-94 grader, og KORT kontakt med bønnerne. Så får du alt det gode ud af bønnen, og undgår den bitre smag.[/quote'] Vi har ikke ejet en kaffe maskine i bom bom.. 12-14 år efterhånden :D men det hænder at vi besøger andre mennesker der har kaffemaskiner.. :sick: Hvad er det med alle jer "mænner".. senseo mig her og senseo mig der.. Hoppede i på vognen da det var Eli Reimer (gode gamle Laura fra Matador) der rekalmerede for maskineriet eller først nu, da det lader til at man bare ved at skifte kaffe, også skifter "kranen" i sofaen :D :tongue2:online senseo til de interesserede.. Hilsen Heidi

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Guest Palle...
Hvad er det med alle jer "mænner".. senseo mig her og senseo mig der.. Hoppede i på vognen da det var Eli Reimer (gode gamle Laura fra Matador) der rekalmerede for maskineriet eller først nu, da det lader til at man bare ved at skifte kaffe, også skifter "kranen" i sofaen :D :tongue2:
Ja, det mode-shit fatter jeg heller ikke... om et år eller 2 så kan man ikke få de poser. Jeg tror sgu også de er faldet for Eli Reimer. Næh... den gode gamle espresso kande, i ved... den i stål som skal på komfuret. Til nød bruges stempelkande. :thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Historien er simpel for mit vedkommende: Min søster var indkøber hos Super Best, og havde fået en Senseo som vareprøve. Og selvfølgelig, super-skeptisk, skulle jeg da smage skidtet. Og da jeg 20 sekunder efter smagte den varme kaffe, med blødt skum på toppen...ja så var min skepsis blæst væk med ét. En uge efter købte jeg selv en maskine, og har nydt den siden. Og det er over to år siden.... Så kom ikke her og sig jeg labber reklamens magt i mig som Jack D ;) Og-ehh....der fulgte ikke labre larver med i min pakke :p

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ser jeg ingen referencer til Per Vers' kaffesang "Black Power"?:-) Jeg drikker hvad som helst der smager/dufter af kaffe, sålænge koffeinindholdet er tilstede i rigelige mængder. Så en dobbelt espresso, tak:-) Smager det der Senseo virkelig så godt? Det virker enormt underligt på mig at man sådan lægger en vatrondel i maskinen, og får en kop kaffe?

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...