credde 0 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2012 Så stiger SEK igen... http://www.di.se/#!/artiklar/2012/7/30/exporten-lyfter-sverige/ Man kan undre sig over, hvad det er som svenskerne kan blive ved med at eksportere på trods af en faldende Euro kurs som gør, at enten der skal betales mere for varene af køber eller, at svenske virksomheder tjener mindre på deres varer. Men måske det er våben industrien som trækker læsset... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2012 Jeg kan bare ikke finde de krige der trækker det store forbrug af våben PT..... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2012 Jeg kan bare ikke finde de krige der trækker det store forbrug af våben PT.....Betyder jo ikke at der ikke bliver købt til lager rundt omkring. Et af Bofors' seneste kan ses demonstreret hér. 155mm(!) Field Howitzer 77B - og prøv at se bort fra det åbenlyst komiske ;) PaK1jFg8JBE Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
fdhin 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2012 prøv at se bort fra det åbenlyst komiske ;) Er det Cirkus Brazil Jack der sætter den der kanon op? Nå, men i det mindste bygger de ikke for-ladere længere. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Gio 23 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2012 Nå' date=' men i det mindste bygger de ikke for-ladere længere.[/quote']Nej...nu nøjes de med sjæle-forladere i en helt anden kaliber. Hvoromaltingér - så er der penge i våben. Også uden åbenlyse krige. Og her er Sverige en af de større brikker i puslespillet. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Martin_M 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2012 Ja, en stigning på næsten 2% og en kurs i 0,89... Vores svenske venner glæder sig til at komme ud i verden på ferie... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret July 30, 2012 Betyder jo ikke at der ikke bliver købt til lager rundt omkring. Et af Bofors' seneste kan ses demonstreret hér. 155mm(!) Field Howitzer 77B - og prøv at se bort fra det åbenlyst komiske ;) Uden de geniale ladere, så kommer her årsagen til hvorfor Bofors er interessante. Hvis jeg var i materiale tjenesten, så havde jeg lagt alle pengene i Bofors archer :D http://www.youtube.com/watch?v=YG1R7pgTChs Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Isengaard 10 Anmeld indhold Besvaret August 1, 2012 Og det ser ud til, at det fortsætter en rum tid endnu: https://www.avanza.se/aza/press/press_article.jsp?article=224893&mbFromPage=Översiktssida Svensk økonomi buldrer derudaf, så rentespændet til Euro-land bliver ikke sat ned af frygt for overophedning af økonomien... Om den svenske økonomi så er specielt varm er vist en relativ observation. Ufaglærte og lavtuddannede har ikke specielt let ved at få jobs... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 1, 2012 Og bilsalget er gået ned med 9% i forhold til sidste år.... Det går godt....blir spændende at se hvor lang tid de blir ved med at sige det. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret August 2, 2012 Og kaffen er steget fra 24.95 til 49,95, brændstof lige så.. Ja det går virkeligt godt.. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2012 Valutafesten er slut .... Ja det tyder på valutafesten er slut .... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
jpc 10 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2012 Ja det tyder på valutafesten er slut .... Men vel en fordel hvis man får lön i Sverige... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2012 Men vel en fordel hvis man får lön i Sverige... Jep og godt for dem der arbejder herover : ) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
elbilen 10 Anmeld indhold Besvaret August 7, 2012 http://swedishwire.com/economy/14541-swedens-krona-drops-after-bad-data Ved godt at svensken ikke vil have den slags på di.se og andre romantiske patriot sites Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Flemming40 10 Anmeld indhold Besvaret August 8, 2012 0,90 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Defformero 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2012 0' date='90 [/quote'] december 2012: 0,95 april-maj 2013: 1,01 1. juni 2013: ingen danskere i skåne:laugh: Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
sup3rior 22 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2012 december 2012: 0,95 april-maj 2013: 1,01 1. juni 2013: ingen danskere i skåne:laugh: Eller hele flokken har skiftet til svensk arbejdsgivere ;) Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Igelkottar 11 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2012 Ja .... Det kan jo være de køber de virksomheder vi er ansat i : / Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Lollikken 10 Anmeld indhold Besvaret August 9, 2012 Eller hele flokken har skiftet til svensk arbejdsgivere ;) Ja jeg har ledt en del efter arbejde i Sverige, men desværre er vrimler det ikke med jobs til en biotek ing. i sydsverige =/ Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
biz 2 Anmeld indhold Besvaret August 10, 2012 december 2012: 0,95 april-maj 2013: 1,01 1. juni 2013: ingen danskere i skåne:laugh: Tror mere på: 15 Sept. 2012 = 1.00 1. Juni 2013 = 1.15 Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Tomcat 10 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2012 Nu arbejder jeg selv her i Sverige, så jeg er en af dem som nyder godt af kursen. Men jeg tror ikke på at den svenske krone holder den her høje kurs i længden. I en tid hvor ens penge kan være flygtige, er Sverige et lunt sted at have dem. I længden ser vi nok at den bevæger sig ned på ca 85 hvor den hører hjemme, til glæde for svensk eksport. Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Rikke Rost 11 Anmeld indhold Besvaret August 12, 2012 Den er jeg enig i, men hvis Europa udvikler sig kaotiskt i forhold til euro kursen, så vil svenskerne skulle devaluere for at opretholde eksporten. Gør de ikke det, dør Sverige med et brag.... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
annaogmichael 10 Anmeld indhold Besvaret August 14, 2012 http://youtu.be/poWpgGcRQ2E Sverige den stærkeste økonomi Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
Mortimer 11 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2012 Og nu er den under 90 igen, og ser ud til at dale... Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites
dannemare 21 Anmeld indhold Besvaret August 22, 2012 Og nu er den under 90 igen' date=' og ser ud til at dale...[/quote'] don't jinx it, dammit! :D Citér Del dette indlæg Link til indlæg Del på andre sites