Jump to content
biz

Nu får vi snart lönforhöjelse! (Finansiel Krise til debat)

Recommended Posts

Man kan undre sig over, hvad det er som svenskerne kan blive ved med at eksportere på trods af en faldende Euro kurs som gør, at enten der skal betales mere for varene af køber eller, at svenske virksomheder tjener mindre på deres varer. Men måske det er våben industrien som trækker læsset...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan bare ikke finde de krige der trækker det store forbrug af våben PT.....
Betyder jo ikke at der ikke bliver købt til lager rundt omkring. Et af Bofors' seneste kan ses demonstreret hér. 155mm(!) Field Howitzer 77B - og prøv at se bort fra det åbenlyst komiske ;) PaK1jFg8JBE

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Nå' date=' men i det mindste bygger de ikke for-ladere længere.[/quote']Nej...nu nøjes de med sjæle-forladere i en helt anden kaliber. Hvoromaltingér - så er der penge i våben. Også uden åbenlyse krige. Og her er Sverige en af de større brikker i puslespillet.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Betyder jo ikke at der ikke bliver købt til lager rundt omkring. Et af Bofors' seneste kan ses demonstreret hér. 155mm(!) Field Howitzer 77B - og prøv at se bort fra det åbenlyst komiske ;)
Uden de geniale ladere, så kommer her årsagen til hvorfor Bofors er interessante. Hvis jeg var i materiale tjenesten, så havde jeg lagt alle pengene i Bofors archer :D http://www.youtube.com/watch?v=YG1R7pgTChs

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Og det ser ud til, at det fortsætter en rum tid endnu: https://www.avanza.se/aza/press/press_article.jsp?article=224893&mbFromPage=Översiktssida Svensk økonomi buldrer derudaf, så rentespændet til Euro-land bliver ikke sat ned af frygt for overophedning af økonomien... Om den svenske økonomi så er specielt varm er vist en relativ observation. Ufaglærte og lavtuddannede har ikke specielt let ved at få jobs...

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Nu arbejder jeg selv her i Sverige, så jeg er en af dem som nyder godt af kursen. Men jeg tror ikke på at den svenske krone holder den her høje kurs i længden. I en tid hvor ens penge kan være flygtige, er Sverige et lunt sted at have dem. I længden ser vi nok at den bevæger sig ned på ca 85 hvor den hører hjemme, til glæde for svensk eksport.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...