Jump to content
larscph

Lov om brandalarm i privat beboelse i Sverige

Recommended Posts

Jeg hørte kort i nyhederne i går en indslag hvor det blev nævnt at man mente at der skulle indføres krav om brandalarmer i eksisterende boliger (og altså ikke kun ved nybyggeri) - og at der allerede var krav om det i f.ex. Sverige. Syntes dog ikke lige jeg kan hitte noget om det på nettet, og mener heller ikke der står noget om det i f.ex. min husforsikring - er der nogen der ved noget konkret om det? :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg hørte kort i nyhederne i går en indslag hvor det blev nævnt at man mente at der skulle indføres krav om brandalarmer i eksisterende boliger (og altså ikke kun ved nybyggeri) - og at der allerede var krav om det i f.ex. Sverige. Syntes dog ikke lige jeg kan hitte noget om det på nettet, og mener heller ikke der står noget om det i f.ex. min husforsikring - er der nogen der ved noget konkret om det? :)
Er det ikke fuldstændig ligegyldigt om det er lovpligtigt eller ej??? Det burde være almindelig sund fornuft at have de brandalarmer oppe!;)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Oki - tak for detektivarbejdet! :thumbup: Så bliver det til én per etage og så er den vist i vinkel :) Det var også bare fordi de i den danske radioavis nævnte at der var regler for at man skulle have dem i Sverige - og så slog det mig bare at der kunne være specifikke regler for hvordan og hvor mange osv.... Men godt så - det er der altså ikke. Uanset ja, det er en rigtig god og livreddende idé!

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Der er noget med at brandmyndigheten kommer ud og besöger samtlige husholdninger i Malmö her i 2010 og giver gode råd samt kontrollerer' date=' at man har brandalarmer.[/quote']Huh? Har du et link til mere info om dette? I fald de gør, så får de da pænt travlt :D

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeps - nemlig - sådan en der laver en aller h******* larm hvis der er røg i huset... Selv om man måske egentlig burde overveje sådan noget sprinkler halløj hvis det skal være rigtig godt - http://www.homesafegroup.se/
Vi havde fornøjelsen af et anticimex besøg i forbindelse med vores forsikring, og han lagde vægt på røgalarmer og brandslukkere. I forhold til forsikringen kunne vi spare en anelse ved at have en brandslukker på hver etage, udover strategisk placerede alarmer. Han testede endda alarmerne og fandt en med udløbet batteri, samt foreslog en ny placering til en extra alarm. Kort sagt, så var det alene rådgivning i forhold til forsikringen, ikke lovkrav. :)

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Huh? Har du et link til mere info om dette? I fald de gør' date=' så får de da pænt travlt :D[/quote'] Jeg kan ikke finde noget på nettet, men jeg fandt vores sidste "stadsdelsnytt" frem og der står: Det kan da godt väre, at det kun er her, at de kommer med hele udstyret, men der skal åbenbart väre noget större i gang i hele Malmö.

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites
Jeg kan ikke finde noget på nettet, men jeg fandt vores sidste "stadsdelsnytt" frem og der står: Det kan da godt väre, at det kun er her, at de kommer med hele udstyret, men der skal åbenbart väre noget större i gang i hele Malmö.
Fair nok - hatten af for deres engagement :thumbup:

Del dette indlæg


Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Tilføj...