Jump to content
larscph

Skifte til svenske kørekort - hvad gør i mens ansøgningen behandles?

Recommended Posts

På 26/1/2017 at 18:25 , Paul skrev:

Hvordan har du tidligere fået noget udleveret hos PostNord (når du tidligere kun havde dansk kørekort og dansk pas)?

Det har jeg ikke. Coop nægter at udlevere det - så jeg køber aldrig noget til levering i Sverige. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
På 26/1/2017 at 18:25 , Paul skrev:

Hvordan har du tidligere fået noget udleveret hos PostNord (når du tidligere kun havde dansk kørekort og dansk pas)?

Det har jeg ikke. Coop nægter at udlevere det - så jeg køber aldrig noget til levering i Sverige. 

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
6 timer siden, Ann skrev:

Der findes nogle PostNord ombud, hvor de ansatte ikke er helt oppe på beatet, så der skal man stå på sin ret og henvise til følgende side hos PostNord: Godkända legitimationer.

Jeg har en enkelt gang prøvet at blive afvist hos et ombud, hvilket fik mig til at ringe til PostNord, som så kontaktede ombudet og forklarede dem hvordan tingene hænger sammen.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
3 timer siden, Johnzie skrev:

Få lavet et ID kort hos skatteverket 

Det er helt enkelt løsningen - og det virker og der stilles aldrig spørgsmål ved det.

Nu har jeg også byttet mit DK kørekort ud med et svensk - og så ligger min skatteverks ID kort hjemme for så kan fruen hente pakker til mig hvis jeg ikke er hjemme, der vil de jo se ID både på modtager og den som henter...

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
13 timer siden, larscph skrev:

Det er helt enkelt løsningen - og det virker og der stilles aldrig spørgsmål ved det.

Nu har jeg også byttet mit DK kørekort ud med et svensk - og så ligger min skatteverks ID kort hjemme for så kan fruen hente pakker til mig hvis jeg ikke er hjemme, der vil de jo se ID både på modtager og den som henter...

Jeg har også det ID, men det er pænt besværligt at få - 2 gange til et skattekontor, og der er vist kun 2 i skåne, som laver dem. Lang kø i timevis med folk primært fra mellemøsten og nordafrika, og derefter arrogante skattefolk, 2 gange, for at få et IDkort med ret kort løbetid (5 år). Og så skal man igennem hele processen igen for at forny dem.

Jeg tænker, at jeg med det ID, inden det udløber, vil se at få et svensk pas, for det kan fixes med tidsbestilling på den (næsten) lokale politistation.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites
11 timer siden, larsk skrev:

Jeg tænker, at jeg med det ID, inden det udløber, vil se at få et svensk pas, for det kan fixes med tidsbestilling på den (næsten) lokale politistation.

Du kan også få et nationalt ID-kort hos Polisen. Det fungerer ligesom et pas på rejser indenfor Schengen-området.

Del dette indlæg

Link til indlæg
Del på andre sites