Jump to content

Esløv....?

Recommended Posts

Skrevet

Halløjsa.. Kæresten og jeg overvejer at rykke tæltpælene op, og vi har tænkt meget på Esløv. Er der nogen som ved noget om denne by?

Besvaret

Halløjsa.. Kæresten og jeg overvejer at rykke tæltpælene op, og vi har tænkt meget på Esløv. Er der nogen som ved noget om denne by?

Guest andreas
Besvaret

Øhhhh kan i godt lide at kede jer... No offence. Så har i da valgt den rigtige by. Tør man spørge hvorfor lige den by?

Besvaret

Hej Peter O, jeg ved måske ikke lige så meget om byen, men hvad angår transportmulighederne fra København er der ikke direkte togforbindelse, og dog tager det "kun" ca. 1 og 20 min. fra Hovedbanegården (man skal skifte tog i Malmø vel at mærke) (Du kan se mere hvad det angår på www.rejseplanen.dk). Hvad angår transport i bil tager det fra København ca. 45 min, selvom der ikke er direkte motorvejsforbindelse; man tager motorvejen mod Stockholm E22 og tager så landevej 113 mod Esløv (mere på www.map24.dk). Der er ca. 75-80 km fra KBH. Hvis man ikke har noget imod denne transporttid og man i øvrigt ikke har noget imod at bo i en provinsby, kan man vælge at slå sig ned i Esløv og nyde godt af at lejlighederne er billige her og meget billigere end f.eks. Malmø.. Held og lykke med det Javed

Besvaret

Peter O., Jeg vil give Andreas helt ret: Eslöv er dødkedelig. Jeg kiggede på byen i et par omgange da jeg selv ledte efter det rette sted at finde en bolig, og fravalgte Eslöv fordi den simpelthen forekom mig hamrende dødssyg. Jeg endte med at flytte til Trelleborg, hvor der heller ikke sker alverden, men jeg finder Trelleborg langt mere levende og rar end Eslöv, og så er Trelleborg klos op ad vandet med færgeforbindelser til Tyskland og Polen. Det giver en følelse af kontakt med omverdenen, som mangler fuldstændigt i Eslöv. Men smag er forskellig, bevares. Der er sikkert også nogen af dem, der bor i Malmö, som synes at det er underligt at flytte til Trelleborg. Men gør jer selv en stor tjeneste og besøg Eslöv. Brug et par timer i byen og foretag en vurdering. Det gjorde jeg, to gange endda, og endte med at fravælge byen eftertrykkeligt. Fordelen ved Eslöv er, som Javed også nævner, at der er togforbindelser til København med omstigning i Malmö. Men er det grund nok til at flytte til Eslöv? Jeg synes det ikke. Held og lykke med jeres valg, håber I tager en tur til området og sammenligner med jeres egne øjne. Besøg også www.eslov.se, som er Eslöv kommunes hjemmeside. Mange informationer, som måske kan være jer behjælpelige. Venlig hilsen

Besvaret

Ups, nu håber jeg ikke, det lykkedes mig at fornærme dem, der bor i Eslöv. Beklager hvis jeg har udtrykt mig ubehageligt, forsøgte blot at give min ærlige mening. Venligste hilsner

Besvaret

Peter O Jeg har selv boet 1 år i Eslöw før jeg flyttede til Malmö. Jeg kan godt give dig nogle grunde for og imod, men jeg synes du skal ringe, det er langt nemmere og hurtigere end mail. (2081 4166) Men som der nævnes nedenfor, så er et besøg en god ide. Tilgengæld vil jeg godt understrege, at der ER direkte togforbindelse, men kun en gang i time. Men når man bor i Sverige, skulle der være råd til en bil, og så er Eslöw kun 50 min fra København centrum, hvis man overholder hastighedsgrænserne. mvh Morten

• 2 weeks later...
Guest peter
Besvaret

Hej igen Tak for jeres mange synspunkter på Eslöv. Kæresten og jeg tager en tur over og kigger et par gange inden det bliver til noget. Det som vi helt konkret leder efter er en hyggelig by hvor vores søn kan vokse op i trykke rammer. Er der nogen som kan anbefale nogen byer? Ikke Malmø....

• 4 weeks later...
Guest carspar
Besvaret

Ja jeg kan da anbefale Lund hvor jeg bor. Det er en meget levende by, med mange forskellige kvarterer. Det bor et utal af unge mennesker grundet universitetet med 35.000 studerende og ansatte, ja det gør pludselig Københavns Universitet til en lille forskole. Prøv også at se lidt på Lomma og Bjärred, der er boligerne lidt dyre med et pragtfuldt miljø. Se lidt på Furulund ved Kävlinge (Sveriges billigste skattekommune i år) det får i et nybygget hus med 50.000 skr. i udbetaling for 6.765 skr. om måneden med driftomkostninger, se www.alvsbyhus.se Her er det et pågatog til malmø. Det er familievenligt og et rart område, men lidt langt til resturanter osv. Her nord for Malmå er naturen lidt mere bakket og for mig skønnere end syd for malmø, hvor der er noget fladt. Men god fornøjelse.

Besvaret

Det kommer an på hvor langt væk i vil fra Broen. Vi bor i Lövestad ved Sjöbo, hvor netop det med børn er helt på plads. Skole, sportsplads og mange børn.

Guest jesper
Besvaret

Jeg bor i Kävlinge. Jeg gør alt hvad jeg kan for at flyte til Malmø. Ikke fordi jeg har lyst - jeg har verdens bedste penthouselejlighed med en fantastisk udsigt - men hvis jeg går i byen i f.eks. Kbh. så skal jeg have toget fra Kbh. senest kl. 23.00. Jeg tror ikke der findes et svenskt ord for natbus. Jesper

Guest jesper
Besvaret

Det er rigtigt at der i den nye køreplan er indsat et ekstra tog fredag og lørdag, men det ændrer ikke at det er umuligt at komme til Kävlinge på hverdagene. Det sidste tog fra Malmø kører 23.39. En taxa koster 590,-.

Besvaret

Til Peter O. Hvis du søger andre byer, kan Bara I Svedala kommune måske værer en mulighed. Bara er en lille byen med et centrum, med supermarket, dyrhandler, bager mm. Og læge, tandlæge. I byen er der et par skoler, børnehave. Byen er opbygget med stisystem, hvor man gå og cykle til det meste, ude at møde biler, dejligt. Byen ligger ca. 10 km af malmø centrum., der er busser og cykel veje ind til byen. Der er ca. Par km en store skov og masse af natur. Den billigst vej til Danmark er med toget, er at man kører I bil 10 min. til (malmø syd), og tag toget der fra. Tiden tiden til København er ca. 30 min, da er kun er 4 km til motorvejen. Jeg ved ikke om priser på huse er på vej op, da man regner med at der skal bygges en PGA golf bane herude snart.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...