Jump to content

Bizarre oplevelser på broen og i tunnelen

Recommended Posts

Guest jesper
Skrevet

Folk er underlige! Idag da jeg kørte hjem fra arbejde ved 00:30-tiden, og var tullet cirka halvvejs igennem tunellen, så opdager jeg pludselig en CYKLIST. Hvad gi´r i!!? Jo jo...det var sådan en af de her "farende svende" med en masse poser på styret og iført fuldskæg. Han skulle da til Sverige, skulle han...ja. Og er der en bro, så må man sikkert også cykle over....*ggg* Man skal se meget.... Nogle der har andre "anderledes" oplevelser på strækningen?

• Svar 60
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Guest jesper
Besvaret

Folk er underlige! Idag da jeg kørte hjem fra arbejde ved 00:30-tiden, og var tullet cirka halvvejs igennem tunellen, så opdager jeg pludselig en CYKLIST. Hvad gi´r i!!? Jo jo...det var sådan en af de her "farende svende" med en masse poser på styret og iført fuldskæg. Han skulle da til Sverige, skulle han...ja. Og er der en bro, så må man sikkert også cykle over....*ggg* Man skal se meget.... Nogle der har andre "anderledes" oplevelser på strækningen?

Besvaret

300+ km/t ... Ikke alene "bizart". Eneste dækkende betegnelse i min begrebsverden er "vanvid". Jeg ved godt, at det måske ikke er populært at skrive det her, men det er min uforbeholdne mening om den sag.

Guest peter
Besvaret

Det er i en Porsche GT2 og i en Viper..happy.gifhappy.gif Og ja jeg er ikke rask..happy.gifhappy.gifhappy.gif

Guest ronni
Besvaret

Var det på broen eller i tunnellen? Jeg synes der er mindre vindpåvirkning på Øresundsbroen end der er på Storebæltsbroen, og af en eller anden årsag virker den bare mere indbydende at køre stærkt på. Måske er det fordi man har bedre oversigtsforhold, eller den har en længere og mere flad hældning end Storebælt? Når nu motionisterne får halvdelen af broen for sig selv en gang om året, hvorfor så ikke en halv bro til motorløb? happy.gif Jeg mener, det er ulovligt at køre 300+ km/t på motorvejen, men det er vel også ulovligt at løbe rundt på en motorvej?

Besvaret

"Anderledes" oplevelser på strækningen?... Den med cyklisten i tunellen er godt nok svær at slå!! Det minder mig dog om, at jeg mødte Team Easy On's campingbil på broen en morgen for ikke så længe siden. Primdal og drengene har vel været på træningstur i det svenske i deres forsøg på at komme med på årets Tour :-) Gio: det var vel ikke Pim du mødte, vel!? :-) ... og det er vist godt, at han ikke mødte Kim H på sin cykeltur!

Guest jesper
Besvaret

Hans-Henrik: Han havde hverken joint i kæften eller strithår...så Pim var det nok ikke. Medmindre han gemmer sig for Primdal, og var in disguise happy.gif

Guest nikolaj
Besvaret

Jeg mener, det er ulovligt at køre 300+ km/t på motorvejen, men det er vel også ulovligt at løbe rundt på en motorvej? Ja, motorvejen er kun for motorkøretøjer der kan køre mere end 80km/t? Som bekendt er pattedyr ikke motorkøretøjer. Der er dog visse pattedyr der har misforstået konceptet med at bevæge sig over 80km/t og bevæger sig så hurtigt det overhovedet er muligt - da man jo så er sikker på at man bevæger sig mere end 80km/t. Dette er typisk underudviklede pattedyr der , i visse henseender, kan sidestilles med laverestående arter. Disse er oftest at finde på trackdays og andre motorrelaterede events hvor de praler med deres opnåede hastigheder. Man finder dem dog også på diskoteker hvor de oftest bærer kniv, dette skal dog ikke tages særligt alvorligt da det jo kun er "i-tilfælde-af". I begge tilfælde er de potentielle mordere, og man bør derfor udvise "respekt", da de ellers kan blive farlige.

Besvaret

Thomas, du har selvfølgelig ret i, at det er underligt, at jeg nævnte Kim H's navn. Jeg mente Peter H. Sorry.

Guest ronni
Besvaret

Dette er typisk underudviklede pattedyr der , i visse henseender, kan sidestilles med laverestående arter. Ikke at forveksle med en anden type eksemplarer, der med en nedladende og lettere sarkastisk attitude overser smileys i forskellige diskussionsfora.

Guest peter
Besvaret

Kan ikke se det store problem.. Vi kørte helt alene om natten , så vi ikke var til fare for andre..Og bilerne er jo bygget til det,Samme som når man køre på A1 i Tyskland,der er dog andre biler dernede Og lad nu være med at sig at i ikke har kørt for stærkt i tunnelen.. Nikolaj: hellere være et underudviklede pattedyr,ind være så hellig som dig.. Ps jeg kan se at du ikke har været til nogle Trackdays, så du ved sikkert ikke hvor dine grænser er hene på din bil = sikkert dårlig chauffør

Besvaret

Det er da latterligt at blære sig med sin "hastighedspræstation" i tunellen. Og hvor er det lige, at det med at være en god kører kommer ind i billedet?? Det kræver ikke noget som helst at køre hurtigt på en lige strækning uden anden trafik (bortset fra et hurtigt køretøj). Den der påstår noget andet er fuld af løgn.

Guest nikolaj
Besvaret

Selvfølgelig har jeg kørt for stærkt i tunellen ... men der er forskel fra at køre 140 og køre 300+ Jeg har ikke noget problem med at der bliver kørt stærkt i biler der er bygget til det. Men der er også en grund til at der er fartgrænser på de offentlige veje. Det kan godt være jeg er en dårlig bilist ... gode bilister ved selvfølgelig følgende: Når man fordobler hastigheden, 4-dobles bremselængden. Kører man f.eks 75km/t er din bremselængde 37 meter. Kører man 150km/t er bremselængden 148 meter. Bremselængden når man kører 300km/t er 592 meter. DERTIL skal selvfølgelig tillægges reaktionstiden som er den tid (og dermed afstand) der er fra du reagerer og til din bil rent faktisk begynder at bremse. Normal reaktionstid er ca. 1 sekund. Når man kører 300km/t er reaktionstiden stadig 1 sekund, men til forskel fra en reaktionslængde på 30,6 meter når man kører 110km/t - så er reaktionslængden 83 meter når man kører 300. Hvor langt væk skal en cyklist i øresundstunellen så være for at du kan nå at bremse? 592 + 83 meter = 675 meter ... men så er han også oppe og kysse hingsten på din Ferrari. Lad os sige at du ikke når at reagere før 600 meter før du ser ham. Lad os antage at din hastighed pga. Riiichtig gode bremser er reduceret til ca. 80km/t. For ham svarer det til at kysse fortovet efter at have hoppet ud fra 8. sal. Nu har jeg set et caféglas blive droppet fra 8. sal og direkte ned i jord uden der skete andet end det fik en rids... Jeg er sikker på (som den sikkert dårlige bilist jeg jo sikkert er) at det samme er tilfældet med mennesker. Og nej ... er ikke hellig ... gider bare ikke blive betale mere i skat end højst nødvendigt. En person der bliver trafikskadet koster i gennemsnit samfundet 1,9 mio. Og jo jeg ved godt hvad grænserne er på min bil: Topfart: 210km/t - standselængde: 60 + 288 = 348 meter. Når dette er sagt så er du sikkert en bedre bilist end mig happy.gif

Guest peter
Besvaret

Damm hvor må i dog ha et kedeligt liv.. Jeg kunne godt tænke meg at vide hvad for nogle biler i i har , for det kan da ikke være andet end jante loven der spiller ind her..Trode at i havde ladet den blive i DK Og jeg betaler svensk skat,så der kan du heller ikke ha ondt... Og klart i kører skide godt, for i har jo prøvet grænsen af på jeres biler på offentlig vej. For det er kun potentielle mordere og underudviklede pattedyr der kommer til Trackdays

Guest peter
Besvaret

Ps: Det kan godt væree det er dumt det jeg har gjort. Men vil hellere køre stærkt der ind i Tyskland . For der er man aldrig alene på motorvejen. Synes i skal møde op på Knutstorp på søndag, der kan i se hvordan ( og selv prøve ) at se hvordan en bil ( jeres bil )opfører sig når den bliver presset... http://w1.402.telia.com/~u40207175/huvudram.htm

Guest $horty
Besvaret

Hmmmm nu vil jeg ikke være på tværs... NÅÅ hva fanden det er jeg jo født til...!! Vinc... HVA FANDEN laver en Cykel i tunnelen !?! Hvis man burde bremse for noget, er det et par røde lys på en foran kørende bil OG ikke en CYKEL !! Desuden så er det LOVPLIGTIGT at ha lys på cykelen efter mørkets frembrud, GÆLDER også i tunnelen ! Såå hvis nu cykelen havde lys på, kunne man jo se ham på længere afstand + nå at bremse i tide... Sååå Peter H + Viper har ik været til fare for andre end dem selv den nat.. nok også en 1/3 af lydmuren... PS Jeg elsker fart, damer og TRACKDAY, men derfor går jeg ik med kniv når jeg i byen... Jeg har altid kondomer med til at beskyd mig selv §!! Og et rigtigt GODMORGEN på den bedste måde til alle!!!

Guest dr.mug
Besvaret

nogle syntes det er vanvis at køre 150 på en 110 motorvej andre syntes det er vanvid ikke at drikke økoligisk mælk, men når man kører i biler der er bygget til at køre 300+ og gør det mens der ikke er noget tarfik kan jeg sku ikke se problemet i det...at loven er blevet ikke er blevet overholdt kræver nok ikke et geni til at regne det ud. jeg kører selv for stærk når mulig og 300+ er da prøvet....

Guest jesper
Besvaret

$horty: Hvem har sagt at ham cykelmyggen ikke havde lys på!? ;o)

Besvaret

Mr. Vincent Vi kan ikke komme udenom at topfart altid er farligt, om det så er i din raket med 210 kmt eller i Peters med 300 kmt. Men hvis man har lyst til at prøve det, ligesom du selv har gjort, så lad da folk selv om det. Du maler straks fanden på væggen om at der kan ske vilde uheld som koster staten flere mill. Hvis man f.eks. skulle køre ind i cyklist, så skal man godt nok være blind hvis man ikke kan se ham langt forude, også selvom man køre 300kmt. Dit lille regnestykke giver jeg ikke en skid for, ergo dit grundlag for dit sure opstød. Nu kan jeg ikke huske hvor langt der er imellem de grønne døre i broen, om det er 50 eller 100 meter, men hvis du ser denne video så tager det ikke mere end max 200 meter at bremse ned fra 240 kmt. Ifølge dine beregninger skulle dette være et godt stykke over 300 meter. Så dine vilde beregninger ved 300kmt er altså NÆPPE 600 meter. Plus reaktionstid naturligvis. Det burde være indlysende når man ser videoen at man skal være stæreblind for ikke at kunne se 1 km frem. Men check videoen med min M3, som faktisk er lavet til folk som brokkede sig over topfart i tunnelen. Der skal spoles lidt i filmen for at komme frem til tunneldelen. Download her PS. 400 kmt under Øresund er KLART muligt :p Så mangler vi bare bilen :D

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...