Guest michael Besvaret May 6, 2004 Rapporter Besvaret May 6, 2004 Shiiiit en burger... Vince, jeg tør vædde på at du også var ham Rasmus modsat i skolen som altid tog lærens parti, nar der skulle uddeles lektier og lign. Er svært at tage en mand seriøst, når han sviner en person til, med nedladende udtalelser i 3. person, for at ophøje sig selv og lyde mere intelligent. Når alle godt ved hvem det er du sviner til Just my 2 cents
Guest mtc Besvaret May 6, 2004 Rapporter Besvaret May 6, 2004 Peter H og rygklappere: I snakker for jeres syge moster men hvor godt kører I egentlig selv når det kommer til stykket ? Min erfaring fra bane-race (MC gennem en del år) har vist at brærerøvene med de ekstreme farthistorier altid får baghjul på banen! Hans-henrik har nemlig ret når han skriver " Det kræver ikke noget som helst at køre hurtigt på en lige strækning uden anden trafik (bortset fra et hurtigt køretøj). Den der påstår noget andet er fuld af løgn." Peter H, hvis du er så ekstremt god til at køre så brug dog dit tallent til at stille op i noget race i stedet for at bruge din usikkerhed til at påstå at du har kørt så og så stærkt i tunellen Gio, det er en interessant tråd du har fået staret her. Det starede så uskyldigt og har siden taget fart... *ggg*
Guest mega Besvaret May 6, 2004 Rapporter Besvaret May 6, 2004 MTC: Er der nogle der har skrevet at de er ekstremt gode til at køre bil ? Og er det total blærerøvsagtigt at skrive at man har kørt 300 kmt ? Peter H har kørt professionelt MC race i nogle år, samt han kommer til at alle de trackdays osv som han kan i bil. Så lad være med at komme med sådan en udtalelse når der INTET hold er i det(klaphat, jeg har min begrundelse iorden) Om han kører dårligt eller skidt kan jeg ikke svare på, har ikke testet ham for nyligt
dan Besvaret May 6, 2004 Rapporter Besvaret May 6, 2004 Sidder sgu og råsmiler over hele hovedet over den her tråd. Rigtigt MTC, den har sgu taget fart. Jeg skal ikke gøre mig til dommer eller matematiker over bremselængder men blot sige to ting : Peter H - jeg er misundelig over at du har en bil der kan - og at du har gjort det Vincent - jeg respekterer dine holdninger og er enig med dig i mange af dine issues. Heldigvis er vi forskellige, og husk nu at være gode venner igen når denne tråd ebber ud :-)
Guest kim Besvaret May 6, 2004 Rapporter Besvaret May 6, 2004 Hej alle sammen, Jeg må nok tage et vist ansvar for, at denne tråd er løbet lidt løbsk. Måske var begrebet "vanvid" lidt for stort til dette emne. Måske er det på tide bare at slå fast at "enhver er salig i sin tro" - og at nogle måske bliver salige før andre ;-)) Inden jeg helt lukker, skylder jeg at oplyse, at jeg hele tiden afprøver mine - og min bils - grænser. Jeg HAR prøvet at vælte - på afspærret område.
Guest thomas Besvaret May 6, 2004 Rapporter Besvaret May 6, 2004 Fed tråd vi har her. Een fra Broen/Politiet ser den...og så er der fartkontrol og hastighedskameraer i løbet af 3 arbejdstimer. For helvede.... da osse, nu bliver man måske knaldet på 7 km/t for hurtigt. Vi er altså nogen der rejser igennem hver dag. Steen: Kan man ikke slette denne tråd, det her er simpelthen for dumt, den fedeste dokumentation for fartkontrol. Lige til budgetansvarliges PC. Thomas O. www.p8ball.dk // www.silverhorde.nu
Guest mega Besvaret May 6, 2004 Rapporter Besvaret May 6, 2004 Hej Thomas & Kim H :-) Der sidder fast en politimand og klugger på en tv-skærm ved Øresundsforbindelsen. Så mon ikke de ved at der kommer nogle hurtige biler engang imellem.
Guest nikolaj Besvaret May 6, 2004 Rapporter Besvaret May 6, 2004 Mega: Nej, jeg har ikke kørt 210km/t i min bil, men jeg ved at den kan. Har hørt når bilens tidligere ejer fortæller små historier om hvad der er sket de gange han har haft klampen i bund, med et lille smil på læben. Mit lille regnestykke er ikke mit eget: http://www.doctordriver.dk/ddf/diving/f_mizz/beregnbrems.htm Michael I: Jeg er frisk ... hvor meget vil du vædde? Jeg er enig i at de nuværende fartgrænser er latterlige, men at køre 130-140 istedet for 110 - er langt fra at køre 300. Jeg har intet imod folk der kører som vilde kaniner, bare de ikke gør det i nærheden af mig eller udsætter andre for fare. Gør det dog på en bane istedet for hvis i virkelig har brug for det adrenalin-kick det gi'r. Hvordan andre har det med at jeg er kommet med de hér udtalelser er jeg egentlig rimeligt ligeglad med. At jeg skulle være en dårlig bilist, duks, leve et kedeligt liv, have en underlig bil, tage janteloven i brug, køre for stærk og hvad I ellers kan finde på at sige retfærdiggører ikke Jeres kørsel. Og heller ikke min. Det kan godt være at jeg har kørt for stærkt, men det betyder ikke at det er MIN skyld hvis der går noget galt når I gør det. Det er ikke MIN skyld at I kører for stærkt (ok, i ekstremerne i dette tilfælde). Det er ikke MIN skyld at folk kører rundt i tunellen på cykel - med eller uden lys på. Det er ikke MIN skyld hvis i kører andre ned - uanset omstændighederne. Det er nemlig ikke MIG der kører rundt i Jeres biler ... det er jer selv. Når alt kommer til alt er det stadig 1, og kun 1!, person der står til ansvar for at føre sin bil uden at gøre skade på andre. Selv hvis jeg en dag går over for rødt i en fodgængerovergang og bliver kørt ned er det stadig bilistens ansvar. JAJA hvorherrebevares, det er mig der ender på sygehuset og det er også MIG der koster samfundet 1,9 mio kr i gennemsnit. Så kort set er det kun mig det går ud over - men ville i helst blive kørt ned med 110km/t eller 300km/t??
Guest nikolaj Besvaret May 6, 2004 Rapporter Besvaret May 6, 2004 Mega: det fremgår også af øresundsbrons hjemmeside at der er monteret kamera de samme steder som deres fartskilte er(i loftet).
Guest jesper Besvaret May 6, 2004 Rapporter Besvaret May 6, 2004 Mega: Linket http://megasrv.need4speed.dk/videos/need4speed.dk_m3.zip virker ikke lige p.t. MTC: Ja...den tog fart...men den skulle jo også handle om "bizarre oplevelser på broen og i tunnelen". Og at køre 300km/t, og dermed sætte både kørekort, helbred og økonomi på spil....det må da siges at være lidt bizart!? ;o)
Guest thomas Besvaret May 7, 2004 Rapporter Besvaret May 7, 2004 Nikolaj. Lige en lille rettelse til dig... motorvejen er til køretøjer der kan køre over 45 km/t...
ulmus Besvaret May 7, 2004 Rapporter Besvaret May 7, 2004 Jeg er totalt enig med Vincent. M.h.t. kameraerne i tunnelen, fatter jeg ikke, at ikke Politiet bruger dem som "fartfælder" "Så ku' I lære det, ku' I!"
ulmus Besvaret May 7, 2004 Rapporter Besvaret May 7, 2004 Heeeyy, jeg ser lige, at jeg faktisk glemte at sætte en ;o) Sorry!
Guest kim Besvaret May 8, 2004 Rapporter Besvaret May 8, 2004 Vincent: Dén tabel er jo fuldstændigt forkert og useriøs. Jeg mener, stort set alle nye biler ka' på 40 meter bremse ned fra 100 km/t. Porscher endda på 35 Og mon ikke sportsbiler, der fx ka' køre 300 km/t er monteret med større og mere effektive bremser? Desuden er reaktionstiden slet, slet ikke så høj som ifl. tabellen... Hvis man ser en cyklist 1 km forude, bremser man jo automatisk uden at tænke, og man gør det nok hurtigere end en hurtig 0-402 m's start - dvs. 0,500 af et sekund... ;) Så den tabel er lidt ubrugelig... I øvrigt, hva' fa'en skulle en dranker i Sverige - Vi har jo øllen? :D
Persson Besvaret May 8, 2004 Rapporter Besvaret May 8, 2004 Jeg har et par gange haft den totalt bizarre oplevelse, at se tunellen rimeligt fyldt med biler ..... der alle kørte 90 km/t. Nåh ja .. helt fremme lå der jo godt nok en hvid dansk indregistreret mondeo - med noget fancy blåt lys monteret på toppen og firma navn på siden. Egentligt er det værd en lille overvejelse at se tunellen, som til dagligt har en flydende trafik, proppe til i løbet af kort tid. Egentlig samme oplevelse som de danske motorveje efter den vanvittige fart forøgelse (læs: nedsættelse af hastighedgrænsen til 90 !!!!) der er sket på strategisk velvalgte steder, således man er garanteret den ønskede klumpdannelse hurtigere end normalt. hov det var jo hele tre ting i en post .. hvem sagde Kinderæg ? (ja, jeg er sponseret - min bil flyder med plastik dimser/legetøj.. heldigvis betyder det så at jeg ikke kommer til at kede mig på de danske 'motor'veje *gg*)
Guest christian Besvaret May 9, 2004 Rapporter Besvaret May 9, 2004 doctordriver.dk siger i øvrigt at man på våd asfalt skal bruge 189 meter til at stoppe fra 120 km/t...men på en gang våd beton skal man sørme kun bruge 81 meter....weee så meget for seriøsiteten på doctordriver.dk
Guest nikolaj Besvaret May 10, 2004 Rapporter Besvaret May 10, 2004 Kim: Jeg tror du har misforstået noget. Reaktionstiden er den tid du bruger på at opfatte faren, og flytte foden fra speederen til bremsen. Normal reaktionstid er 1 sek. Som beskrevet er der ingen forskel på om du kører en milliard lysår i timen eller 20 km/t. Den eneste forskel er afstanden du rejser på dét ene sekund. Skal din reaktionstid være noget i den stil du angiver, så må du også kunne give mig næste uges lottotal Superman ... Bremser Automatisk ... *LOL* Ej ok ... det er jo ikke alle der har chauffør på
Guest trut Besvaret May 10, 2004 Rapporter Besvaret May 10, 2004 Jeg så engang et swingerparty i tunellen (i sporet på vej til Malmø). Det er vel svært at finde lokaler nu om dage? Bizart.
Guest jesper Besvaret May 11, 2004 Rapporter Besvaret May 11, 2004 trut: Hvorfor lyder det bare ikke særlig troværdigt!? Men ok...keder man sig....så keder man sig, velsagtens.
Persson Besvaret May 11, 2004 Rapporter Besvaret May 11, 2004 Jeg oplevede for et stykke tid siden en længere kolone (6 stks) af svensk indregistrede Mitsubishi Grandis komme flyvende gennem tunelen med mellem 160-180 km/t. Ikke noget bizart eller særligt odiøst (så egentligt ganske festligt ud) andet end at det var 1-2 uger før modellen blev annonceret på deres svenske site. Og nåh ja, så keder jeg mig vel også lidt ... Er der ikke en der keder sig mere end jeg gør, der sørger for at opdatere tråden med den teoretiske bremselængde - gerne med flere ubekendte faktorer ??
dan Besvaret May 12, 2004 Rapporter Besvaret May 12, 2004 Vi røg engang ind i en gigantisk motorcykel kø, der strækte sig helt fra anden side af broen, og vi overhalede først de to danske politimotorcykler der lå forrest i køen inde ved Sluseholmen. Der var tusinder af motorcykler. Mange af dem var tysk indreg. Der har jo nok været et træf et sted, som jer der kører kværn kender til. Men gaaaab, hvor tog det lang tid at komme forbi...
Guest dennis Besvaret May 12, 2004 Rapporter Besvaret May 12, 2004 Jeg kom en dag trillende stille og roligt med små 110kmt på vej mod tunnelen, var nok 2-250 meter fra den da jeg opdager 1 audi-et-eller-andet-stationcar og en corolla kører om kap bag mig. Og de kom stærkt! Jeg blev så bange at jeg sagtnede farten og trak ud i det der var af nødspor lige inden tunnellen. Men de fik godt nok bremset ned da de nåede tunnellen, jeg nåede ikke at spørge hvorfor. :-) Sygt!
Guest nikolaj Besvaret May 12, 2004 Rapporter Besvaret May 12, 2004 Det lyder som Gio og Persson bortset fra at de arbejder på forskellige tidspunkter og begge nu kører Audi
Persson Besvaret May 12, 2004 Rapporter Besvaret May 12, 2004 Jeg ville da aldrig køre ræs mod en corolla eller bremse ned før tunellen - Vincy, jeg er skuffet *gg*
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu