Guest lena Skrevet February 15, 2005 Rapporter Skrevet February 15, 2005 flyttede til dette fine land d 19/12 05 og fik efter jul en rykker fra sydkraft på 3300 der var faktureret til d 16 dec. storm osv gjorde ventetiden på sydkrafts telefon net at jeg nåede at få brev fra inkasso før jeg fik forklaring på den besyndelige rykker. fik endelig lidt mere ihærdigt fat på sydkraft og bad om en forklaring. en flink dansk mand forklarede mig at det var et beløb som sikkerhed og at de ville beholde pengene i et år og hvis vi ikke havde noget udestående ville vi få dem tilbage. betalte intrum justica og tænk 4 dage senere fik jeg en check tilbage på de 3300 og besked om at det var for meget betalt??? så er det bare jeg står som et stort spørgsmålstegn. er der nogle der har været ude for dette. ærgeligt med alle de penge jeg har brugt på min dyre danske mobilregning + de 50 kr. i gebyr for at betale regningen i banken. er der nogle der kan anbefale god fast og mobil telefoni?
Guest lena Besvaret February 15, 2005 Rapporter Besvaret February 15, 2005 flyttede til dette fine land d 19/12 05 og fik efter jul en rykker fra sydkraft på 3300 der var faktureret til d 16 dec. storm osv gjorde ventetiden på sydkrafts telefon net at jeg nåede at få brev fra inkasso før jeg fik forklaring på den besyndelige rykker. fik endelig lidt mere ihærdigt fat på sydkraft og bad om en forklaring. en flink dansk mand forklarede mig at det var et beløb som sikkerhed og at de ville beholde pengene i et år og hvis vi ikke havde noget udestående ville vi få dem tilbage. betalte intrum justica og tænk 4 dage senere fik jeg en check tilbage på de 3300 og besked om at det var for meget betalt??? så er det bare jeg står som et stort spørgsmålstegn. er der nogle der har været ude for dette. ærgeligt med alle de penge jeg har brugt på min dyre danske mobilregning + de 50 kr. i gebyr for at betale regningen i banken. er der nogle der kan anbefale god fast og mobil telefoni?
Mette Besvaret February 15, 2005 Rapporter Besvaret February 15, 2005 Hej Lena. Vi betalte 13.000 i depositum, som de beholder et år og vi så får tilbage, hvis ikke vi modtager rykkere fra dem i et år. De fortalte at det var en sikkerhedsstillelse, nu når vi ikke var kendt i de svenske "oplysningsregistre" (RKI m.v.).
dan Besvaret February 15, 2005 Rapporter Besvaret February 15, 2005 Vi har også Sydkraft og har ikke betalt depositum eller lignende. På fast telefoni siden er vi lige skiftet til Tele2, hvor vi har fået fastpriser på al indenlandsk snak og lave priser til DK (39 øre til fastnet og vistnok 1,90 til dansk mobil). Abonnement er stadig hos Telia, som man ikke kan slippe for. Det reducerede vores telefonregning en del da Telia tar vistnok 3,50 kr. for ring til dansk mobil.
ulmus Besvaret February 15, 2005 Rapporter Besvaret February 15, 2005 Jeg måtte også betale sek. 1500 i depositum, da jeg flyttede over for 3½ år siden. Den gang fik jeg at vide, at man skulle selv søge om at få sine penge retur efter 2 fakturaer, som var betalt til tiden. Det blev et helvede med mange opkald og breve, men til sidst fik jeg dem da. Du skal da bare glæde dig over, at du har fået pengene retur allerede. Det er garanteret en fejl fra Sydkrafts side, så lad endelig være med at "brokke" dig mere, så risikerer du, at de forlanger pengene en gang til. ;o)
Guest lena Besvaret February 15, 2005 Rapporter Besvaret February 15, 2005 meget mærkeligt firma, som sidse babett ville have sagt. tror efter at have læst ulmus indlæg at jeg bare holder lav profil og ser hvad der sker... tak for jeres svar.
Guest michael_p Besvaret February 15, 2005 Rapporter Besvaret February 15, 2005 Jeg betalte 6000 kr i dep. for 1½ ar siden, jeg fik dem automatisk tilbage på en check, 12 måneder efter, uden at have rettet henvendelse til dem. VH Michael P (Vellinge)
Guest dansken Besvaret February 16, 2005 Rapporter Besvaret February 16, 2005 Jeg har boet herovre i 1 år og har aldrig betalt depositum til sydkraft.
Guest michaelbo Besvaret February 17, 2005 Rapporter Besvaret February 17, 2005 Vi har ikke betalt en krone i depositum og vi har også Sydkraft ?
ulmus Besvaret February 17, 2005 Rapporter Besvaret February 17, 2005 Der er åbenbart meget forskellige oplevelser m.h.t. Sydkraft. Kan det skyldes forskellige afdelinger, monstro?? Jeg synes ihvertfald, at det lyder mere og mere mærkeligt.
Guest aj Besvaret February 17, 2005 Rapporter Besvaret February 17, 2005 Jeg flyttede ind 1. marts 04 og måtte ligge 1000,- SEK i depositum. Hvis jeg havde haft et svenskt personnummer skulle jeg ifølge Sydkraft ikke lægge noget. Men jeg er godt nok også forundret over at nogle har måttet ligge 6000 og 13000(!).
Guest bjarne Besvaret February 17, 2005 Rapporter Besvaret February 17, 2005 MHT telefoni : http://www.glocalnet.se/main.jsp ...altså man kan GODT slippe for Telia abb.
Nils Besvaret February 18, 2005 Rapporter Besvaret February 18, 2005 Man kan også slippe for Sydkraft: www.kundkraft.se - man kan i hvert fald købe strømmen et andet sted, hvis man har lyst til at straffe dem, men nätavgiften skal de jo have. Sydkraft tjente en milliard sidste år bare på at sidde på deres forældede og dårligt vedligeholdte ledningsnet.
Mette Besvaret February 18, 2005 Rapporter Besvaret February 18, 2005 Grunden til at vi skulle lægge 13.000 kunne jeg forstå på Sydkraft medarbejderen var at vi bruger for SEK 20.000 pr. år (da vi har jordvarme og den kører delvis på el'en), og de tager en procentdel af årsforbruget, så depositum er forskelligt fra bruger til bruger.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu