Guest lars Skrevet January 3, 2005 Rapporter Skrevet January 3, 2005 Hejsa, Jeg forsøgte lige at ringe til vv, men der var åbenbart mange der havde fået den tanke - så nu prøver jeg lige her om det er hurtigere ;-) På kontrolmærket på min bil står der "12" og så "2004" under, som jeg tyder det er det altså udløbet her med årsskiftet. Det mærkelige er bare at jeg ikke har fået et nyt, og i øvrigt heller ikke noget girokort til fordonsskat (man kunne forestille sig, at det kom i samme brev). Er det "normalt" at de kan være lidt forsinkede eller er der ingen vej uden om telefonkøen for at rykke for et...
Guest lars Besvaret January 3, 2005 Rapporter Besvaret January 3, 2005 Hejsa, Jeg forsøgte lige at ringe til vv, men der var åbenbart mange der havde fået den tanke - så nu prøver jeg lige her om det er hurtigere ;-) På kontrolmærket på min bil står der "12" og så "2004" under, som jeg tyder det er det altså udløbet her med årsskiftet. Det mærkelige er bare at jeg ikke har fået et nyt, og i øvrigt heller ikke noget girokort til fordonsskat (man kunne forestille sig, at det kom i samme brev). Er det "normalt" at de kan være lidt forsinkede eller er der ingen vej uden om telefonkøen for at rykke for et...
Guest Trine Besvaret January 3, 2005 Rapporter Besvaret January 3, 2005 Hvis du lige har købt bilen er de ikke super hurtige til at sende nye indbetalingskort... Normalt modtager vi indbetalingskortet en måneds tid før udløb af kontrolmærke. Jeg var nødt til at ringe hvorefter jeg fik gironr og OCR og beløb så jeg kunne betale via netbank og derved få tilsendt mit nye mærke lidt hurtigere... Du får bøde hvis du bliver stoppet med forældet kontrolmærke...men politiet plejer at være flinke omkring månedsskifter hvor mange venter på mærker fra vv...
Guest lars Besvaret January 3, 2005 Rapporter Besvaret January 3, 2005 Hmm... Jeg har haft den siden 24-9, så jeg har haft "det første" man får indtil første vægtafgift skal betales, og så det der sidder på som som var gyldigt i 3 mdr (svarende til betalingsperioden for vægtafgift). Men de sender altså ikke det nye for man HAR betalt, for så er der da misset et girokort i posten. Må hellere ringe til dem... *gab*
Guest lars Besvaret January 3, 2005 Rapporter Besvaret January 3, 2005 Uha! Det var fordi der ikke var betalt - de havde sendt mig et girokort i december med seneste betalingsfrist i dag. Som jeg ikke havde fået, forstås. Nå, men jeg kunne heldigvis får giro# og OCR også, så nu er det på plads! Kryds lige fingre for at polisens vågne øjne ikke får øje på mit udgåede kontrolmærke den næste uges tid! ;-)
credde Besvaret January 3, 2005 Rapporter Besvaret January 3, 2005 Du skal bare have en kvittering med i bilen for betalingen. Hvis du så bliver stoppet så fremviser du blot den. Der går sikkert et par uger inden du får det nye mærke. mvh, Christian
Guest Trine Besvaret January 3, 2005 Rapporter Besvaret January 3, 2005 ja men det kan du ikke få hvis betalingen er foretaget via netbank, så skal man på svensk kassaservice og det koster 40 kr og de er nogle sure løg dem jeg har mødt;-( Vägverket sagde til mig at et kontoudtog ikke var godt nok men at politiet ofte er lidt flinke omkring månedsskifte.. Men good luck jeg blev ikke taget ihvertfald;-)
Guest Trine Besvaret January 3, 2005 Rapporter Besvaret January 3, 2005 Hov mit mærke kom ret hurtigt.. indenfor en uge tror jeg...
Guest lars Besvaret January 3, 2005 Rapporter Besvaret January 3, 2005 Damen hos VV sagde også inden for cirka en uge til mig :-)
Guest Martin Jensen Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Hvordan læser man kotrolmærket ? er der et link til hvor man kan se hvad tallet på ens kontrolmærke betyder ? får man automatisk et nyt kontrolmærke når det gamle løber ud for tid ? Tak for hjælpen :-)
Gio Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 får man automatisk et nyt kontrolmærke når det gamle løber ud for tid ? Svaret er at læse i de forrige indlæg i denne tråd.
Guest Martin Jensen Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Ja UNDSKYLD Gio at jeg er ny på forum. jeg er flyttet til malmø for 1 måned siden og stadig usikker på hvordan kontrolmærket læses.
Gio Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Martin: Jeg svarede netop heller ikke på hvordan kontrolmærket læses (da jeg simpelthen ikke kan huske det) :) Men der er andre der har besvaret spørgsmålet før i andre tråde. http://www.sunddebat.com/debat/search.php? er din ven.
Nils Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Hvordan læser man kotrolmærket ? er der et link til hvor man kan se hvad tallet på ens kontrolmærke betyder ? får man automatisk et nyt kontrolmærke når det gamle løber ud for tid ? Tak for hjælpen :-) Det store tal er den måned, hvor skatten skal betales. Hvis der står 12, skal skatten betales inden 31 december. Man modtager et nyt kontrollmärke fra Vägverket, når man har betalt.
Guest Martin Jensen Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 ok jeg er med nu så. Tak for hjælpen Gio og Nils.
Toft Besvaret September 11, 2005 Rapporter Besvaret September 11, 2005 Lidt mere info: http://www.vv.se/templates/page3____680.aspx
dkrunaway Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 Hm måske dumt spørgsmål, men hvor finder jeg dette kontrolmærke? Er igang med at købe en bil, og kan se at man skal angive en kode fra dette famøse kontrolmærke....
TheMustangMan Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 Hænger det ikke sammen med hvornår bilen skal synes også?
dkrunaway Besvaret January 29, 2007 Rapporter Besvaret January 29, 2007 dkrunaway: 1. Når du køber en bil påstiller forhandleren den via VVs webside. Du kan så printe en midlertidig kvittering til at have i bilen, indtil du modtager dit kontrolmærke. 2. Du modtager et girokort pålydende vægtafgiften med posten 3. Du betaler vægtafgiften 4. De sender så et kontrolmærke du sætter på nummerpladen 2+3+4+ gentager sig årligt, indtil du sælger bilen, eller vil "tage pladen af bilen". Det hedder også afstilning, det gør forhandleren normalt når han får bilen ind, eller hvis du sælger bilen. Det er normalt 2+3+4 du bemærker i hverdagen, hvis du handler bil hos en forhandler. 5. Du/han skraber kontrolmærket med en mønt. 6. Nummeret der fremkommer, samt det nummer du har på registreringsbeviset kan sammen afmelde pladen hos VV via deres webside. 7. Bemærk: Vægtafgifter over 3600 sek kommer i 3 årlige rater, og du modtager 3 mærker årligt. Det er et f... til roderi med alle de mærker. Vedr synsperioder, kig i Et lille nyttigt link i toppen af denne tråd. Der er alt i skal bruge. Tak for den udførlige beskrivelse :) Hvis jeg køber en bil privat er alt hvad jeg skal gøre vel at udfylde de 2 registreringsbeviser i samarbejde med køber (påføre kontrolmærket fra nummerpladen) og sende det ene ind til VV? Det andet fungerer vel som min kvittering?
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu