Guest brian Skrevet August 26, 2003 Rapporter Skrevet August 26, 2003 hejsa så har jeg endelig taget springet, købt en fed lejlighed i malmo, kanon billig /185000 S.kr jeg skal flytte ind den 8 okt. men kan jeg godt købe en bil før jeg flytter ind, bare at jeg har fået mit svenske personnumme ??? det er lidt nødvendigt da jeg skal begynde på arbejde på den 1 okt. så det er meget vigtigt at jeg har en slags transport middel indtil den 8 okt. håber på svar og jeg glæder mig til at flytte over på den gode side af øresund eller ihvertfald den billige side af dk. hv
Guest brian Besvaret August 26, 2003 Rapporter Besvaret August 26, 2003 hejsa så har jeg endelig taget springet, købt en fed lejlighed i malmo, kanon billig /185000 S.kr jeg skal flytte ind den 8 okt. men kan jeg godt købe en bil før jeg flytter ind, bare at jeg har fået mit svenske personnumme ??? det er lidt nødvendigt da jeg skal begynde på arbejde på den 1 okt. så det er meget vigtigt at jeg har en slags transport middel indtil den 8 okt. håber på svar og jeg glæder mig til at flytte over på den gode side af øresund eller ihvertfald den billige side af dk. hv
dan Besvaret August 26, 2003 Rapporter Besvaret August 26, 2003 Jeg ville aftale med den gamle ejer at du flytter din adresse 14 dage før, og beder ham lægge posteni en bunke. Derved har du en adresse som er påkrævet for at du kan købe bil, uden at blive slagtet i Danmark hvis strisserne stopper dig
Guest jesper Besvaret August 26, 2003 Rapporter Besvaret August 26, 2003 Dan har ret, Ellers skal du ikke køre så meget som 5 centimeter i en svenskkøbt bil FØR du ER flyttet. Du bliver flået på afgiften på stedet.
Miriam Besvaret August 26, 2003 Rapporter Besvaret August 26, 2003 Bare en lille kommentar. Du vil ikke blive opkrævet for afgiften, men derimod koster det kr. 5000 at bliver stoppet i en svensk bil i dk. Du får nok også et forsikrings problem, hvis du ikke har en adresse, et andet krav fra forsikringen er et cpr nr.
Guest peter Besvaret August 26, 2003 Rapporter Besvaret August 26, 2003 Jeg skrev et brev til rigspolitiet som efterfølgende gav mig et brev som fortalte at jeg flytter den og den dato....... Derefter kørte jeg i svensk bil, mens jeg stadigvæk boede i DK. Jeg mener beviset var gyldigt i 3 uger!!
Guest jesper Besvaret August 26, 2003 Rapporter Besvaret August 26, 2003 Jeg kan kun genfortælle hvad jeg har fået at vide herinde. Min bil er stadig på danske plader! *gg* (ja..jeg ved det godt...hehe)
ulmus Besvaret August 26, 2003 Rapporter Besvaret August 26, 2003 UHA, UHA, Gio! Da jeg flyttede over -juni 2001-, spurgte jeg om reglerne og fik at vide, at man faktisk skulle køre ind på toldstationen på Lernakken, når man kørte over med sit flyttelæs og få svenske prøveplader til sin danske bil, indtil man kunne få den omregistreret/solgt. Man må ikke bo i Sverige og køre på danske plader. Og hvad med forsikringen???
Guest jesper Besvaret August 26, 2003 Rapporter Besvaret August 26, 2003 Forsikringen påstod noget andet, da jeg undersøgte sagen da jeg flyttede. Der skulle jeg bare gøre det "ved lejlighed". De har heller ingen problemer med fortsat at forsikre min bil, så længe den er indregistreret på danske plader. Så derfor har jeg "udsat" det. Tænkt at det gør jeg "snart". Men det er altså ikke sket endnu. Og i god tro. Men kan nu heller ikke se problemet i det, egentlig!? Jeg har en bil, indregistreret i DK, lovpligtig forsikring. Jeg bor godtnok i Sverige, men er jo stadig dansk statsborger. Nogen der kan kaste lys over sagen?
Guest brian.seerup Besvaret August 26, 2003 Rapporter Besvaret August 26, 2003 hej peter det lyder som en god ide med det papir, har du en adresse som du sendte det til...samt evt. et persons navn... jeg vil selvfølgelig sørge for at personnummer og forsikringen er iorden... ha det bra, hehe brian
Guest peter Besvaret August 27, 2003 Rapporter Besvaret August 27, 2003 Rigspolitichefen Dataafdelingen Landlystvej 34 2650 Hvidovre Mit er underskrevet af selveste Birte Rønn Hornbech
swoop Besvaret August 27, 2003 Rapporter Besvaret August 27, 2003 Taget fra denne side (Vägvärket): http://www.vv.se/faq/bilreg/utland.htm "4. Jag äger en danskregistrerad bil, arbetar i Danmark, men åker över till Sverige dagligen. Jag är bosatt i Sverige. Får jag använda bilen i Sverige med dansk registrering? Ja, under högst ett år."
Guest jesper Besvaret August 27, 2003 Rapporter Besvaret August 27, 2003 Allan C.: *pyhh*...tak! Så var min forsikringswoman ikke helt galt afmarcheret.
Guest jesper Besvaret August 27, 2003 Rapporter Besvaret August 27, 2003 Hov!...læste lige nederst på siden: 7. Jag är bosatt i Danmark, jag har en danskregistrerad bil, jag arbetar i Malmö och använder min bil dagligen till och från mitt arbete, kan jag göra det? Ja, under högst ett år. Dét kan de da ikke bestemme! Hvor du kører hen i din danske bil når du også bor i Danmark kan da ikke vedkomme dem!!?
swoop Besvaret August 27, 2003 Rapporter Besvaret August 27, 2003 Den formulering har også undret mig. Men det er jo en helt anden situation, som jeg ikke vil bekymre mig om :-)
Gio Besvaret August 27, 2003 Rapporter Besvaret August 27, 2003 Strange...den sprang mig bare lige i øjnene. Men, som skrevet...så kan vi jo være ligeglade. *s*
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu