Guest anders Skrevet December 18, 2003 Rapporter Skrevet December 18, 2003 Bare et hurtigt spørgsmål - idet jeg ikke er særlig bilkyndig - så ville jeg lige høre om der er nogen der kan fortælle mig forskellen på en Porsche boxster (986) S 3.2 og en Porsche Bosxster S 3.2. Står nemlig og skal til at importere en Porsche Boxster fra Tyskland og mangler råd og vejledning hertil. Er der faldgrubber ved en sådan bil, er det klogt at importere en sådan bil, virker som om der er en prismæssig gevinst ved import. Men kan forstå at forsikringen bliver tilsvarende dyrerer, eller er der en måde at undgå dette?
Guest anders Besvaret December 18, 2003 Rapporter Besvaret December 18, 2003 Bare et hurtigt spørgsmål - idet jeg ikke er særlig bilkyndig - så ville jeg lige høre om der er nogen der kan fortælle mig forskellen på en Porsche boxster (986) S 3.2 og en Porsche Bosxster S 3.2. Står nemlig og skal til at importere en Porsche Boxster fra Tyskland og mangler råd og vejledning hertil. Er der faldgrubber ved en sådan bil, er det klogt at importere en sådan bil, virker som om der er en prismæssig gevinst ved import. Men kan forstå at forsikringen bliver tilsvarende dyrerer, eller er der en måde at undgå dette?
Guest peter Besvaret December 18, 2003 Rapporter Besvaret December 18, 2003 Da jeg skulle til at købe Porsche sagde alle til mig.. Køb en 996 ikke en boxster .Og det er jeg glad for idag...Boxster har også navnet Pige bilen
Guest palle Besvaret December 18, 2003 Rapporter Besvaret December 18, 2003 Peter... enig. Der er lidt frisør bil over en Boxster. Men, det afhænger jo af hvad man forventer at få, ikk ? Jeg ville sammenligne den med en MX5, og den er jo egentlig ok. Så...mon ikke bare man skal se en Boxster som en lækker cabriolet, og ikke som en sportsvogn. Jeg ville også købe 996 (eller 993) .... til hver en tid ! En klassiker, og en sportsvogn...
Guest peter Besvaret December 18, 2003 Rapporter Besvaret December 18, 2003 Ps: min 996 er tilsalg jeg vil så gerne ha en GT3 eller en turbo... Her er min så http://www.bilannonser.se/showCar.aspx?external=yes&id=127533
Guest palle Besvaret December 18, 2003 Rapporter Besvaret December 18, 2003 Peter ...gi'r du ikke en tur ?? :o) Bare som passager... Ta' lige en snak med ham der har sat den til salg. Der har vist sneget sig et Mercedes billed inden i annoncen ;o) Jeg er offentlig ansat (så'n cirka, ihvertfald)....fåes den i en 1:8 model ?
Guest peter Besvaret December 18, 2003 Rapporter Besvaret December 18, 2003 Boxster S er en kanon investering og køreegenskabsmæssigt kommer den tæt på en 996 (300 HK udgaven). Reservedele, service og forsikring er også væsentlig billigere end 996. 996 er også meget svær at komme af med, specielt hvis det ikke er en CAB. Den gamle Boxster var en skandale rent performance-mæssigt, men egentlig syntes jeg den nye holder, selvom Du kan få andre roadstere væsentlig billigere...... Så hvis penge ikke er et problem - Så skal det hedde en 911 Targa/turbo/cab eller GT2/GT3 Jeg ville ikke give 150.000 danske mere for en 996 end boxster S - og SLET ikke hvis det ikke er en CAB!!!
Guest peter Besvaret December 18, 2003 Rapporter Besvaret December 18, 2003 Hmm : synes der er stor forskel på en boxster og min 996,har kørt i alle modellerne og synes klart en 996 er bedre.. Min forsikring er 9,500 om året og det er da ikke dyrt.. Det du sir at de ikke er til af komme af med passer slet ikke, jeg have en grå til salg.. den blev solgt på en uge..Hvad angår servise skal jeg gi 12,000 sek for et 80,000 service.. samme pris som en pige porsche... Ked af sige det.. Men Boxsterén er jo pige modellen
Guest palle Besvaret December 18, 2003 Rapporter Besvaret December 18, 2003 996/993/911 cabriolet, er da svær at komme af med. Lidt ala Ferrari cab, den er også umulig at sælge. Jeg kunne slet ikke forestille mig en 996 cab... Hvad skal man lige med den ? Køre tur om søndagen ? Der mener jeg at Boxster'en er kanon, men en 996/911 skal da være lukket. En "sikker" invistering må da være en 996, gerne en Turbo/GT3 model ;o)
Guest peter Besvaret December 18, 2003 Rapporter Besvaret December 18, 2003 ok ok......Jeg er en kælling:-) Jeg mener bare at køre cab er noget af det fedeste. Jeg vil hellere køre i min ven´s A4 3,0 CAB end "lukkede" biler som er dobbelt så dyre. De sidste par somre kunne man kører åbent 4-5 mdr. de fleste dage.
Guest palle Besvaret December 18, 2003 Rapporter Besvaret December 18, 2003 Peter K, jeg vil også mægtigt gerne køre cab, da det er rigtig fedt :o) Og, en Boxster er også fin nok til det. Dog mener jeg (stadig) der er lidt frisør over bilen, li'som der er det samme ved en Z3. Audi cab er jo lækker nok ! Det jeg mente var såmænd, at en 996 Cab er ikke en god investering. En 911/996 er en sportsvogn. Det svare til at man ville sætte tag på en formel 1 bil. Det går jo eller ikke, vel ? 996 skal ha' fast tag, hvis man skal kunne sælge den, eller man skal finde en som køber en 996 cab, kun for blærerøvs effekten (det er der nu heller ikke noget galt i, der er bare ikke mange der vil/kan sætte så mange penge i sådan en bil) Derfor tror jeg en 996 cab er "dødfødt".
Guest peter Besvaret December 18, 2003 Rapporter Besvaret December 18, 2003 Kender I servicepriser på 996 fra 0-100.000km? Frisørbil...haha..det udtryk grinede jeg længe af..
dan Besvaret December 19, 2003 Rapporter Besvaret December 19, 2003 Jeg får sgu tårer i øjnene når jeg ser et billede af sådan en smuk bil. Hatten af.....
Guest skytten Besvaret December 20, 2003 Rapporter Besvaret December 20, 2003 Er alle porcher ikke 'frisør-biler' eller damebiler? Ferrari, det er da en mandebil, 355 spider mmmm. O:-)
credde Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Ferrari... Tjah, smag og behag er vel forskellig. Køb i stedet en Ferrari æder i form af en Audi RS4, så er der endda plads til barnevogn :D Ferrari er da fede (meeeen de er jo ikke, som netop Porsche, kendt for kvaliteten). Men en frisør bil vil jeg nu ikke kalde en Porsche. En frisør bil er fx. en 206CC, Mr2, MX5 og andre småbiler, som sikkert er udemærket. mvh, Christian
Guest palle Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Credde, du har helt ret... betegnelsen for en frisør bil, er jo netop at de ligner en masse, men ikke er det... Min liste ser lidt sådan her ud: (frisør) Fiesta XR2 (ford generelt) MR2 (har selv haft en....den er ikke pisse hurtigt !) 924, 944, Boxster... (der er sgu ikke meget Porsche i dem) BMW Z3 (underpowered, selv i 2.8l kører den som ....) Fortsæt selv... Biler som IKKE er frisør, er: Golf GTI Mk I (den satte jo li'som en helt ny standard) Mascot 1275 GT 911/993/996... Klassiker.. I rest my case ! BMW M3 ... Der er ingen grund til at nævne Ferrari, Saleen og andre super biler, vi ved jo godt hvad de står for
Guest spiff Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Jeg har aldrig kørt i en Porsche, men jeg har prøvet en 355 GTS på autobahn. Helt i orden oplevelse. Føltes som om man sad lige op ad V8'eren. Men kvaliteten holdt overhovedet ikke! Og vi nåede aldrig op på den påståede topfart. Okay... Den havde også gået over 100.000, men jeg kunne forestille mig at en Porsche er mere langtidsholdbar.
Guest jam Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Men én ting er frisørbiler, det værste er brianbiler: - Citröen Saxo VTS (med stort 2" røvhul) - Golf II gti - Peugeot 106 gti (Hvis den er peppet op) - Toyota Corolla twin cam 16V - Honda (I ved godt hvilke jeg mener) - BMW 3tyrker i
Guest christian Besvaret December 21, 2003 Rapporter Besvaret December 21, 2003 Well, så er jeg sq en brian! Har engang ejet en golf II gti 16v. Den var helt standard, ikke sænket, ikke kæmpe aludrøn, ikke nogen sportsudstødning. Den var bare kedelig rød, og jeg pillede gti16v skiltene af. Med sit udseende havde den mere tilfælles med en postkasse end med en ferrari, men den kunne køre! Den var faneme så fed at køre! Lige indtil den blev stjålet Så kald i mig bare brian. For jeg havde det sq sjovt. Ville da hellere have haft en dyr sportsbil, men som studerende må man jo sætte en grænse! Jeg er iøvrigt også brian den dag idag! Nu er min bil nr. 2 nemlig en bmw 325 cab e36. Den fedeste cab der nogensinde er lavet mvh ChriBrian
credde Besvaret December 22, 2003 Rapporter Besvaret December 22, 2003 Så kan jeg også tilslutte mig Brian' navnet. Har også haft en Golf II GTI, og det var nu en rigtig dejlig bil. Sådan én skal jeg have igen som "legetøj" det er helt sikkert. Men er vi ikke kommet lidt væk fra tråden? ;) mvh, Christian
Guest anders Besvaret December 22, 2003 Rapporter Besvaret December 22, 2003 Korrekt - ingen har endnu besvaret det indledende spørgsmål!!! Der er vist gået frisør-slæde og brian bil i den .....
credde Besvaret December 22, 2003 Rapporter Besvaret December 22, 2003 For at vende tilbage til dit indledende spørgsmål, så tror jeg ikke der er nogen forskel på: "Porsche boxster (986) S 3.2 og en Porsche Bosxster S 3.2", er 986 ikke bare modelnavnet? Til dem der ikke bryder sig om Boxster, som synes det er en frisør bil, så er der faktisk anmeldelser (har desværre ikke selv prøvet en Boxster, endnu) som siger, at Boxsteren køre mindst lige så godt, omend nogle siger bedre end en 911/996-cabriolet. mvh, Christian
Guest peter Besvaret December 29, 2003 Rapporter Besvaret December 29, 2003 Credde: jeg har selv en 996 og har kørt i de små modeller,og kan kun sige.... Der mangler hk, de ligner noget de ikke er.. hurtige www.need4wheels.net
Guest peter Besvaret December 31, 2003 Rapporter Besvaret December 31, 2003 Peter: Men en Boxster S er kun 0,5 sek langsommere end 996 fra 0-100, men tilgengæld er den ÅBEN....At sidde inde i en lukket kasse i 25 grader og kører op af strandvejen i DK, det er bare ikke det samme. Som jeg tidligere har sagt, ville jeg hellere kører i min vens A4 3,0 cab en varm sommerdag/aften end i en lukket "raket" til den dobbelte pris...... Så giv mig venligst 996 CAB/TARGA hvis jeg endelig skulle spændere over 450.000 DK på en svensk bil. Mht HK koster det ikke mange basseøre at få en boxster op 300 HK og hvis det er HK det drejer sig om - Hvorfor ikke købe en Audi RS4 og chippe den?? Mødte i sommer´s en sort RS4 på i Hellerup med små 500 HK - Den var vild:-)
Guest peter.h Besvaret January 1, 2004 Rapporter Besvaret January 1, 2004 Peter K: 0-100 tid kan man ikke bruge til noget. Hvis du skal se forskellen på 2 biler, bliver man nødt til at tage tiden på f.eks. en 1/4 mile. Og der snakker vi næsten 1 sek, og det er mange billængder. Ang. at kører op ad Strandvejen ...er det ikke kun for at spille smart?? Jeg mener ikke Norden er til cab biler, da det sjældent er over 30 grader, og hvis man kører på motorvejen, skal det være oppe i de temperaturer før det er behageligt + at jeg tror alle herinde har klimaanlæg i deres biler. Nu når du snakker om at det ikke koster mange basører at komme op på samme performance som en ægte 996 kan du se dette link, hvor det koster små 94.000,- dkr http://www.t-t-p.de/english/986.php RS4?? Du kan da ikke sammenligne en familiebil i stationcar med en sportsvogn, som 996 er eller?? www.need4wheels.net
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu