Guest mikael Skrevet October 5, 2004 Rapporter Skrevet October 5, 2004 Tusind tak for et fantastisk forum, som jeg har læst og lært meget af den sidste måned. Jeg føler mig nu så rustet og informeret at jeg har kastet mig ud i køb af en bostadsrätt på Limhamn-Ön. Hvis alt går vel flytter jeg over i december. Får jeg nogle af jer herfra som naboer?
Guest mikael Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Tusind tak for et fantastisk forum, som jeg har læst og lært meget af den sidste måned. Jeg føler mig nu så rustet og informeret at jeg har kastet mig ud i køb af en bostadsrätt på Limhamn-Ön. Hvis alt går vel flytter jeg over i december. Får jeg nogle af jer herfra som naboer?
Guest christian Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Velkommen til det dejlige Sverige Mikael, håber du bliver glad for at bo herovre. Jeg bliver ikke din nabo (bor i Hököpinge ved Vellinge) - men det gør vel heller ikke noget :-) mvh, Christian
ulmus Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Hej Mikael! Velkommen til "vores" dejlige Skåne.
Guest Trine Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Hej Mikael En bostadsrätt på Ön..hmm du kan vist ikke undgå at få danske naboer;-) Velkommen til Ön
Guest jesper Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Mikael....velkommen hinsidan. På Ön kan du, som Moerke også hentyder, svært undgå at få danskere i umiddelbar nærhed
steelsky Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Hvad med at vi tager en folkeafstemning i løbet af vinteren om Skåne skal tilbage til Danmark? Det skulle ikke være svært at samle et flertal :-) Velkommen hinsidas. /Søren
Guest Trine Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Hej Mikael Ja undskyld men nu blev jeg alligevel nysgerrig....... Hvor på Ön har du købt?
Guest mikael Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 Hvis det går i orden så har jeg købt Skvatterevsgatan 8
Guest kikkomania Besvaret October 5, 2004 Rapporter Besvaret October 5, 2004 for guds skyld NEJ! Ingen afstemning om at få skåne tilbage på danske hænder..... tænk på den BRANDbeskatning af vore biler det vil afstedkomme Mikael - velkommen til /Peter R.
ulmus Besvaret October 6, 2004 Rapporter Besvaret October 6, 2004 Kikkomania har ret, vi vil ikke have Skåne til Danmark, så derfor tager vi det tilbage på vores måde, nemlig ved at flytte over. ;o)
Guest nikolaj Besvaret October 9, 2004 Rapporter Besvaret October 9, 2004 Velkommen Mikael, du skal nok få det godt ;)
Guest nikolaj Besvaret October 9, 2004 Rapporter Besvaret October 9, 2004 Søren, jeg synes det er bedre bare at købe det. Feks. ved at købe min lejlighed *GG*
Guest ittumpen Besvaret October 10, 2004 Rapporter Besvaret October 10, 2004 Nikolaj - har du problemer med at få solgt? Synes du har haft den til salg længe. Hvad er problemet? Prisen for høj eller skal vi tgae det som et tegn på afmatning i markedet herovre?
Guest nikolaj Besvaret October 10, 2004 Rapporter Besvaret October 10, 2004 ITTumben: Jeg ved det faktisk ikke. De henvendelser der har været på den har meldt fra da de hørte det var i Rosengården. Så selvom der er forholdsvis nymalet osv så melder folk fra pga. beliggenheden. Men det er klart - hvis man ikke kender området andet end hvad andre siger, så er man allerede forudindtaget. Mht. prisen så er den allerede blevet nedsat med 50.000 SEK - og det var med henblik på at opnå en budrunde, men når der ikke er nogle interessenter så er det lidt svært. Jeg spurgte så min mægler om der var noget man kunne gøre ellers for at få den solgt, og så sagde hun at jeg skulle lave nyt køkken. Men hvad hjælper det at bruge 15.000 - 20.000 på nyt køkken når der ikke er nogen der er interesserede i at bo dér?
Guest kikkomania Besvaret October 11, 2004 Rapporter Besvaret October 11, 2004 Nikolaj Vincent, længere ned med prisen. En lejlighed der er SKOD indrettet men ligger godt vil altid blive solgt før en flot lejlighed der ligger skidt.... jeg kender ikke rosengården... andet end af det meget blakkedede ry. Hvis du har boet herovre i lang tid er der vel stadig plads til en lille fortjeneste? /Peter
Guest nikolaj Besvaret October 11, 2004 Rapporter Besvaret October 11, 2004 Problemet er vel nærmere at området, som du selv nævner har et dårligt ry. Beliggenheden er ret god hvis man arbejder i kbh. Der er 2 min. til offentlig transport og 10-12 min til broen i bil. 15 min til Lund i bil. Masser af parkeringspladser i nærheden og foreningen har også parkeringskælder. Hvis man arbejder i kbh og tager offentlige transportmidler tager det ca. 1 time (+/- 5 min), og hvis man har bil tager det ca. 40 min til rådhuspladsen. City Gross ligger ca. 5 min. gang fra lejligheden og Jägersro ligger 3-4 min i bil derfra (også stort indkøbscenter). Med bus er der ca. 15-20 min til centrum så det trækker ned og ja, det kan virke som om der er mange invandrere, men hvor mange indvandrere bor der lige i de andre områder i Malmö? Malmö ER en invanderby, man skal være blind for ikke at kunne se dem. Problemet er bare at folk forbinder Rosengården med lejeboliger, selvom den nordlige del af Rosengården er Bostadsrätter - og dermed er fri for dårlige elementer. Dem der bor herude værner for deres ejendomme - og det kan ses. Hvis man ikke kan li højder skal man nok heller ikke bo der for det er på 9. sal med udsigt til Turning Torso, Lund, Barsebäck, Øresund og Danmark (i klart vejr). Udsigten om aftenen er klart en vinder. Nytårsaften er især ikke for folk med sarte nerver, for fyrværkeriet kan man se over hele Malmö... (jeg har videobeviser!). Kl. ca. 01 kunne man ikke se mere end 1 km pga. krudtrøg! Men ok ... hvis folk ikke vil bo sammen med invandrere så må de jo om det ... underligt for man er jo selv invandrer som dansker. Selve byggeriet er ret solidt. Det eneste jeg har hørt til mine naboer, er når overboens børn har leget olympiade (fra entre til køkken på 5 sek). Naboen til højre for har jeg aldrig hørt. Det første ½ år troede jeg deres lejlighed var tom, indtil jeg mødte hende på trappen engang sammen med hendes søn på ca. 15 og deres hund. Det skal lige siges at jeg havde soveværelse ind til deres søns værelse, så hvis han havde spillet musik eller noget burde jeg kunne høre det. Forresten er overboerne danskere, ligesom ca. 5 par derude. Det er klart jeg bare kan sætte prisen ned, men omvendt har der været solgt flere lejligheder i dårligere stand end min til en dyrere pris. Så jeg ser det som et godt tilbud. Jeg har ikke lyst til at sætte den ned i pris bare for at komme af med den. Hvis folk ikke har lyst til at bo dér så er det ligemeget om lejligheden er billig. De vil stadig ikke bo der. Hvis man kan sammenligne med noget så sammenlign det med Almvik. Det er bygget i samme periode og det ligger næsten lige så tæt på broen som Almvik. Prismæssigt ligger Almvik bare ca. 50-100.000 over Kryddgården (Rosengården). OG jeg har set mange lejligheder i Almvik som ser skod ud på deres net-fremstillinger i forhold til min - dyrere vel at mærke. De svenskere som har boet der før har i hvertfald ikke været gør-det-selv håndværkere som f.eks Toft er - det er HELT sikkert! Om resten af lejligheden og byggeriet kan vel siges det samme som stort set alle andre bostadsrätter i Malmö: - EDB-styret vaskebookingsystem. - Billigt bredbånd gennem HSB Bolina. - Stor altan m. glasinddækning. - Loft på afgiften, max 2,5% stigning over de næste 10 år. - 2 toiletter (heraf 1 m. badekar & brus). - Masser af skabsplads i entreen. - Spisekøkken m. masser af skabsplads. - Garderobe (sådan én man kan gå ind i). - Vinduer m. udluftningssprosser, luftfilter, støjdæmpning og indbyggede persienner. - Parketgulv i stue og de 2 værelser. - Nyere klikgulv i entre. - Nyere opsat glasvæv, glasfilt, maling i stue + 2 værelser. Dog ikke hvidmalet i stuen. Nåh nok om det ... jeg skrider sq i seng nu
Guest martin Besvaret October 12, 2004 Rapporter Besvaret October 12, 2004 Vincent: Der findes altså områder i Malmö hvor man slipper for indvandrere... Områder som f.eks. Limhamn, Västra Hamnen og Bunkeflo er de eneste indvandrere du finder danskere
Guest nikolaj Besvaret October 12, 2004 Rapporter Besvaret October 12, 2004 Sidste sommer var jeg på västre hamnen og fik en is i en kiosk neden for "kollegiet"? ... jeg mindes at jeg stødte på en invandrer der stod og ekspederede. I Limhamn/Bunkflo var jeg sidste sommer og mødte mindst 50 invandrere der havde slået sig ned på stranden lige ved broen. De badede i deres lange gevandter *G*. Det med at "slippe" for invandrere er vist en gammel skrøne. De udgør trods alt ca. 25% af Malmö's befolkning. Men hvis folk er så bange for andre folkefærd kan de jo bare flytte på landet, så kan de slippe for dem i ca. 5 år
Guest malezar Besvaret October 12, 2004 Rapporter Besvaret October 12, 2004 Velkommen til, hvis jeg kan sige det som en 14 dage gammel svensker mig selv Det er sgu noget billigere end det skattehelvede vi kalder fædrelandet DK. Anyways, må Audi Guderne velsigne dig nu vil jeg skride hjem fra job. ;)
Guest martin Besvaret October 12, 2004 Rapporter Besvaret October 12, 2004 Velkommen til Mikael. Vi bliver vist på det nærmeste naboer. Jeg bor bare på den modsatte side på Sundholmsgatan lige ud til vandet Ön er et fantastisk sted som du nok skal blive glad for ligesom jeg er det Endnu engang velkommen til!
Nils Besvaret October 13, 2004 Rapporter Besvaret October 13, 2004 Vincent - Din mægler må være lam i sukkerroen, når hun foreslår dig at renovere køkkenet? Lige meget, hvad du gør, så vil de fleste måske-købere hade resultatet, og de vil hade tanken om at skulle punge ud med de titusindkronesedler, du har ofret på det projekt. Desuden er det jo et nydeligt køkken. Punkt to, der taler for LIS-diagnosen er billederne. Kombinationen af kras socialrealisme og kriminalteknisk saglighed komplet med slagskygger sælger ikke boliger. Etableringsskuddet med vejen, der fylder det halve af billedet, er da helt håbløst. Jeg kommer til at tænke på den gamle Danmarksfilm, hvor man køres igennem et trøstesløst sort-hvidt betonkvarter, mens Røde Mor med synger: "...og én ting er givet: at ingenting blev bygget af kærlighed til livet." Og udsigten over Malmö skal jo ikke præsenteres mellem to kulsorte dørstolper, som om den var set fra tunnelmundingen. De billeder fortæller enten for lidt eller for meget. Tredje klare symptom på galopperende LIS i tredje fase er teksten: Din mægler hader din lejlighed, og det er jo en ærlig sag, men du betaler hende ikke for at leve dette had ud i eksperimenterende kortprosa på Hemnet. Det er amatøragtigt med "perfekt läge" i beskrivelsen, som er på ti elendige og dårligt valgte ord, når der længere nede står "utmärkt läge", og at kalde badet i et nyere betonhus "ursprunglig" er komisk. "Tom" er heller ikke et plusord - det hedder mulighed for hurtig overtagelse eller lignende. Din mægler er himmenråbende hjælpeløs når det gælder at sælge ved hjælp af tekst og billeder, men du kan jo vælge at tro på, at hun er en ren satan til mundjob. Jeg foreslår nu, at du skifter hende ud. Det kan du vel gøre uden udgifter, eventuelt efter en forhandlingsfase. Tag en frisk start - det kan kun blive bedre.
Guest torben Besvaret October 14, 2004 Rapporter Besvaret October 14, 2004 Mikael> Mine kone og jeg bor begge på Ön Sundholmsgatan 38, 8 våning. Det er de grå blokke på nordsiden af Ön. Velkommen til Ön... Torben & Beathe
Guest nikolaj Besvaret October 14, 2004 Rapporter Besvaret October 14, 2004 Jeg må lige overveje dit indlæg Nils. Umiddelbart virker det helt rigtigt ... er selv uforstående da jeg fik at vide at de kunne sælge den på 14 dage. Jeg skal lige have nærlæst kontrakten, og så have ændret den tekst. Tak for dit input
Guest jesper Besvaret October 14, 2004 Rapporter Besvaret October 14, 2004 Vince: Ellers prøv www.bjurfors.se, snak med Ulf. Han solgte Jan-Bjarke´s lejlighed på Andréegatan på en uge, og min på to dage. Hils gerne fra mig.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu