Guest tøffe Skrevet May 26, 2003 Rapporter Skrevet May 26, 2003 Er der nogle der kan hjælpe mig med kommentar til området Nobeltorget? Er der værd at bo, osv.?
Guest tøffe Besvaret May 26, 2003 Rapporter Besvaret May 26, 2003 Er der nogle der kan hjælpe mig med kommentar til området Nobeltorget? Er der værd at bo, osv.?
Gio Besvaret May 26, 2003 Rapporter Besvaret May 26, 2003 Tja...giv mig lidt tid...så skal jeg gerne være behjælpelig. Jeg flytter dertil på lørdag! Men indtil videre ser det lækkert ud. Fornuftige priser, tæt på alt, grønne områder osv... Området er ret "ungt", da der bor en del unge mennesker. Men tag et kig på www.malmo.se. Nærmere betegnet skal du klikke på "Stadsdelar" oppe til venstre...og derefter vælge "Södra Innerstaden". Der står lidt om bl.a. "mit" område.
swoop Besvaret May 28, 2003 Rapporter Besvaret May 28, 2003 Hi Tøffe, Jeg bor selv i området (siden juli 2001) og kan rigtig godt lide området. Fordelene: En del grønt, lige udenfor city (mindre larm), tæt på caferne (Möllevångstorget) og city. Ulemberne: Tjaaa .. ligger ikke i city, og der er stor mangel på p-pladser. Så for mig, er området det perfekte for mig. Og priserne på bolig er bestemt bedre i forhold til hvad du finder vest for city (i hvert fald mit indtryk). Det skal dog siges at jeg ville foretrække at bo på vestsiden af Amiralsgatan (også der jeg bor). PS, velkommen til Gio!
vincent Besvaret May 28, 2003 Rapporter Besvaret May 28, 2003 Venter lige med at sige velkommen til Gio til d. 30.
Gio Besvaret May 28, 2003 Rapporter Besvaret May 28, 2003 31...er det... Jeg ligger vandret for tiden! Og har reddet mig en forkølelse af dimensioner. Det er typisk Gio-timing! :-/ Men...det går nok. M.h.t. manglen på P-pladser omkring Nobeltorget, så er jeg lydhør overfor ALT om emnet. Jeg har også godt set hvor svært det er at få pladser. Er der kun Europark tilbage, så? Hvad gør i andre i området? *snøft*
swoop Besvaret May 28, 2003 Rapporter Besvaret May 28, 2003 Ofte kommer jeg lidt småsent hjem grundet arbejdet, så alle p-pladserne er 100% væk. Så jeg har fået tilladelse af foreningen til at holde i hovedindgangen til foreningen, hvis bare at cykler mv kan komme ud og bilen er flyttet til anden plads om morgenen. Hvis jeg kommer hjem efter 'normal' arbejdstid plejer der ikke være noget problem i at tilluske sig en p-plads et sted i området. Det er ikke helt tilfredsstillende at skulle op tidligt efter at være kommet hjem lidt sent, men hellere det end at redde sig en p-bøde (koster 700 slag, har allerede scoret mig en af slagsen). Så jeg er bestemt også lydhør for forslag.
Gio Besvaret May 29, 2003 Rapporter Besvaret May 29, 2003 Jeg havde jo håbet der var noget "Grøn Mærkat" i vinduet-agtigt....som gjorde at man måtte parkere der når man boede der. Men det findes åbenbart ikke i Malmö? Skal man virkelig skrives op hos Europark, og parkere langt væk fra sin bopæl? I så fald...nogen der ved hvor lang tid man normalt kan forvente at stå på venteliste hos EP? Det kan jo ikke have sin rigtighed, at man ikke kan parkere sin bil nogen vegne, uden ofte at være på kant med loven...eller skulle stå op kl. klonk for at flytte den.
swoop Besvaret May 29, 2003 Rapporter Besvaret May 29, 2003 Jeg mener der findes en eller anden form for mærkat i city området, men Nobeltorget er lige præcis uden for cityzonen. Af hvad jeg kan snuse mig frem til, kommer p-vagterne op til 3 gange i døgnet i området - første gang mellem 8-10, så hvis bilen bare er væk inden da, kan man sagtens holde knap så lovlig. Men ja, jeg kan kun være enig med dig at det er en smule irriterende med dette parkerings-problem. Jeg ved dog ikke lige, hvad der pt kan gøres ved det - rette henvendelse til Malmö Kommune? Nogen som ved hvor nærmeste EP ligger?
Guest thomas Besvaret May 29, 2003 Rapporter Besvaret May 29, 2003 Allan den mærkat du så er vel ikke den jeg har tilfældigvis? Det er natparkering til bestemt p-plads, hvor jeg bor. Er der ikke "Parkering-Malmø" pladser i nærheden af jer? www.parkering.malmo.se ....se på kortet. Jeg holder på en af deres pladser. Ydermere er P-Malmø flinke til at svare på mails, og deres service fejler ikke noget. Hmmm....når man kigger på bolig er det altså VIGTIGT at man kommer om aftenen og ser p-forholdene når folk er hjemme, og evt. alt optaget. P-Pladser er et stort problem i det meste af City.
swoop Besvaret May 29, 2003 Rapporter Besvaret May 29, 2003 Hi Thomas, Hmmmm ... der ligger faktisk en i nærheden. Havde slet ikke lagt mærke til den, så tak for tippet. Pladsen som i så fald er tættest på mig koster 410 kr/månad, fast plats - det skal bestemt overvejes.
Gio Besvaret May 29, 2003 Rapporter Besvaret May 29, 2003 Jeg har fluks skrevet til Parkering Malmö. Jeg kan se at der er to steder der kunne være aktuelle i mit område. Så bliver det spændende at se hvad (og hvornår) de svarer tilbage. Tak for reminderen, Thomas O.! Jeg vil knokle videre her. Overtagelse imorgen, og flytning lørdag. Og så står den ellers på off-line pc de næste uger. Desværre. :-/
ulmus Besvaret May 30, 2003 Rapporter Besvaret May 30, 2003 Hej Thomas O. Hvor har du fundet en e-mail-adresse til Parkering-Malmö??? Jeg har været inde på deres hjemmeside og fandt ingen. I stedet for skrev jeg til dem med snegleposten og nu efter 9 dage har jeg stadigvæk ikke modtaget noget svar. Det drejer sig om, at jeg ville slippe for at betale min parkering på Svågertorp de næste 2 måneder, da jeg agter at købe cykel. Men da jeg ikke har fået noget svar på, om jeg kunne returnere licens-kortet så er jeg nu lidt på herrens mark. Derfor udbedes venligst en mailadresse, hvis du har nogen.
Gio Besvaret May 30, 2003 Rapporter Besvaret May 30, 2003 Ulmus: Inde på www.parkering.malmo.se --> Kontakt (oppe i højre hjørne) --> Kundtjänst...så dukker hende her frem: cornelia.armano@malmo.se Held & lykke!
ulmus Besvaret May 30, 2003 Rapporter Besvaret May 30, 2003 Hej Gio! Tak for hurtigt svar. Når jeg går ind på Parkering-Malmö og trykker på kontakt, kommer der ingen e-mailadresse, kun besøgsadresse, men jeg har nu brugt den adresse, du skrev til mig og håber så på hurtigt svar.
Gio Besvaret June 3, 2003 Rapporter Besvaret June 3, 2003 Jeg fik svar fra Parkering Malmö idag: "TYVÄRR ÄR DET KÖ TILL BÅDA STÄLLENA, MEN JAG HAR SATT UPP DIG PÅ KÖLISTAN. PÅ OMR. 13 (VISHETEN) STÅR DU PÅ PLATS NR. 5 OCH PÅ OMR.436 (GNISTAN) STÅR DU PÅ PLATS NR.17. VI KOMMER ATT RINGA DIG SÅ SNART DET BLIR EN PLATS LEDIG. PÅ OMR. 13 ÄR DET ENDAST NÅGON MÅNADS KÖ MEDANS TILL OMR. 436 ÄR DET CA ETT HALVÅR. TYVÄRR HAR VI INGA ANDRA PARKERINGSPLATSER I DETTA OMRÅDET. MVH KUNDTJÄNST" Det var ordene. Og undskyld råberiet...men sådan var svaret...jeg har bare lavet en c&p!
Guest thomas Besvaret June 3, 2003 Rapporter Besvaret June 3, 2003 Ulmus: Du kan også klikke på kontakt, og holde musen over Kundtjanst linket, så står adressen neders i dit browservindue. I dag hedder det åbenbart kundtjanst.pmalmo@malmo.se Jeg tror de laver lidt om på den side i ny og næ. De er meget flinke til at skrive een op ikk? Og de skriver også tilbage. Pænt af dem at oplyse køen også.
Gio Besvaret June 4, 2003 Rapporter Besvaret June 4, 2003 Indtil jeg kan komme ind og få en fast plads, så har jeg et GEVALDIGT parkerings-problem! Jeg fik min første bøde igår (700 spän), og risikerer en mere idag. Problemet er at jeg ikke bruger min bil til og fra arbejde, og derfor skal den stå hele dagen...ofte flere dage i træk, samme sted. Hvor hulen kan jeg det i Malmö? Skal jeg køre den ud af byen og parkere den et sted? Og så tage en bus ud, når jeg skal bruge min bil? Det er ret frustrerende det her... Jeg har kontaktet de forskellige P-instanser i Malmö, og er blevet skrevet op. Men der vil gå et par mdr. eller mere, før jeg kan leje mig ind på en plads i nærheden af min bopæl. Og jeg risikerer en bøde mere idag...desværre. Der var NADA pladser i morges, da jeg ville flytte den fra midlertidig parkering. Og jeg kunne ikke blive ved med at drøne rundt og lede. Jeg har også et arbejde der skal passes. (Kom alligevel 3 kvarter for sent, p.g.a. jagten på p-plads) Det kan ikke være rigtigt, det her...
ulmus Besvaret June 4, 2003 Rapporter Besvaret June 4, 2003 Gio - selvom det er dyrt, så vil det alligevel være billigere at køre bilen hen til en offentlig parkeringsplads og så løse billet. Kunne du ikke prøve det?
Persson Besvaret June 4, 2003 Rapporter Besvaret June 4, 2003 Du skal da ikke have mange P-bøder før det er billigere at tage bilen på arbejde ?!
ulmus Besvaret June 4, 2003 Rapporter Besvaret June 4, 2003 Hej igen, Gio! Hvordan kommer du på arbejdet? Hvis du tager toget, kan det da betale sig at tegne et parkeringsabonnement på stationen. Ved centralen koster det sek.700.- og ved Svågertorp 500,- eller 400,- sek., alt efter, hvilken parkeringsplads, du vælger. Og det er vel at mærke pr. måned!! Noget billigere end bøderne. Og der er jo ikke længere end at du kan lade den stå der natten over, hvis du har behov for det.
Gio Besvaret June 4, 2003 Rapporter Besvaret June 4, 2003 Ulmus: Selvfølgelig! Svågertorp! Jeg tager toget hver dag, så jeg kan bare hoppe af på Svågertorp, hvis jeg skal bruge bilen en dag. Og fordi jeg skal ud og cykle lidt...det dør jeg heller ikke af. Min cykel har kedet sig længe. Jeg har netop ringet til dem (Parkering Malmö), og tager derned imorgen tidlig, da jeg alligevel skal op i byen. Der er ledige pladser (hvilket jeg ikke regnede med) på "Asfalt-ytan" til 500 sek. md. Så det er så "perfekt" som situationen kan forlange lige nu og hér. tak!
Guest thomas Besvaret June 4, 2003 Rapporter Besvaret June 4, 2003 Gio: Jeg var lidt i samme situation men fik heldigvis natparkering der løser mit problem. Jeg tager bilen på jobbet alligevel. Natparkering er der ikke så meget kø til. Jeg havde seriøst overvejet at stille bilen på min arbejdsplads, de har en kæmpe P-Plads med hegn og video overvågning. Men måske du skulle stille den på den Danske side, eller som Ulmus siger ved Svågertorp station. Parkering i Malmø sucks bigtime...alle de Danskar og deres skide biler....og de kan ikke få dem store nok *GGGG*
Gio Besvaret June 6, 2003 Rapporter Besvaret June 6, 2003 Godt så...nu har jeg nappet en plads ude på Svågertorp indtil videre. Når så der bliver plads inde på Visheten, så rykker jeg derind. Indtil da må min bil langtidsparkere derude...og så må jeg drøne ud efter den når jeg skal bruge den, eller stå af derude og tage den ind til byen. Så mangler jeg bare at lære at køre den nemmeste vej derud. DAMN jeg er en høvl til at finde rundt ude i periferien af Malmö! *LOL*
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu