Jump to content

Recommended Posts

Skrevet

Hej med jer ! Er lige flyttet med kæresten til Malmø ;o) Jeg skulle lige til at bestille Telia fastnet og deres 2Mbit løsning, men så var det at jeg hørte fra en bekendt, at Telia kører med en eller anden skod løsning, hvor man skal logge sig på via browseren inden man kan bruge internet forbindelsen ?!?! Er der nogen som kan be/afkræfte dette ? Jeg har naturligvis en router/switch (Linksys 54G) som skal kobles på ADSL modemet - men spørgsmålet er om det er noget min router klarer for mig ? Det er jo ikke rigtigt holdbart i længden at skulle have PC'en startet op og logget på, få at IP telefoni boksen til at køre ;o) Er der forresten nogen af jer som véd hvilket ADSL modem der følger med som standard ? Mange tak på forhånd... Mvh Alex

Besvaret

Hej med jer ! Er lige flyttet med kæresten til Malmø ;o) Jeg skulle lige til at bestille Telia fastnet og deres 2Mbit løsning, men så var det at jeg hørte fra en bekendt, at Telia kører med en eller anden skod løsning, hvor man skal logge sig på via browseren inden man kan bruge internet forbindelsen ?!?! Er der nogen som kan be/afkræfte dette ? Jeg har naturligvis en router/switch (Linksys 54G) som skal kobles på ADSL modemet - men spørgsmålet er om det er noget min router klarer for mig ? Det er jo ikke rigtigt holdbart i længden at skulle have PC'en startet op og logget på, få at IP telefoni boksen til at køre ;o) Er der forresten nogen af jer som véd hvilket ADSL modem der følger med som standard ? Mange tak på forhånd... Mvh Alex

Besvaret

Hej Alex Jeg har Telia (8000) og logger på via deres "skod løsning" som jeg nu synes fungerer ok. Når du åbner din browser kommer der et vindue, hvor du taster din kode. Det gør du første gang og sætter bare browseren til at huske dit login, så du efterfølgende ikke skal døje med at taste alle de 9 cifre.... Der følger ikke noget ADSL modem med, det tilkøber du. Telia foreslår selv et ZyXel Prestige 600 som fungerer perfekt. Jeg havde en del udfald i starten, når den skulle genkalde efter 10 minutter, men efter kontakt til Telia blev det løst og fungerer kanon, men du vil sikkert finde nogle, som er utilfredse. H&L med dit valg og velkommen til staden

Guest kikkomania
Besvaret

Hej Alex... Jeg har også deres 8mbit/768 kbit linje. Den fungerer SUPER godt! Kan dw. optil 900kb/sek Mht. deres logon løsning så irreterer det lidt ja... Jeg er dog kommet udenom problemet ved at købe en trådløs ADSL router. Jeg havde dog nået at købe telias ADSL modem (zyxel 640). Hvis du vil, kan du købe det billigt af mig. 400,- sek. Kun brugt 2-3 gange. Gav knap 800 sek for det :-( /Peter

Besvaret

Super - mange tak til alle for den hurtige feedback ! Peter, ok - det lyder som om, at jeg muligvis skal have købt mig en ADSL router. Kan du anbefale én ? Hvad er det lige præcist at routeren skal understøtte for at slippe for den manuelle login ? Mvh Alex

Besvaret

Hej! Er der nogle af jer, der har telefon via BBB? Hvis ja, hvordan er jeres forbindelse?? Jeg hoppede på den, men er egentlig meget utilfreds med det, da det lyder, som om jeg ringer fra bunden af Øresund, med susen og ekko af min egen stemme. Nogen, der har idé til, hvad man kan gøre?? Jeg indrømmer, jeg er en tumbe til det her elektronik; denne bemærkning bare for at foregribe "sjove" kommentarer. ;o)

Besvaret

Ulmus: Stil spørgsmålet ovre i en VoIP-tråd under IT - jeg har muligvis et par forslag, alt efter hvordan din forbindelse er sat op. Jeg har selv VoIP hos Redspot. Og hér er lydkvaliteten ganske forrygende.

Besvaret

John: Jeg vil muligvis gerne have programmet, men i første omgang vil jeg lige undersøge muligheden for at indkøbe en ADSL router som selv sørger for login'en. Jeg er overbevist om, at det ikke er holdbart for mig med standard løsningen i længden. Specielt når der skal tilsluttet en IP telefoni boks, en Xbox og op til flere computere.... Mvh Alex

Besvaret

Hej Ulmus.. jeg kan desværre kun nikke genkendende til din erfaring med BBB.. Gio: Det er nemlig ikke VoIP på samme måde som du kører.. tror jeg.. Her er det i en fordelerboks(router), som deler internettet den ene vej og telefonen den anden vej.. men ret skidt.

Besvaret

Thyge: *ahh*...ok, ja så kan jeg nok ikke komme med ret mange forchromede idéer - andet end at skippe BBB-telefonien, og køre "almindelig" VoIP via forbindelsen hos en anden udbyder.

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...