Guest jesper Skrevet March 22, 2005 Rapporter Skrevet March 22, 2005 05-03-22 KL. 09:32 Billigere mobilsamtaler i Øresund Nu skal det blive billigere at ringe mellem Danmark og Sverige. Det er teleoperatøren "3", som fjerner udlandstaksten for de svenske kunder, som ringer til Sverige fra Danmark. "Alt vil koste, som hvis man ringer inden for Sveriges grænser", siger Erik Hörnfeldt ved "3"s informationsafd. til Helsingborg Dagblad. På denne måde vil "3" tilgodese ønsker fra, i første omgang, de mange, som pendler til og fra arbejdet i Øresundsområdet. (NFØ) Kilde: http://www.nfo.nu/b95000c/base/2ddd2776/GSID/640754
Guest jesper Besvaret March 22, 2005 Rapporter Besvaret March 22, 2005 05-03-22 KL. 09:32 Billigere mobilsamtaler i Øresund Nu skal det blive billigere at ringe mellem Danmark og Sverige. Det er teleoperatøren "3", som fjerner udlandstaksten for de svenske kunder, som ringer til Sverige fra Danmark. "Alt vil koste, som hvis man ringer inden for Sveriges grænser", siger Erik Hörnfeldt ved "3"s informationsafd. til Helsingborg Dagblad. På denne måde vil "3" tilgodese ønsker fra, i første omgang, de mange, som pendler til og fra arbejdet i Øresundsområdet. (NFØ) Kilde: http://www.nfo.nu/b95000c/base/2ddd2776/GSID/640754
Persson Besvaret March 24, 2005 Rapporter Besvaret March 24, 2005 ja, så mangler vi jo bare at se samme information på 3's egen hjemmeside :-)
Guest jesper Besvaret March 24, 2005 Rapporter Besvaret March 24, 2005 Måske en mail til kundservice@tre.se kan kaste lys over sagen!!? ;o)
Guest kenneth Besvaret March 25, 2005 Rapporter Besvaret March 25, 2005 her er va de siger på den danske side om det .. så det kunne da være der var noge om det ?? Hej kenneth baerens. Tak for din mail. Jeg vil anbefale dig at holde øje med div. medier eller tjekke vores hjemmeside dagligt. Med venlig hilsen Stine 3's Kundeservice
Guest Trine Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Hey så er det kommet på!! så kan man oprette i DK også bruge den uden de latterlige roaming priser hjemme;-) SUPER!!!!!!! Tak for din mail. Det er et rigtig godt forslag du kommer med. Vi er helt klar over at der er en stor gruppe danskere, som befinder sig meget i både Danmark og Sverige. Dette er også grunden til, at vi d. 29/3-05 ændrede 3abonnementerne, så det svenske 3net er blevet en del af det danske. Så for fremtiden vil du blive opkrævet samme takster for opkald foretaget fra det svenske 3net som hvis du befandt dig på det danske 3net. På følgende link kan du se priserne på, hvad det koster at bruge en dansk 3mobil i Sverige, hvis du benytter det svenske 3net: http://www.3.dk/templates/PageIframe.aspx?id=3900 (Vælg Sverige og derefter 3). Skulle du have yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte vores kundeservice på tlf. 70 313 313, dette er et gratis nummer når du ringer fra en 3Mobil. Du kan ikke svare tilbage på denne mail, men du bedes svare via følgende link: http://www.3.dk/templates/Sporg3_04.aspx?id=3395 og henvise til tracking nummeret som står nederst i denne mail. Venlig hilsen Martin 3's Kundeservice
Guest bjarne Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Lyder satanedme spændende. Men lad os lige få på det rene : 1) Prisen fra S til DK er billig ? 2) Prisen fra DK til S er dyr ? 3) Modtage opkald i S er gratis ? 4) Sende SMS fra S er dyr ? Har jeg ret (med disse ledende spørgsmål )? For så er det (ihvertfald med mit forbrug) temmelig billigt. Hvad er de generelle erfaringer med 3 ?? Anyone ? KOM GLAD !
Guest totter Besvaret April 5, 2005 Rapporter Besvaret April 5, 2005 Det sgu et stærkt træk! Også bare vent til i hører om de kommende erhvervsaftaler ;)
Guest Trine Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Generelle erfaringer? Aftalen er fra den 29/3-05 så det er vel begrænset med erfaringerne;-) Jeg forstod det sådan at det danske og svenske net er fuldt integreret. Så det er fuldstændig ligemeget hvilket net man er på så er priserne ens. Dog koster det vel at ringe fra en dansk 3 mobil til et svensk nummer.... men det har det jo altid gjort..altså udlandsopkald. Men får alle danskere i Malmø 3 så er det gratis gratis gratis;-) Fordelen ligger helt klart i at man undgår de latterlige roamingpriser på 3,5 kr pr sms når man er i Malmø og 6 kr for at modtage/foretage opkald. Så min kommentar må være: 1) Prisen fra S til DK er billig ? Ja til danske numre. Samme pris som hvis du var i DK. 75 øre for opkald til alle telefoner bortset fra 3 det er gratis. 2) Prisen fra DK til S er dyr ? Ja hvis du ringer til et svensk nummer.. (hvilket vi næsten aldrig gør). Men opkald fra DK til en dansk mobil i SE er billig/gratis. 3) Modtage opkald i S er gratis ? JA FANTASTISK 4) Sende SMS fra S er dyr ? Nej 20 øre hvis det er til dansk mobil. Jeg er allerede ved at rykke over, har sendt en advarsel til min tidligere udbyder Orange/Telia at hvis de ikke snart finder på noget tilsvarende så ser de kun r... a mig. Pænt formuleret selvfølgelig;-)
Guest kikkomania Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Har lige talt med "3". Jeg ville også høre om mulighederne. Han nævnte at jeg IKKE kunne blive kunde hos 3 danmark da jeg har bopæl i sverige - nævnte at så er det lissom ikke så smart udtænkt - hvilket han så gav mig ret i. Kender I en måde man kan komme uden om ovenstående? Vi kan spare MANGE penge på det. min kæreste og jeg har mobil udgifter for 2.500 pr mdr /Peter
Guest dalbjerg Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 kikkomania: for nogle venner/familie som bor i dk, til at tegne abb til jer ...
Guest knud Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Har osse lige talt med 3, de sagde at man godt kunne oprette abb nu!!!, ingen problemer selvom man har bopæl i Sverige, så der er vist en lille tvist *GG
dan Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Prøv at forhøre jer hos andre som har 3 ab. i forvejen bare i DK. Og så er der vist et par tråde her på forummet omkring erfaringer med deres kundeservice, overholdelse af aftaler osv. Jeg skifter IKKE til 3, om så jeg fik smidt det hele i hovedet. Men det lyder billigt - glæder mig til alle de andre gør det samme.
Guest kikkomania Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 hej med jer. Vi har lige været inde i 3 butikken på strøget - de AFVISER pure at danskere med svensk bopæl må købe et abbonnemt.... De ringede sågar ind til hovedkvarteret som bekræftede at det måtte vi skam ikke.... hmm, forvirringen er vist total /Peter
Guest thomas Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Så var det dig jeg hilste på inde i butikken vi fik også nej...syntes de er tavelige kundeservice lovede mig højt og helligt at det ikke var et problem med svensk adresse....
Guest kikkomania Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Hay Thomas. Det har det været. Jeg har en god ven som arbejder i 3. Jeg går ham på klingen imorgen /Peter
Guest thomas Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Ok håber du får noget konstruktivt ud af ham du må da gerne lige skrive hvis det skulle lykkedes men eller så må man jo oprette abb. hos et dansk familiemedlem
Guest bjarne Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Moerke : Hehe....ja jeg mente selvfølgelig erfaringer FØR dette kom frem (altså fra folk som har haft 3 abb. et stykke tid og mht kundeservice/dækning osv osv) Nu hører vi jo allerede spændende indlæg om modsatte meldinger at man kan oprette abb....nåhhhr nej det er ikke sikkert alligevel....eller måske dog alligevel ????? Det er ringe kundeservice !!! imo. Og lad os lige slå en ting fast : 4) Sende SMS fra S er dyr ? Ja den er dyr !!! koster 2,50 kr (der står at det koster samme pris som FRA DK) Jeg sender en del SMS'er (også herovre fra S....og det koster en krig (og det vil det så fortsat gøre) Eller kan jeg absolut ikke fatte den prisliste ??
Guest googli Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Jeg kender en del som har haft 3-abonnementer, og de var stærkt utilfredse med det. Netværket virkede ikke optimalt...der kunne gå dage før de modtog beskeder... tlf gik sort osv.... Er det blevet bedre nu??
Guest dansken Besvaret April 6, 2005 Rapporter Besvaret April 6, 2005 Min søster og svoger har 3 i DK, og har aldrig haft problemer med dem (dækning/kundeservice). Men en del af mine svenske venner har dog haft problemer med dækningen i S. Jeg overvejer selv kraftigt at skrifte til 3 men vil lige undersøge det nærmere først.
Guest knud Besvaret April 7, 2005 Rapporter Besvaret April 7, 2005 hej hvorfor ikke bare oprette abb i sverige , tilbuddet er jo det same bare den modsatte vej rundt!, endda billiger tlf priser!
Guest Trine Besvaret April 7, 2005 Rapporter Besvaret April 7, 2005 Knud>> Fordi så har man et svensk nummer og da alle mine venner/familie ringer fra danske numre bliver det en dyr fornøjelse for dem og for mig. Det er kun billigt hvis man ringer dansk->dansk, og nu som noget nyt uafhængigt af hvilken side af sundet man står på. Har iøvrigt selv talt med kundeservice og fik svaret at det kunne jeg ikke men om jeg ikke havde en bror eller en god ven der kunne oprette for mig. Han "lovede" dog at tage det op med marketing for han kunne da godt se at der var en god mulighed for at score nye kunder. Deres argument er kreditrisiko fordi de tror de ikke kan komme efter os i Sverige hvis vi ikke betaler vores regninger. Det har jeg bedt ham undersøge igen for Inkasso-Sverige burde sgu ikke være et problem at inddrive penge i;-)
Guest anders Besvaret April 10, 2005 Rapporter Besvaret April 10, 2005 Hejsa Nogen som ved om der er noget nyt på tapetet om 3 abb, er det stadig ikke muligt at orette abb når man er bosiddende i sverige?, bliver det måske muligt??, nogen som ved noget?
Admin Besvaret April 10, 2005 Rapporter Besvaret April 10, 2005 Dét kunne være interessant at vide hvad problemet er. Det kan jo ikke lade sig gøre at løbe fra regningen selv om man bor i Sverige og specielt ikke da de har en svensk afdeling der kunne tage sig af det i så fald.
Guest Trine Besvaret April 11, 2005 Rapporter Besvaret April 11, 2005 Deres argument gik udelukkende på kreditrisiko... jeg fortalte at Sverige jo var inkassoland nr. 1, og det lovede de at undersøge. Men indtil da opfordrede de mig direkte til at oprette i en andens navn... Lidt underlig metode synes jeg...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu