Jump to content

Billigere mobilsamtaler i Øresund

Recommended Posts

Guest Trine
Besvaret

Er der nogen der har styr på opsætningen i en 3 mobil? vi har anskaffet os to 3 mobiler i et familiemedlems navn, og nu kommer problemet med opsætningen. Jeg har søgt i brugervejledningen men synes ikke rigtig jeg kan finde svar på mine spm. Er der nogle der kender til Sony Ericsson Z800i ? (er solgt via Vodafone under navnet V800 tidligere). Hvordan kan jeg være sikker på jeg er på 3's net? Der er et ikon der skulle markere at UTMS nettet ikke er tilgængeligt, men der står 3 i displayet? (ikke noget med små bogstaver som normalt ved roaming). Når jeg søger netværk får jeg nogle gange 2 3 netværk plus alle de andre Telia bla bla bla også et Sweden 3G. Er der nogen der ved hvad jeg skal vælge. (alle viser det der med UMTS ikke tilgængeligt) De har hidtil ikke været tændt i DK endnu, skal de "registreres" på det danske net og hente opsætning før de virker rigtigt i udlandet? jeg kan sende sms og sådan men gider sgu ikke pille for meget ved det før jeg er sikker på hvilket netværk der er aktivt;) Ifølge www.tre.se skulle der være fuld 3G dækning hvor vi bor.. Står 3G ikke for tredje generation = UMTS? 2G 2 generation =GSM også betaler man for roaming ?

• Svar 59
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
Guest Trine
Besvaret
kan det så bedre betale sig at købe 3 mobil i dk end i sverige???? og er der nogle der har erfaringer med deres mobiltlf? nogle som i kan anbefale?
Det kommer an på dit behov. Hvis du køber en svensk 3 mobil betaler du stadig udlandstakst hvis du ringer til danske numre, selvom du slipper for roamingpriserne. Hele pointen for os danskere hinsidan er at have et dansk abonnement, også roame "gratis" på det svenske 3 net. Vi har købt Sony-Ericsson Z800i super lækker telefon. Men udvalget er begrænset, og jeg er ikke lige fan af de der LG telefoner, så det gav ligesom sig selv. Mht netværk så er der masser af dækning i mit område, men check på www.tre.se for at se 3 netværk hvor du bor inden du investerer.
Besvaret

Kan sige så meget som at jeg faktisk er blevet positivt overrasket over den LG telefon 3 smed i nakken på mig. Dækningen har også vist sig at være rigtig god. Både i Helsingborg hvor jeg bor, men da jeg var i Malmö i sidste uge var der heller ingen problemer med signalet der. Men det bedste var næsten da jeg fik min første regning og der ikke stod noget med "opkald foretaget i udlandet".... :thumbup:

Besvaret

Jeg er også hoppet på Sony Ericsson Z800i. Det er en rigtig lækker telefon. De sælger den i øjeblikket til 599,- DKK. Jeg har endnu ikke oplevet nogle problemmer med dækningen. Da flere i min familie også har 3-telefoner, så kan vi ringe gratis sammen, selvom jeg er i Sverige.

Besvaret

super vil lige kigge på sagen, er i tvivl om vi skal købe nu eller vente - om det bliver billigere??? går hjemme på barsel indtil 1. august så på en måde må det jo stadig være billigere at snakke sammen når jeg sidder i sverige og han på arbejde i dk???

Guest Trine
Besvaret
super vil lige kigge på sagen' date=' er i tvivl om vi skal købe nu eller vente - om det bliver billigere??? [/quote'] Billigere end gratis?? tja, det er vel værd at vente på....
Besvaret
Billigere end gratis?? tja' date=' det er vel værd at vente på....[/quote'] gud ja - læste lige beskeden igen, vil jo blive gratis for opkaldene, hva så med deres tlf, er de nogle der falder hurtig i pris eller - spørger nok dumt.... og er det kun sony ericsson er er gode eller....
Besvaret

Jeg synes altid de har nogen billige mobiler, men om lige præcis de har den Ericsson model du gerne vil have er jo ikke til at vide. Bare vær opmærksom på at der også er meget forskel på prisen alt efter hvilket abbonoment du vælger at oprette hos 3 - og der er vist også noget rabat at hente hvis du opretter et Guld abb. ved siden af så du får fri adgang til en masse af deres tjenester på nettet.

• 2 weeks later...
Besvaret

en positiv oplevelse med 3 Halløj alle Jeg er købt en 3 mobil i DK, Z800 I, kunne ikke oprette den i mit egen navn som i alle nok ved og oprettet den i en vens navn istedet og med min pbs. vil sådan set bare sige at det virker. Alle opkald,sms,mms kommer frem og jeg modtager for alle, der er god dækning både i kbh og malmø og jeg har fået flyttet mit gamle nummer på en uge. Så alt i alt en positiv oplevelse med 3, tros jeg faktisk troede at det ville gå helt i kage.

Besvaret
kan man ringe gratis til hinanden hvis den ene har en 3 mobil m dansk nummer og den anden en 3 mobil med svensk nummer?
Nej, desværre ikke. Hvis du med dansk 3 mobil ringer til et svensk nummer betaler du udlandstakst (2,50 pr. min.) uanset hvem du ringer til og om du befinder dig i DK eller SE (i 3's eget net)
Guest Trine
Besvaret

Finten med at skifte til 3 er udelukkende at undgå roamingpriser når du er i Sverige. Altså betale for at modtage opkald, overpriser for sms og alm opkald. Så længe det nummer du ringer til er udenlandsk gælder helt alm. priser for udlandsopkald. Det er netop derfor pointen med et DANSK 3 abonnement, ellers kunne man jo bare oprette hos svensk 3, og undgå problemerne med at skulle få venner eller familie til at oprette for en.... :) Nu har jeg iøvrigt haft min 3 i en måned og det kører fantastisk ;) Men jeg færdes dog også sjældent i yderområder, ved ikke hvordan dækningen er der....

Besvaret

problemer er der nogle der har haft problemer med at flytte nummer - vi har begge tegnet hos 3 i thomas fars navn, men har fået meddelelse på tlf, at nr ikke kan flyttes da det ikke står i navnet - nej er der klart for det ved sonofon står i min kærestes navn og det ved 3 kunne vi jo ikke tegne i vores eget navn, er der nogle der har oplevet det

Guest Trine
Besvaret

Vi oprettede nye numre, ville gerne beholde de gamle i en overgangsperiode for at være sikker på 3 fungerede efter hensigten.. så desværre nej.

Besvaret
er der nogle der har haft problemer med at flytte nummer - vi har begge tegnet hos 3 i thomas fars navn' date=' men har fået meddelelse på tlf, at nr ikke kan flyttes da det ikke står i navnet - nej er der klart for det ved sonofon står i min kærestes navn og det ved 3 kunne vi jo ikke tegne i vores eget navn, er der nogle der har oplevet det[/quote'] Hvis I skal beholde jeres gamle numre, skal i først overføre jeres gamle abb. hos sonofon, så de står i Thomas fars navn. Derefter kan han overføre de numre til "hans" 3 abb. Det er lidt besværligt og af samme årsag valgte jeg at skrotte det gamle og få et nyt nummer.
Besvaret
er der nogle der har haft problemer med at flytte nummer - vi har begge tegnet hos 3 i thomas fars navn' date=' men har fået meddelelse på tlf, at nr ikke kan flyttes da det ikke står i navnet - nej er der klart for det ved sonofon står i min kærestes navn og det ved 3 kunne vi jo ikke tegne i vores eget navn, er der nogle der har oplevet det[/quote'] Hmm!!! Er lidt forvirret:/
  • 3 weeks later...
Besvaret

Jeg er også "hoppet på vognen" og har været ude og købe mig en 3mobil (oprettet i et familiemedlems navn, der er bosat i Dk.) Jeg er dog hamrende i tvivl om, om jeg overhovedet er på 3's net. Bor på Ôn i Limhamn. Der står 3 i displayet helt til venstre, og ved siden af, står der 2,5 og andre gange 3G med et 3tal under ???? Nogen af jer der ved noget om dette??? Gider bare ikke ringe for 10 kr. min og skrive sms for 4kr. stk. hvis det nu viser sig, at jeg ikke er på deres net. På forhånd tak,

Besvaret

Det skal lige siges, at jeg ringede ind til Kundeservice og spurgte,menb hun var ligeså blank som jeg.. og kom med "Jeg mener at, det burde være..." fis og ballade! ;)

Besvaret
Jeg er også "hoppet på vognen" og har været ude og købe mig en 3mobil (oprettet i et familiemedlems navn, der er bosat i Dk.) Jeg er dog hamrende i tvivl om, om jeg overhovedet er på 3's net. Bor på Ôn i Limhamn. Der står 3 i displayet helt til venstre, og ved siden af, står der 2,5 og andre gange 3G med et 3tal under ???? Nogen af jer der ved noget om dette??? Gider bare ikke ringe for 10 kr. min og skrive sms for 4kr. stk. hvis det nu viser sig, at jeg ikke er på deres net. På forhånd tak,
Hej Dorthe, bor selv på Ön og ifølge min telefon er der fuldt signal på 3's netværk. Nu skriver du ikke hvilken model du har men hvis du evt går ind og søger manuelt på netværk så kan du se hvilke netværk der er at vælge imellem, heruder udbyder og om de er 3G eller alm GSM netværk. Jeg forsøgte for for testens skyld at vælge et Telia netværk også skrev den 3 øverst og Telia nedenunder... På min SonyEricssson Z800i er der en lille fin "sky" oppe i displayet der betyder at du ER på et 3G netværk og står der 3 i displayet skulle den være iorden. Når jeg er på det danske net står der der 2 3-taller under hinanden og i Sverige blot et enkelt 3 tal. Hjalp det?
  • 1 month later...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...