Jump to content

Sygesikringkort (Gælder ikke i sverige???)

Recommended Posts

Besvaret

Gio - Det er den ekstra ATP-indbetaling på 1 % af bruttolønnen, der er sat i bero. - Vi betaler stadigvæk ATP-bidrag, som er det lille beløb (ca. 75 DKK), der fratrækkes din løn hver måned. Hvis altså man arbejder mere end x timer pr. uge.

• Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Besvaret

SP (særlig pensionsopsparing) er sat i bero, bliver varetaget af ATP men har ikke noget med ATP bidraget at gøre.....

Besvaret

Hey Gio. Det er altså helt fuldstændig rigtigt at studerende som bor i Sverige og studerer i DK (på SU) ikke er grænsegængersikret. Det er ikke afhængigt af om man fysisk rejser frem og tilbage, men af om man betaler til ATP i Danmark. Og det gør studerende IKKE. VH Karina

Besvaret

... må da indrømme at jeg ikke lige havde undersøgt den del før vi flyttede herover, men jeg synes da at det er en smule snyd... Jeg betaler jo også skat af min danske SU så jeg synes måske det er lidt noget underligt noget at det hele skal afhænge af ATP... Men jeg må som sagt prøve at finde et lille job i Dk selvom jeg hellere vil bruge min energi fuldt ud på studierne... Nogle der ved hvor mange timer man skal arbejde i Dk for at blive omfattet af sygesikringen? Ellers må jeg lige tage kontakt til Øresunddirect igen...

Besvaret
Gio - Vi betaler stadigvæk ATP-bidrag, som er det lille beløb (ca. 75 DKK), der fratrækkes din løn hver måned. Hvis altså man arbejder mere end x timer pr. uge.
Hvor er det latterligt at det er sådan et lille snollet beløb der skiller det hele ad... Jeg betaler skat men alligevel er det 75 kroner der vælter læsset... :scared:

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu

• Tilføj...