Jump to content

Recommended Posts

Guest thomas
Skrevet

Jeg var inde på DSB´s hjemmeside, for at finde ud af hvad et md. kort koster, og fik oplyst 1200 DKK - men gælder det så også for busser i Malmø/København, eller skal man også have et kort til det??? Tak for en god hjemmeside! med venlig hilsen - en kommende svensker

Besvaret

Hej Thomas! Velkommen til Sverige - ja, Øresundskortet gælder for bus i szone 1 i København og bus i hele Malmö. Så det er altså nok med Øresundskortet, og iøvrigt kan det bedst betale sig at købe kortet i DK, man sparer p.t. lidt under 100 Dkr.

• 1 month later...
Besvaret

Det svenske Øresundskort er upersonligt i modsætning til det danske. Det kan være en markant fordel, hvis man vil låne det ud til konen fx.

• 1 year later...
Besvaret

Den 1/1-04 steg øresundskortet fra 1200 DKR/måned til nu 1280 DKR/måned. Det er sgu godt nok lige at stramme den, når man tænker på hvor tilfredsstillende produktet DSB/Skånetrafiken leverer er! Ikke nok med at toget begge veje stort set altid er forsinket. Jeg er også bare så pissetræt af alle de aflysninger pga strejke der har været de sidste par måneder. Mindst en gang om ugen ryger jeg ind i en aflysning, og fanme om det næste tog der så kommer 40 minutter senere end det forrige ikke kun har tre vogne!!! Folk står op i toget når det ankommer, mens 143 nye passagerer maser på for ikke at komme til at blive efterladt på perronen. Flot planlægning! Hold da kæft hvor er jeg træt af toget, og jeg bruger det endda kun fra Malmö Syd til Lufthavnen tsk-tsk... Nåh, men 1280 DKR/måned nu, det var egentlig bare det jeg ville sige :-( happy.gif

Besvaret

Hørte lige i nyhederne at DSB den 18/1 sætter priserne op med 5% på billeter og 8% på pendler kort, men gælder det også på øresundstoget ? det er jo DSB kort man har.. Det skyldes et eller andet stats tilskud frafalder.. RØV hvis det stiger endnu engang. Så ryger der sq godtnok en bil i garagen.

Besvaret

Vi overvejer seriøst at flytte tilbage til DK, da forsinkede øresundstog og metroer gør det praktisk talt umuligt at passe et 8-16 job.

Besvaret

Er det ikke på søndag den 11/1 at togførerkonflikten stopper? /Jesper

Besvaret

For leden læste jeg på eb.dk, at skåne trafikken ville begynde og give penge hvis togene var forsinkede, afhængig af ens rejse længde skulle forsinkelsen være mindst x min osv, kan desværre ik finde det igen. Det må vel også gælde på øresundstoget, men så skal man vel ha et svensk månedes kort. Nogen som har hørt om det ?

Besvaret

Jeg syns bestemt de begge var nævnt, både skåne trafikken og SJ. Men som sagt kan jeg desværre ik finde artiklen igen.sad.gif

Besvaret

Steen har ret - det var SJ, der vil begynde at give rejsegaranti. Skånetrafikken har gjort det længe, hvilket vi har diskuteret tidligere her på siden. Du kan også finde noget om det på www.skanetrafikken.se, hvor du også kan udskrive det skema, som skal sendes ind forat få dine udgifter refunderet. Selvom du ikke har direkte udgifter p.gr.a. forsinkelsen, kan du ved en forsinkelse på 20 min. eller mere fra Sverigesiden få et frikort, som gælder i 23 timer, som kan bruges i hele Skåne. Skånetrafikens rejsegaranti gælder dog ikke her under strejken, som slutter den 11!

• 10 months later...
Besvaret

Hejsa Er der nogen der ved om det er lovligt at tage en cykel med i Øresundstoget? Skal man evt. betale ekstra? Hilsen Tom

Besvaret

Allan: Hvad mener du med dette: "Husk er ingen cykelbilletter til øresundstoget, så du skal købe en børnebillet." ? Mvh Tom

• 2 years later...
Besvaret

når vi nu er igang med at svine skånetrafikken til, har jeg lige lidt jeg skal af med. jeg købte en billet (på svågertorp station) til toget men havede trykket forkert i bykoden og kørte så ind på central stationen for at få den refunderet, her sagde de at jeg havede et kvarter til at refundere den og jeg havede brugt ca 20 min så jeg kunne ikke få mine penge tilbage, hvem kan kører gennem byen på 15 min ......... fåk dem

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu
  • Tilføj...