Gio Skrevet June 14, 2003 Rapporter Skrevet June 14, 2003 Jeg sidder lige og skumler lidt her. Modtog girokort til betaling af den månedlige afgift i forgårs. Fint nok....jeg er jo lige flyttet ind, og skal først nu til at have tingene betalingsmæssigt til at spile. Og da min svenske netbank ikke er oppe endnu, så bad jeg min danske bankwoman om at betale girokortet(det bliver effektueret/ekspederet på mandag). Så igår modtager jeg gudhjælpemig en rykker allerede! Nu må de da lige...jeg mener...hallo! Jeg kan se på det oprindelige brev, at det er afsendt 030603..så det har jo også været ret lang tid undervejs. Og så er det mit egentlige spørgsmål lige kommer: Er posten sådan lidt "bum bum" herovre? Kan man ikke regne med at et evt. brev er fremme i løbet af max 2 dage, forudsat det ikke sendes som B-post? Nu må jeg lige prøve at overbevise Cymko (som er dem der administrerer de månedlige inddrivelser hér) om at det rykkergebyr er lidt forhastet. Hvis jeg da kan. kan jo være de er sk*** ligeglade med at posten ikke kan finde ud af at dele breve ud, uden at de skal forbi Antarktis først. Bare de ikke lukker for strømmen....*skælve*
Admin Besvaret June 14, 2003 Rapporter Besvaret June 14, 2003 nej, den svenske postservice er bestemt ikke noget at råbe hurra for.Jeg har også været ude for at få rykkeren før det oprindelige girokort.
Gio Besvaret June 14, 2003 Forfatter Rapporter Besvaret June 14, 2003 Det huer mig jo ikke.... Men ok...det skal man jo nok bare vænne sig til. Så jeg kan se, at det kun kan gå for langsomt med at få netbanken op at køre...og derved få sat betalingerne i system. Jeg hader rod i min økonomi. Men hvad kan man forvente når man flytter!?
credde Besvaret October 27, 2003 Rapporter Besvaret October 27, 2003 Lige et nysgerrigt spørgsmål? Jeg skal betale et par girokort, kan man gøre det andre steder end i en bank eller på posthuset og nogen som ved cirkus hvad tid, de lukker? mvh, Christian
Guest martin Besvaret October 29, 2003 Rapporter Besvaret October 29, 2003 Næh, hvis du ikke går i banken eller på posthuset, er det ikke muligt. Med mindre du selvfølgelig bruger netbank.
Guest palle Besvaret October 30, 2003 Rapporter Besvaret October 30, 2003 Jo, det er da muligt... Svenska Kassaservice. Lukker kl 17.30, og er placeret mange steder i byen. Bemærk lige, at det koster 35 sek per girokort !
Guest janni Besvaret October 30, 2003 Rapporter Besvaret October 30, 2003 Og så skal man lige komme ihåg at posten ikke bliver delt ud om lørdagen, medmindre det er en pakke. Vi har med fordel kunne forklare vores kreditorer at vores løn altså først triller ind på vores danske konti, for derefter at blive overført til den svenske, hvorfor vi først kan betale regningerne d.01.xx i stedet for den 31.xx etc., endnu har vi ikke modtaget nogle rykkere, så vi går ud fra at de har forstået det.
Guest janni Besvaret October 30, 2003 Rapporter Besvaret October 30, 2003 Ahhhh og nu jeg husker det - se at få fat i et svensk ID-kort (fås i banken), mange steder vil de ikke tage imod kreditkort, hvis ikke man har et svensk ID. Det koster en 300 sekr. og tager en evighed (ca. 2 mndr.) og man skal huske at medbringe et personnummerbevis fra skattekontoret når man vil have lavet et. Hvis i syntes at postvæsnet er en sløv forening, så skulle i opleve deres banker. Man kunne foranledes til at tro de var offentligt ansatte, men disse er faktisk mere effektive end de danske. Hver bank har tilsyneladende andre retningslinier og den venstre hånd har ikke en anelse om hvad den højre gør. Men har du/I først fået E-banking, går det faktisk ret snildt. Det kan de til gengæld få op og køre på een dag.
Guest jesper Besvaret October 30, 2003 Rapporter Besvaret October 30, 2003 Ofte er et dansk kørekort alt rigeligt som ID. Jeg har kun én gang haft brug for at vise ID herovre...og det var sjovt nok på SB.
ulmus Besvaret October 31, 2003 Rapporter Besvaret October 31, 2003 Jeg bliver bedt om legitimation, HVER gang jeg bruger et af mine kort, dansk eller svensk. Jeg ville nødigt undvære mit ID-kort fra banken.
Guest jesper Besvaret October 31, 2003 Rapporter Besvaret October 31, 2003 Bruger du pin-kode på kortene? Hvis ikke, så kan jeg godt forstå du bliver bedt om legitimation.
ulmus Besvaret November 3, 2003 Rapporter Besvaret November 3, 2003 Ja, Gio, jeg bruger pin-koden, de steder, hvor man har systemet, men det er jo ikke alle steder, de har det. Og jeg kan så tilføje, at jeg nok var lidt hurtig, da jeg skrev mit indlæg. Selvfølgelig ikke bliver bedt om ID, hvis de har de der pin-automater, men jeg oplever ofte, at jeg må vise kortet.
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu