MultiTabs Skrevet April 28, 2005 Rapporter Skrevet April 28, 2005 Hvor kan man indbetale et girokort udover banken. Kan det gøres i "posten" eller er det servicekassen man skal have fat i? Hjælp søges omgående....... ellers er jeg på den
MultiTabs Besvaret April 28, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret April 28, 2005 Det skal lige siges at jeg ikke har konto i svensk bank, og kan derfor naturligvis ikke bruge netbank. Det koster 125kr at skulle betale det igennem banken i dk....
Guest Trine Besvaret April 28, 2005 Rapporter Besvaret April 28, 2005 Svenska Kassaservice er en mulighed, minder lidt om posthuset i DK hvis du ser blot fra pakker og breve;) De ligger overalt servicen er helt i bund, de vil ikke godtage kreditkort uden SVENSK ID-kort så det er kontant afregning...og det koster 40 sek at få lov til at betale en regning... Og nej et dansk pas er ikke gyldig legitimation...
Kenneth Besvaret April 28, 2005 Rapporter Besvaret April 28, 2005 Svenska Kassaservice er en mulighed, minder lidt om posthuset i DK hvis du ser blot fra pakker og breve;) De ligger overalt servicen er helt i bund, de vil ikke godtage kreditkort uden SVENSK ID-kort så det er kontant afregning...og det koster 40 sek at få lov til at betale en regning... Og nej et dansk pas er ikke gyldig legitimation... rettelse 45 sek pr regning... måtte sq lige til københavn for at hæve kontanter idag fordi de aber i kassaservice hverken tog Visa eller Electron uden svensk ID. da jeg så kom tilbage med 15.000 i kontanter så ville damen sq også ha' 75 sek for at tælle lortet... så efter en lille optrin slap jeg for at betale de 75 kr :) Ved ikke hvad det er der stikker dem hernede i Malmö.. da jeg boede i Marieholm for et par år siden var der ingen problemer, der kunne de nøjes med DK kørekort. Så nu skal jeg have bestilt et SE ID kort. Er der nogen her med Svensk ID som har lyst til at være vidne sikken en banarepublik
NGO Besvaret April 28, 2005 Rapporter Besvaret April 28, 2005 Hej MiltiTabs. Hvis jeg var dig ville jeg skynde mig ned i nærmeste bank og få oprettet en svensk konto. (såfremt du har fået dit svenske personnummer bevis) jeg tøffede over i den lokale Nordea (Limhamn) og de oprettede kontoen, satte 5000kr ind (som jeg havde med i kontanter) og gav mig skrabekortet til netbanken med det samme. da jeg kom hjem (200 meter) virkede det hele og pengene var på kontoen, klar til at betale regniger. Det kan vist ikke gøres meget hurtigere. Mvh. Nicolaj
MultiTabs Besvaret April 28, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret April 28, 2005 Nicolaj, det ville jeg også have gjort, men desværre ligger mine arbejdstider (i dk) såleds at når jeg har fri så har banken lukket (både i SE og DK) :-( For ellers ville den metode klart være at foretrække. Men hvad gør jeg nu? jeg skal have betalt den senest lørdag. Hvor kan girokortet betales, og hvad er åbningstiderne på de(t) pågældende sted(er)? HELP!!
Nils Besvaret April 28, 2005 Rapporter Besvaret April 28, 2005 Tjabba Multi Der er vist en enkelt Kassa "Service" i midtbyen, der har åbent lørdag formiddag, hvis Posten ikke har lukket den, men kan du ikke få nogen til at betale regningen på deres internetbank og så udligne? De der brætspilskammerater, hvad er de værd? Eller en interessant svensk nabo? For du bor da i Sverige, ikke?
NGO Besvaret April 28, 2005 Rapporter Besvaret April 28, 2005 Hvis den skal være betalt lørdag ser jeg ikke andre muligheder end at melde dig syg i morgen og gå i banken. - eller ringe til en svenskboende ven med PC-bank og et godt hjerte. så vidt jeg ved tager post & servicekassen 2-3 arbejdsdage om at blive gennemført. og hvis du går ind i en danske bank (og slipper de ca 200kr i gebyr) tager de 5-7 dage om at få det ordnet.
Nils Besvaret April 28, 2005 Rapporter Besvaret April 28, 2005 Multi, frafalder det med brætspilskammeraterne - du er jo ikke med i det slæng, det havde jeg bare fået en forestilling om.
thn Besvaret April 29, 2005 Rapporter Besvaret April 29, 2005 Det var godt nok dyrt for at betale et girokort gennem en dansk bank. Vores bank skal kun have 30.- for det hvis man kender deres IBAN og SWIFT koder. næste spørgsmål.. nogen der kender postgirots IBAN nr.? kan ikke komme ind på hjemmesiden Mvh Dennis
MultiTabs Besvaret April 29, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret April 29, 2005 arrrrrhhhhggggggg :(:(:( Jeg kan ikke melde mig syg, har nogle meget vigtige opgaver at lave idag. Så desværre bliverjeg nødt til at få det gjort igennem min bank i dk :( Jeg har intet kendskab til nogen i sverige enu, da jeg netop har købt bolig der..så det kommer jo med tiden at lære naboer at kende osv. øv øv øv...omkostninger omkostninger og atter omkostninger
dalbjerg Besvaret April 29, 2005 Rapporter Besvaret April 29, 2005 www.skandiabanken.se Oprettes over nettet. Har både en dk og se konto, det fungere fint, og det koster mig således ikke noget at betale svenske regninger. Overførelsen fra dk er gratis, med skandiabanken.
MultiTabs Besvaret April 29, 2005 Forfatter Rapporter Besvaret April 29, 2005 men det kræver vel at man ögså har skandia banken i dk?
dalbjerg Besvaret April 29, 2005 Rapporter Besvaret April 29, 2005 MultiTabs: Hvis du vil fører pengende over fra danmark gratis, så ja. Men ikke et krav for at kunne betale regning via en svensk webbank.
Thomas Besvaret April 29, 2005 Rapporter Besvaret April 29, 2005 www.skandiabanken.se Oprettes over nettet. Har både en dk og se konto, det fungere fint, og det koster mig således ikke noget at betale svenske regninger. Overførelsen fra dk er gratis, med skandiabanken. Vil lige sige at du jo ikke kan bruge netbanken med det samme, da du lige skal modtage et brev med en kode og lign! Derudover er skandiabanken den eneste bank i danmark hvor det er gratis at overføre penge til en udenlandsk bank, uanset om det er seb.se eller hvad man nu har af andre banker... Det sjove er, at ringer man ind til kundeservice i skandiabanken.dk så siger de at det koster 100kr. for en overførsel???????
dalbjerg Besvaret April 29, 2005 Rapporter Besvaret April 29, 2005 Det er vel en telefonisk overførelser de mener der koster 100 kroner, i hvertfald svarede de på min mail engang i sommers at det selvfølgeligt var gratis at overfører penge til skandiabanken.se samt en lang række andre banker rundt om i verden. Skandiabanken skal have en aftale i det pågældende land. Dog er det kun gratis fra skandiabankens side. De andre banker kan fint opkræve gebyr...
Recommended Posts
Opret en konto eller log ind for at kommentere
Du skal være medlem for at skrive en kommentar
Opret en konto
Opret en konto på siden her. Det er nemt!
Opret en ny kontoLog ind
Har du allerede en konto? Log ind her.
Log ind nu